Beholde gave fra eks og lyve om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.850 visninger
32 svar
59 synes godt om
31. juli 2013

Anonym trådstarter

Er det ok for din kæreste at beholde f.eks en halskæde fra sin eks og gå med den meget + lyve og sige den er fra hans søster + afslå at gå med en halskæde du har købt til ham. Og han f.eks har den på på alle jeres kærestebilleder, til jeres barns fødselsdag osv og så knap 7 år efter indrømmer, og så sige man er jaloux når man græder ved tanken om at han a, ikke gad ha en halskæde fra en selv, og b der er en gave, et minde om en eks med på alle jeres billeder! ?
Jeg synes ikke jeg er den jaloux type. Men det her gør sgu ondt. Og manden synes bare jeg er åndssvag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Er det ok for din kæreste at beholde f.eks en halskæde fra sin eks og gå med den meget + lyve og sige den er fra hans søster + afslå at gå med en halskæde du har købt til ham. Og han f.eks har den på på alle jeres kærestebilleder, til jeres barns fødselsdag osv og så knap 7 år efter indrømmer, og så sige man er jaloux når man græder ved tanken om at han a, ikke gad ha en halskæde fra en selv, og b der er en gave, et minde om en eks med på alle jeres billeder! ?
Jeg synes ikke jeg er den jaloux type. Men det her gør sgu ondt. Og manden synes bare jeg er åndssvag.

Livet er for kort til at spilde energi på den slags...
Jeg tror, at manden er glad for sin halskæde, fordi han kan lide den og synes, at han ser godt ud med den, og jeg tror overhovedet ikke, at han tænker over, hvem han har fået den af.
Han har ikke fortalt sandheden om den, fordi han vidste, hvordan du ville reagere.

Når jeg tænker over det, så tror jeg faktisk, at min mand også går med en halskæde, han har fået af en eks for 15-20 år siden, men han ser pissegodt ud med den, og jeg har netop fået den renset og poleret for ham, og han er meget glad for den, på samme niveau som hans mobiltelefon, det er en forlænget del af ham og et tilbehør,som han er glad for

Anmeld

31. juli 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Jeg fik mange smykker af min tidligere kæreste - den går jeg stadig med.

Herregud - det er en halskæde !!

At han ikke går med din, er selvfølgelig ærgerligt at han ikke har fået sagt at han ikke lige syntes det er hans smag, så i sammen kunne få den byttet til en han kunne lide.

Jeg ville ikke spekulere et sekund på det.

Anmeld

31. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg fik engang den smukkedte ring af en eks -ikke forlovelses ring.
Den blev solgt for en slik i en smykkebutik fordi manden synes det var underligt at jeg beholdte den.
Jeg tænkte ikke på min eks/afsenderen af ringen, men den var så flot og anderledes at jeg flere år efter, fortryder at jeg afskaffede den.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Jeg fik mange smykker af min tidligere kæreste - den går jeg stadig med.

Herregud - det er en halskæde !!

At han ikke går med din, er selvfølgelig ærgerligt at han ikke har fået sagt at han ikke lige syntes det er hans smag, så i sammen kunne få den byttet til en han kunne lide.

Jeg ville ikke spekulere et sekund på det.

De er 100% ens. Han Vil bare kun ha den fra hende og ikke en fra mig.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg fik engang den smukkedte ring af en eks -ikke forlovelses ring.
Den blev solgt for en slik i en smykkebutik fordi manden synes det var underligt at jeg beholdte den.
Jeg tænkte ikke på min eks/afsenderen af ringen, men den var så flot og anderledes at jeg flere år efter, fortryder at jeg afskaffede den.

Min mand tvang mig til at smide alt ud der mindede mig om min eks, lige fra tøj og smykker til breve og fødselsdagskort. Føler mig trådt på. Føler han er dobbelt moralsk for jeg gjorde det uden kny, og så har han bare gået med en halskæde fra en eks i alle de år men jeg måtte ikke beholde min halskæde der lå i en skuffe blot :-S

Anmeld

31. juli 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

De er 100% ens. Han Vil bare kun ha den fra hende og ikke en fra mig.

det var måske en god bonusinfo at have haft med i første indlæg :-)

Hvorfor vælger du overhovedet at købe en magen til? Det er da kun med til at gøre dig usikker på dig selv.

Når det så er sagt, så syntes jeg også at det er mærkeligt at din kæreste gør som han gør og bedvist ikke vil gå med din, måske provokerer han dig bevidst, fordi han måske syntes det er en bagatel.

Jeg ville lade den ligger her, ikke bruge mere tid på det.

Anmeld

31. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Min mand tvang mig til at smide alt ud der mindede mig om min eks, lige fra tøj og smykker til breve og fødselsdagskort. Føler mig trådt på. Føler han er dobbelt moralsk for jeg gjorde det uden kny, og så har han bare gået med en halskæde fra en eks i alle de år men jeg måtte ikke beholde min halskæde der lå i en skuffe blot :-S

Ej ok... så var jeg sgu også blevet sur!!
Hvis du skulle af med dit så må han også af med sit. En ting varchvis du selv havde valgt at smide det ud, mem hvis han tvang dig til det og så ikke selv efterlever det, så er han et skarn!

Anmeld

31. juli 2013

MorDk

Jeg sys det er noget fis at man skal smide billeder, gaver osv ud fra ens fortid. Det er en del af en. Jeg har været gift (er skilt nu) men jeg smider sgu da ikke mine bryllupsbilleder ud!! Ikke 10 vilde heste kunne få mig til det. Heller ikke selvom jeg ikke kan lide manden den dag idag (han var mig utro) Men det er en del af mig og min fortid! That's it!

Anmeld

31. juli 2013

FruK

Hvorfor forære ham en halskæde, han havde i forvejen? 

Beholde gave fra eks: ja! Lyve om det: nej!

Hvis han har tvunget dig til at smide alt fra dine eks'er ud, og selv har løjet om at han har beholdt noget fra sin eks, kan jeg godt forstå dig. For jo - det er dobbeltmoralsk. Men jeg ville så aldrig finde mig i at blive  tvunget til at smide ting ud!

Jeg synes det er tåbeligt at man ikke skulle kunne beholde noget fra sin eks. Det må bunde i usikkerhed!

Det er måske ting, man er glad for, uden at det betyder noget, hvem der har købt det.

Jeg aner ikke om min mand har ting, han har fået af eks'er. Og han ved vist heller ikke om jeg har noget. Nu har jeg aldrig haft kærester som købte smykker til mig   Det eneste jeg har er en ring, som jeg fik af min eks, da vi fik vores søn. Den betyder noget for mig på grund af vores søn - ikke på grund af min eks, ig den beholder jeg. Ligesom jeg ville gøre med andre smykker fra ekser, som jeg var glad for. Også selvom ekserne ikke betyder noget for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.