Han skider på aftalerne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2013

FruK

Anonym skriver:

Det jeg har markeret med rødt:

Det er jo netop det jeg prøvet at forklarer 1000 gange men som folk åbenbart ikke tager højde for læser  fordi jeg ik lige nævnte det som det første.

Jeg oprettede indlægget fordi jeg var ked af det skuffet. Og ja man behøver ikke altid være logisk når man er ked af det og såret.

Men jeg synes tit og ofte han prioterer forkert.

Det kan jeg godt forstå.

Jeg tænker bare på, om han er klar over, hvad det betyder for dig, når han vælger at tage afsted? Har du fortalt ham det - sådan ikke til at misforstå, som mænd skal have det?

Jeg kan selv godt finde på bare at blive sur/ked af det og ikke få fortalt min mand hvorfor. Virkelig dumt! 

Måske opfatter han ikke "hygge med familien" som en aftale - det kan man jo "altid" gøre. Måske skal du fortælle ham, at sådanne aftaler er vigtige for dig? 

Det har du måske allerede gjort - og hvis han så stadig prioriterer det andet, så er han da en klaphat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

FruK

30. juli 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg sidder her og er faktisk skide ked af det. Min kæreste kan ikke finde ud af at overholde aftaler. Vi har været gennem en del og har været gået fra hinanden. Det er bare så svært. Vi har børn sammen. Det har i den seneste tid faktisk gået godt. Men jeg er virkelig ked af det lige nu.

Min kæreste og jeg var inviteret til fødselsdag idag. Dog havde vi meldt afbud fordi vi ikke kunne få passet vores yngste. Kunne ikke lige overskue at have den yngste med til en 30 års. Jeg sagde flere gange at min kæreste kunne tage alene afsted. Men neeejj det ville han ikke. Han ville hellere lave noget hyggeligt sammen med mig og vores yngste. Vores ældste bliver passet af bedste. Lige indtil igår havde vi en aftale. Eller det troede jeg vi havde. Vi skulle afl. vores ældste hos bedste og så ville vi og vores yngste lave noget hyggeligt sammen. Senere skulle vi komme hjem til bedste - min mor og spise og så tage hjem med vores børn. Men igår siger han så han ikke kan finde ud af om han vil med til den fødselsdag eller ej. Vi var ude og spise med min mor så jeg gad ikke snakke om det. Var skuffet allerede der. Havde jo en aftale. Imorges spørger jeg ham hvad han er kommet frem til. Han ville afsted.  Så jeg har afl. min ældste hos bedste og taget hjem igen. Min mor kommer og afl. vores ældste her senere. Kæresten er smuttet til fødselsdag. det skal lige siges at jeg ikke kunne holde mund og fortalte ham hvad jeg følte omkring det hele. sms'ede min mor og lavede ny aft. med hende. Nemlig at hun afl. vores ældste her osv. Lige efter kommer min kæreste og siger at han bliver hjemme. Så sagde jeg NEJ det gør du ikke for nu har jeg lavet aftalen om og jeg gider ikke bliver ved at lave det om fordi du ikke kan bestemme dig! Så han tog jo afsted. Har lige modtaget en sms. om han hygger sig og jeg skulle have været der med ham osv. OK... men fanden kan jeg lige bruge det til? Er så ked af det og sur. ØV! Og det er jo ikke første gang han skider på aftalerne.

Måtte ud med det.

Har lige læst noget af tråden igennem.... må indrømme, at jeg ser tingene helt anderledes end de andre, der har svaret!

Synes absolut ikke, at du er streng... Du skriver på et tidspunkt, at det ikke er første gang, at han aflyser eller ændre en aftale, som I har sammen eller med andre.. Sådan forstår jeg det!

Og ja, vi er forskellige, men hvis du bliver såret og ked af det, når han bliver ved med at aflyse/ændre aftaler, og han stadig gør det, selvom du fortæller ham, hvad det gør ved dig, så er det da, uanset hvad, ikke okay overhovedet!!! Det er dine følelser, og i min optik, er følelser aldrig forkerte eller strenge - der er en grund til, at du føler som du gør...

Desuden havde I lavet en aftale med din mor omkring pasning, og den skal du så hen og lave om igen og igen, fordi han ændre mening.. det er da ydmygende for dig! Jeg kunne forestille mig, at du ikke føler dig respekteret, hvis de ting I aftaler sammen, ofte bliver aflyst eller ændret...

Forstår dig 100 % Men tror du bliver nødt til, at sætte dig med ham en aften (ved ikke om du har gjort det) snakke stille og roligt, men seriøst, omkring hvad det gør ved dig... for han fortsætter jo tydeligvis med det... og så må du jo fortælle ham, at du ikke føler, at du kan være i et forhold, hvor du går og er ked af det, hver gang han ændre en aftale! Det er da til at føle på.... tror han skal have nogle konsekvenser, den mand... ellers fatter han det åbenbart ikke....

Anmeld

30. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi har 1 ugentlig friaften hver samt 1 lørdag om mdr. der ligger fast. Så der er rig mulighed for at lave alt mulig. Denne aft. er lavet netop fordi han altid prioterede at være væk fra os herhjemme. Jeg blev så ked af det nu hvor vi havde lavet en aftale. Og så skider han på den. Han havde jo for pokker meldt afbud til den fødselsdag. Igår sad han og sagde til både min mor og jeg at han ikke gad afsted og han ville hygge med os. Bliver da ked af det og føler mig i den grad fravalgt.

Her aftaler man bare hen af vejen og koordinere med hinanden. Det er oftere end en fridag og en lørdag pr. måned. hvad hvis der lige er tre fødselsdage/fester/mandeaftener eller lign. på en måned. skal han så vælge? 

Kan det være I har lidt for stramme regler derhjemme og han bare havde lyst til at komme ud og hygge sig? Det betyder jo ikke han ikke hygger sig med Jer. 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

STN skriver:

Har lige læst noget af tråden igennem.... må indrømme, at jeg ser tingene helt anderledes end de andre, der har svaret!

Synes absolut ikke, at du er streng... Du skriver på et tidspunkt, at det ikke er første gang, at han aflyser eller ændre en aftale, som I har sammen eller med andre.. Sådan forstår jeg det!

Og ja, vi er forskellige, men hvis du bliver såret og ked af det, når han bliver ved med at aflyse/ændre aftaler, og han stadig gør det, selvom du fortæller ham, hvad det gør ved dig, så er det da, uanset hvad, ikke okay overhovedet!!! Det er dine følelser, og i min optik, er følelser aldrig forkerte eller strenge - der er en grund til, at du føler som du gør...

Desuden havde I lavet en aftale med din mor omkring pasning, og den skal du så hen og lave om igen og igen, fordi han ændre mening.. det er da ydmygende for dig! Jeg kunne forestille mig, at du ikke føler dig respekteret, hvis de ting I aftaler sammen, ofte bliver aflyst eller ændret...

Forstår dig 100 % Men tror du bliver nødt til, at sætte dig med ham en aften (ved ikke om du har gjort det) snakke stille og roligt, men seriøst, omkring hvad det gør ved dig... for han fortsætter jo tydeligvis med det... og så må du jo fortælle ham, at du ikke føler, at du kan være i et forhold, hvor du går og er ked af det, hver gang han ændre en aftale! Det er da til at føle på.... tror han skal have nogle konsekvenser, den mand... ellers fatter han det åbenbart ikke....

Tak. Jeg er glad for du kan følge mig og forstå det jeg skriver. Og at du rent faktisk læser det jeg skriver. Tak.

Jeg bliver rigtig ked af at han ikke lytter til mig. Og ikke respekterer mine følelser. Han ændre sig nok aldrig. Vi har snakket om det 1000 gange. Hver gang siger han det nok skal blive bedre. Er bare så ked af det og træt af at han kun tænker på sine egne behov. Sådan virker det ihvertfald.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Her aftaler man bare hen af vejen og koordinere med hinanden. Det er oftere end en fridag og en lørdag pr. måned. hvad hvis der lige er tre fødselsdage/fester/mandeaftener eller lign. på en måned. skal han så vælge? 

Kan det være I har lidt for stramme regler derhjemme og han bare havde lyst til at komme ud og hygge sig? Det betyder jo ikke han ikke hygger sig med Jer. 

Reglerne er nogle han selv har stillet op netop fordi han ikke har kunne finde ud af at prioterer. Og jeg kom stort set aldrig ud. Derfor kunne denne model hjælpe os med at fordele tingene "fair"

Anmeld

30. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Reglerne er nogle han selv har stillet op netop fordi han ikke har kunne finde ud af at prioterer. Og jeg kom stort set aldrig ud. Derfor kunne denne model hjælpe os med at fordele tingene "fair"

Okay. kan det være hans sociale behov er større og han har brug for flere dage? 

jeg tænker bare om det er derfor I ender ud i aflyste aftaler. Gætter bare, aner jo ikke noget 

Anmeld

30. juli 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Har i så fået snakket efterfølgende? Og hvad når du frem til?

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Har i så fået snakket efterfølgende? Og hvad når du frem til?

Vi snakkede lidt om det og jeg fortalte at det gjorde mig ked af det, men som alle andre gange sker der ikke mere ved det.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Okay. kan det være hans sociale behov er større og han har brug for flere dage? 

jeg tænker bare om det er derfor I ender ud i aflyste aftaler. Gætter bare, aner jo ikke noget 

før vi havde disse aftaler (som han foreslog) Havde vi ingen regler eller retningslinier. Der var han bare meget ude. Nogle gange flere dage. Så stod jeg der alene. Gravid. Så med en baby. Senere gravid og med tumling. Og så med en baby og en tumling. har virkelig været meget alene. Og aldrig selv kommet ud. Han var ikke meget hjemme og hygge med familien eller tage sit ansvar. Nu hvor vi har sat regler op ja så kan han jo mærke hvor meget frihed han har haft. Sagde jeg også til ham inden vi indgik aftalen. Han er stort set umulig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.