Anonym skriver:
Jeg sidder her og er faktisk skide ked af det. Min kæreste kan ikke finde ud af at overholde aftaler. Vi har været gennem en del og har været gået fra hinanden. Det er bare så svært. Vi har børn sammen. Det har i den seneste tid faktisk gået godt. Men jeg er virkelig ked af det lige nu.
Min kæreste og jeg var inviteret til fødselsdag idag. Dog havde vi meldt afbud fordi vi ikke kunne få passet vores yngste. Kunne ikke lige overskue at have den yngste med til en 30 års. Jeg sagde flere gange at min kæreste kunne tage alene afsted. Men neeejj det ville han ikke. Han ville hellere lave noget hyggeligt sammen med mig og vores yngste. Vores ældste bliver passet af bedste. Lige indtil igår havde vi en aftale. Eller det troede jeg vi havde. Vi skulle afl. vores ældste hos bedste og så ville vi og vores yngste lave noget hyggeligt sammen. Senere skulle vi komme hjem til bedste - min mor og spise og så tage hjem med vores børn. Men igår siger han så han ikke kan finde ud af om han vil med til den fødselsdag eller ej. Vi var ude og spise med min mor så jeg gad ikke snakke om det. Var skuffet allerede der. Havde jo en aftale. Imorges spørger jeg ham hvad han er kommet frem til. Han ville afsted.
Så jeg har afl. min ældste hos bedste og taget hjem igen. Min mor kommer og afl. vores ældste her senere. Kæresten er smuttet til fødselsdag. det skal lige siges at jeg ikke kunne holde mund og fortalte ham hvad jeg følte omkring det hele. sms'ede min mor og lavede ny aft. med hende. Nemlig at hun afl. vores ældste her osv. Lige efter kommer min kæreste og siger at han bliver hjemme. Så sagde jeg NEJ det gør du ikke for nu har jeg lavet aftalen om og jeg gider ikke bliver ved at lave det om fordi du ikke kan bestemme dig! Så han tog jo afsted. Har lige modtaget en sms. om han hygger sig og jeg skulle have været der med ham osv. OK... men fanden kan jeg lige bruge det til? Er så ked af det og sur. ØV! Og det er jo ikke første gang han skider på aftalerne.
Måtte ud med det.
Har lige læst noget af tråden igennem.... må indrømme, at jeg ser tingene helt anderledes end de andre, der har svaret!
Synes absolut ikke, at du er streng... Du skriver på et tidspunkt, at det ikke er første gang, at han aflyser eller ændre en aftale, som I har sammen eller med andre.. Sådan forstår jeg det!
Og ja, vi er forskellige, men hvis du bliver såret og ked af det, når han bliver ved med at aflyse/ændre aftaler, og han stadig gør det, selvom du fortæller ham, hvad det gør ved dig, så er det da, uanset hvad, ikke okay overhovedet!!! Det er dine følelser, og i min optik, er følelser aldrig forkerte eller strenge - der er en grund til, at du føler som du gør...
Desuden havde I lavet en aftale med din mor omkring pasning, og den skal du så hen og lave om igen og igen, fordi han ændre mening.. det er da ydmygende for dig! Jeg kunne forestille mig, at du ikke føler dig respekteret, hvis de ting I aftaler sammen, ofte bliver aflyst eller ændret...
Forstår dig 100 %
Men tror du bliver nødt til, at sætte dig med ham en aften (ved ikke om du har gjort det) snakke stille og roligt, men seriøst, omkring hvad det gør ved dig... for han fortsætter jo tydeligvis med det... og så må du jo fortælle ham, at du ikke føler, at du kan være i et forhold, hvor du går og er ked af det, hver gang han ændre en aftale! Det er da til at føle på.... tror han skal have nogle konsekvenser, den mand... ellers fatter han det åbenbart ikke....