HPV vaccine.. tør ikke :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

i god morgen danmark her til morgen har en fra kræftens bekæmpelse lige sagt at man IKKE skal tro på de rygter !

Er det rigtig? Årh det letter mig :-) tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

_-Kathrine-_

Kan godt forstå du er nervøs efter alt det du hører...
Men tænk på at der er bivirkninger ved ALT medicin, men lige nu er det dette der bliver fokuseret på. Om 6 måneder kommer der igen noget frem om p-piller og så bliver man bange for at tage dem, om et 1 år kommer der negativ fokus på blodtryksmedicin og så bliver man bange for det osv osv...
Jeg er på et apotek og hver gang der kommer negativ omtale af et præparat, kommer kunderne med samme tanker som dig. Og det eneste vi kan gøre er at berolige dem, henvise dem til deres læge...

Jeg har fået nr. 1, men tvivlede også da jeg læste om de bivirkninger, men det vil jeg hellere leve med end kræft...
Det er i sidste ende din beslutning, men når du nu er igang, så tag en snak med lægen om dine bekymringer...
herfra

Anmeld

31. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg tænker jo ikke på de alm. bivirkninger som f.eks. svimmelhed, influenza osv.. men alle de kroniske som er kommet frem..

Hvis du læser bag på medicin vil du opdage at der er mange risikoer udover det ved alt medicin, de er bare sjældne, og det gælder også hpv vaccinen.

Anmeld

31. juli 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Er det rigtig? Årh det letter mig :-) tak..

jep

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

Hvis du læser bag på medicin vil du opdage at der er mange risikoer udover det ved alt medicin, de er bare sjældne, og det gælder også hpv vaccinen.

Ja det er rigtig.. men (og det skal ikke lyde surt) jeg er lige glad med alt andet medicin.. tager ingen former for medicin og har aldrig gjort.. Så det meget muligt.. men nu det HPV jeg er igang med at få.. så den jeg er bekymret for.. hvad andre tager af medicin er jo deres sag..

Anmeld

31. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har haft celleforandringer og lavet keglesnit, og jeg er for gammel til, at få vaccinationen. Jeg skal til kontrol i næste uge og hver gang har der heldigvis ikke været noget.

Jeg kan ikke engang få vaccinationen gratis selvom jeg har haft celleforandringer!

Der er en risiko ved alt - læs indlægssedlerne. I denne omgang er det HPV vaccinen som man fokusere på. Hvad med p-pillerne? Dem glemmer man lidt, hvilken risiko der er ved dem.

Jeg ville ikke tvivle et sekund med, at få alle vaccinationerne - alternativet er måske kræft.

Anmeld

31. juli 2013

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Men det jo ikke influenza jeg tænker på.. Det jeg også fuldstændig ligeglad med.. det er alle de andre bivirkninger BT skrev om der var fundet.. lam, synet, føleforstyrrelser, hovedpine, kroniske mavesmerter osv..

Jeg har godt set artiklen, men jeg ville aldrig basere mine valg på noget jeg læste i BT, Ekstrabladet eller på en tilfældig side på nettet. Jeg vælger at stole på at staten vil sine borgere det bedste, og så længe der kun er i omegnen af 50 dokumenterede tilfælde af alvorlige bivirkninger (ud af 400.000), så har jeg intet problem med at sige ja tak.

Hvis Sundhedsstyrelsen, Kræftens Bekæmpelse eller troværdige forskningsresultater viste der var en reel risiko, ville jeg selvfølgelig vælge vaccine fra.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg har haft celleforandringer og lavet keglesnit, og jeg er for gammel til, at få vaccinationen. Jeg skal til kontrol i næste uge og hver gang har der heldigvis ikke været noget.

Jeg kan ikke engang få vaccinationen gratis selvom jeg har haft celleforandringer!

Der er en risiko ved alt - læs indlægssedlerne. I denne omgang er det HPV vaccinen som man fokusere på. Hvad med p-pillerne? Dem glemmer man lidt, hvilken risiko der er ved dem.

Jeg ville ikke tvivle et sekund med, at få alle vaccinationerne - alternativet er måske kræft.

Men hvorfor kan du ikke få den? Du kan jo bare betale selv som jeg gør?

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

MoarHvidovre skriver:

hvorfor er du for gammel, jeg skal have den og jeg har både børn og det hele, jeg kan ikke få den gratis men skidt med det, jeg vil have den.

Anmeld

31. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Ja det er rigtig.. men (og det skal ikke lyde surt) jeg er lige glad med alt andet medicin.. tager ingen former for medicin og har aldrig gjort.. Så det meget muligt.. men nu det HPV jeg er igang med at få.. så den jeg er bekymret for.. hvad andre tager af medicin er jo deres sag..

for mig virker det bare mærkeligt og gå og være bange for noget der ikke er sket, og her mener jeg for dig som en anden også skrev medierne lever af frygt, de lever af at kunne skræmme nogen, det sælger ingen aviser at skrive "hold op den her vaccine er god".. hvad der derimod sælger er hvis de skriver noget i stil med "farlig risiko ved vaccine" det gør det ikke forkert for risikoen er der sikkert, hvad de så bare sjældent nævner er i hvilket omfang .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.