Er du sikker på at din kæreste har haft samme opfattelse af at I har haft en aftale?
Jeg synes jo ham lyder som om han tager hensyn til dig. Har han vidst at det betød noget for dig, at I skulle have den hyggedag?
Jeg forstår godt at du er skuffet, men jeg får også lidt ondt af ham... Han får at vide at det er ok at tage afsted. Det vil han så ikke i første omgang. Men ved nærmere eftertanke kunne han måske godt tænke sig det alligevel. Måske har han haft den opfattelse, at I jo alligevel ikke skulle noget særligt..?
Da han siger at han måske alligevel gerne vil afsted, siger du ikke noget. Hvorfor siger du ikke at du ville være ked af, at han tog afsted, fordi du havde glædet dig til jeres hyggedag? Enten med det samme eller så snart I er alene? Måske tror han at det stadig vil være ok med dig, siden du ikke siger noget...?
Du spørger dagen efter hvad han er kommet frem til - så vidt vides stadig uden at fortælle ham, hvordan du har det med det, og han siger at han gerne vil afsted.
Da du så bliver sur over det, vil han i stedet blive hjemme - af hensyn til dig - men det må han så ikke. Og da han under festen sender en sød SMS - som viser at han faktisk tænker på dig, mens han sidder der - er det også forkert.
Jeg kender ikke dig og din kæreste, og jeg ved ikke om han har været fuldt ud klar over, at du ville blive skuffet. Hvis han har det, og hvis det er noget han tit gør, forstår jeg godt at du bliver sur.
Men var det her sket hjemme hos os, så havde det helt sikkert været et udslag af dårlig kommunikation. Min mand ville aldrig tage afsted hvis han vidste at vi havde en aftale der betød noget for mig. Men jeg kunne nok godt mene at vi havde en aftale, uden at han havde opfattet det, og uden at jeg fik fortalt ham at jeg ville blive ked af det, hvis han lavede andre planer.