I må hjælpe mig.!!! Haster rigtig meget! (Kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

Den lykkelige

Hvis du ikke har friværdi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Den lykkelige

Flodkilling skriver:

hmmm tvivler på at man som husejer kan få KH

Kan man godt hvis man ikke har friværdi.. Fik jeg inden jeg kom i arbejde..

Anmeld

31. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Og så hjælper de ham med at komme på kh ?

"skøn" hjælp... troede fagforeninger var til for at hjælpe folk ,og ikke sætte dem i dårlige forsørgelsesmuligheder 

Hvis han ikke var medlem af en a-kasse eller ikke havde optjent timer nok, kunne fagforeningen da intet gøre? Den økonomiske understøttelse er a-kassens opgave, ikke fagforeningens. 

Anmeld

31. juli 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Hvis han ikke var medlem af en a-kasse eller ikke havde optjent timer nok, kunne fagforeningen da intet gøre? Den økonomiske understøttelse er a-kassens opgave, ikke fagforeningens. 

Det er da ingen hjælp at sætte folk på kh.

Det var bedre at finde en løsning så han kunne blive i hans job,optjene nok til dp .

Istedet for står han nu og har mistet 6 mdr annicetet og skal starte helt forfra.

+ at det jo bestemt ikke er nogen god løsning på nogen måder at være på kh frem for dagpenge.

Så jeg synes det har været en umådelig dårlig fagforening der ikke har set på medlemmets muligheder.

Anmeld

31. juli 2013

Patriark

Jeg har er arbejde som er sindssygt hårdt. Vælger ikke at sige hvad.

men dette arbejde er med mennesker som virkelig har brig for omsorg . Men det er der bestemt ikke tid til, pga underbemanding fra kommunen.. Det ødelægger mig. Jeg har for mange opgaver udenfor mine kompetencer, jeg løber rundt og jeg er konstant sur. ! Det går meget udover min familie.. Og det skal det ikke. Folk holder afstand til mig nu fordi jeg er så presset. 

Jeg er så ked af det og det følels som tønmermænd hver gang jeg skal op og på arbejde!!

Lige nu er jeg igang med at søge nyt arbejde, og det ser fornuftig Ud. Jeg har fri idag, men jeg holder ude foran nu med opsigelsespapir.. 

jeg kan ikke være på dagpenge endnu da jeg ikke har været medlem længe nok. 

Kan jeg få kontanthjælp i den korte periode hvis jeg vælger at gå ind med opsigelsespapirene??

lidt om mig. 

1 hjemmeboende barn

ejet hus med medejer (kæreste)

ikke gift

ingen bil (i mit navn) 

ikke syg

hjælp mig nu, please !!

Du vil sandsynligvis, baseret på de få oplysninger du kommer med, bliver vurderet til at være arbejdsmarkeds parat, og derfor ryge i aktivering eller lignende.

Hvis da du overhovedet kan modtage kontanthjælp, dette skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg ville ihvertfald stærkt overveje mit næste træk.

Anmeld

31. juli 2013

Patriark

M&J87 skriver:

Tag til lægen, du kan blive sygemeldt, da det lyder som om du er stresset!

Det kan man ikke, så vidt jeg har forstået, længere. Og jeg syntes egentlig heller ikke hun beskriver symptomer på stress i sit indlæg.

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

Det er da ingen hjælp at sætte folk på kh.

Det var bedre at finde en løsning så han kunne blive i hans job,optjene nok til dp .

Istedet for står han nu og har mistet 6 mdr annicetet og skal starte helt forfra.

+ at det jo bestemt ikke er nogen god løsning på nogen måder at være på kh frem for dagpenge.

Så jeg synes det har været en umådelig dårlig fagforening der ikke har set på medlemmets muligheder.

man mister da ikke det man har optjent. Og jeg mener endda hvis man kommer i arbejdsprøvning eller hvad det hedder så tæller de timer med. 

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets skriver:

man mister da ikke det man har optjent. Og jeg mener endda hvis man kommer i arbejdsprøvning eller hvad det hedder så tæller de timer med. 

Hvis man ender på kh så er de timer altså væk.

Det er jo ikke en bank hvor man bare kan komme efter f.eks 1 år på kh og så sige man gerne vil starte hvor man sluttede.

Har været i fagforening siden jeg fyldte 18 og har aldrig hørt at man kan hoppe til og fra fagforening som det passer en

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

Hvis man ender på kh så er de timer altså væk.

Det er jo ikke en bank hvor man bare kan komme efter f.eks 1 år på kh og så sige man gerne vil starte hvor man sluttede.

Har været i fagforening siden jeg fyldte 18 og har aldrig hørt at man kan hoppe til og fra fagforening som det passer en

Nej du skal fortsat betale til den, så beholder du de timer du har opsparet, de kigger 3 år tilbage

Min mor har siddet ved fagforeningen i 35  år og jeg har været medlem siden jeg fik mit første ungdomsjob som 13-14 årige og er 34 år i dag

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets skriver:

Nej du skal fortsat betale til den, så beholder du de timer du har opsparet, de kigger 3 år tilbage

Min mor har siddet ved fagforeningen i 35  år og jeg har været medlem siden jeg fik mit første ungdomsjob som 13-14 årige og er 34 år i dag

Det har jeg aldrig hørt om før.... Og synes det lyder underligt når man skal optjene dagpengret igen har man kun 1 år til de 1900 og et eller andet antal timer man skal have.

Har også ladet mig fortælle at det er for 1 år man kigger tilbage når man beregner dpsats sådan at hvis du f.eks i en periode kun har 20 timer -ja så er du ikke berettiget til højeste sats.

Så har aldrig hørt om 3 år og heller aldrig om at man kan smutte på kh og så komme tilbage og fortsætte hvor man slap (så de personer der er faldet ud af dpsystemet kunne vel i princippet havde taget et år på dp ,og så  par år på kh og så komme tilbage og tage et år på dp?Og så håbe at jobsituationen var ændret i mellemtiden-( altså nu snakker vi kun i teorien ik &nbsp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.