I må hjælpe mig.!!! Haster rigtig meget! (Kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.400 visninger
55 svar
29 synes godt om
31. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg har er arbejde som er sindssygt hårdt. Vælger ikke at sige hvad.

men dette arbejde er med mennesker som virkelig har brig for omsorg . Men det er der bestemt ikke tid til, pga underbemanding fra kommunen.. Det ødelægger mig. Jeg har for mange opgaver udenfor mine kompetencer, jeg løber rundt og jeg er konstant sur. ! Det går meget udover min familie.. Og det skal det ikke. Folk holder afstand til mig nu fordi jeg er så presset. 

Jeg er så ked af det og det følels som tønmermænd hver gang jeg skal op og på arbejde!!

Lige nu er jeg igang med at søge nyt arbejde, og det ser fornuftig Ud. Jeg har fri idag, men jeg holder ude foran nu med opsigelsespapir.. 

jeg kan ikke være på dagpenge endnu da jeg ikke har været medlem længe nok. 

Kan jeg få kontanthjælp i den korte periode hvis jeg vælger at gå ind med opsigelsespapirene??

lidt om mig. 

1 hjemmeboende barn

ejet hus med medejer (kæreste)

ikke gift

ingen bil (i mit navn) 

ikke syg

hjælp mig nu, please !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

LilleLene

Anonym skriver:

men dette arbejde er med mennesker som virkelig har brig for omsorg . Men det er der bestemt ikke tid til, pga underbemanding fra kommunen.. Det ødelægger mig. Jeg har for mange opgaver udenfor mine kompetencer, jeg løber rundt og jeg er konstant sur. ! Det går meget udover min familie.. Og det skal det ikke. Folk holder afstand til mig nu fordi jeg er så presset. 

Jeg er så ked af det og det følels som tønmermænd hver gang jeg skal op og på arbejde!!

Lige nu er jeg igang med at søge nyt arbejde, og det ser fornuftig Ud. Jeg har fri idag, men jeg holder ude foran nu med opsigelsespapir.. 

Kan jeg få kontanthjælp i den korte periode hvis jeg vælger at gå ind med opsigelsespapirene??

lidt om mig. 

1 hjemmeboende barn

ikke gift

ingen bil (i mit navn) 

ikke syg

hjælp mig nu, please !!

selvfølgelig kan du få det

Anmeld

31. juli 2013

Carina:-)

LilleLene skriver:

Kan man det hvis man ejer hus?

Anmeld

31. juli 2013

FrkZier

LilleLene skriver:

Nej det er ikke nogen selvfølge.

hvis man af egen fri vilje siger op skal der være en virkelig virkelig god grund til dette før du kan få kontant hjæl. Og man kommer i 4ugers karantæne + man kan risikere at skulle betale pengene tilbage når man har fået et job 

Anmeld

31. juli 2013

LilleLene

Carina:-) skriver:

Kan man det hvis man ejer hus?

ja det mener jeg godt

hvis man googler det, står der at det kan man

Anmeld

31. juli 2013

Trinebaby

Anonym skriver:

lidt om mig. 

1 hjemmeboende barn

ikke gift

ingen bil (i mit navn) 

ikke syg

hjælp mig nu, please !!

Jeg ved min kærestes ven sagde op og kom på kontanthjælp og han fik en straf for og sige op altså mener jeg det er 14 dage du ikk vil få penge ved mindre det er lavet om 

Anmeld

31. juli 2013

LilleLene

FrkZier skriver:

Nej det er ikke nogen selvfølge.

hvis man af egen fri vilje siger op skal der være en virkelig virkelig god grund til dette før du kan få kontant hjæl. Og man kommer i 4ugers karantæne + man kan risikere at skulle betale pengene tilbage når man har fået et job 

nårh sorry, det havde jeg ikke lige tænkt :/

Anmeld

31. juli 2013

FrkZier

LilleLene skriver:

nårh sorry, det havde jeg ikke lige tænkt :/

Det var hvad jeg fik afvide på kommunen da jeg overvejede at sige op inden barsel (lang historie) - men måske hun også har smurt tykt på for at skræmme mig 

Anmeld

31. juli 2013

Anonym skriver:

lidt om mig. 

1 hjemmeboende barn

ikke gift

ingen bil (i mit navn) 

ikke syg

hjælp mig nu, please !!

Jeg mener ikke man kan få kh når man ejer hus.

Men er ikke sikker

Men derudover ville jeg ikke sige mit job op af flere årsager.

1-Det er nemmere at få job når man har et i forvejen.

2.Du er ikke sikker på job,og om få mdr er der gensidig forsørgerpligt også selv om man ikke er gift.

3. På kh risikerer du aktivering i samme type job som du har,.og vil derfor skulle arbejde med det samme ,men til meget lavere løn.

4. Der kan være konsekvens ved at sige et jop op i forhold til karantæne

5. De timer du har tjent er spildt,og du skal starte forfra meed at optjene dpret.

Anmeld

31. juli 2013

LilleLene skriver:

ja det mener jeg godt

hvis man googler det, står der at det kan man

Men der står da at hvis man har formue på over 10.000 skal det sælges før man kan få kh?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.