Hjælp mig med at tackle min mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2013

mpr

Havre74 skriver:

Det er virkelig et godt råd du giver. Jeg har prøvet at gøre sådan flere gange. Så går der måske 3-4 uger og så ringer min far og spørger om jeg er sur...jeg fortæller ham så hvad der er galt og spørger ham hvorfor mor ikke selv ringer, men det vil hun ikke siger han.

Nu tænker jeg lidt at hvis hun var min mor der opførte sig på den måde og hun talte sådan til mig og mine børn (hvis jeg havdenogen :3 ).. Så havde hun fået afvide at hun kunne komme når hun kunne opføre sig ordentligt og du skulle ligge klare linjer for hvad du synes er okay! Det er dine børn hun er bedsteforældre hun har ingen rettigheder overfor børnebørnene så hvis du sagde hun ikke så dem så ser hun dem heller ikke...

Hvis din far skal ringe for hende så må du bare sige at han er hjertens velkommen hos jer men din mor kan komme når hun kan opføre sig og tale ordentligt til dig og dine børn.. !

Var blevet så sur hvis det var min mor der havde opført sig sådan 

Til børnene så prøv at undgå emnet, børn skal ikke inddrages i sådan en konflikt for det gør ikke andet end at gøre dem utrygge.

Håber du finder ud af det og at din mor kommer mere til fornuft    

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

gonefishing

Yurie skriver:

Jeg ville hellere ik gøre det som voldsomt ellers, men jeg synes at hun er et dårligt forbillede og lære børnene forkerte ting.

hov lol tænkte på et andet indlæg her

Anmeld

23. juli 2013

TNBC

Flodkilling skriver:

hov lol tænkte på et andet indlæg her

helt ok...

Anmeld

23. juli 2013

Line8700

Havre74 skriver:

Jeg ved at hun ikke vil respektere mine regler, hun overruler mig gang på gang og siger (mens børnene hører det), at jeg skal ikke bestemme alt over børnene. -Og hun siger også henvendt til børnene "i skal ikke lade hende bestemme det hele).

"blive værre"  

Tænker bare at hvis du ligger hende på is til at starte med, så vil hun jo nok undre sig over det, og så tænker jeg at konfrontationen ville blive værre. Hvis du forstår hvad jeg mener. 

Anmeld

23. juli 2013

ønskebørn74

Havre74 skriver:

Det er virkelig et godt råd du giver. Jeg har prøvet at gøre sådan flere gange. Så går der måske 3-4 uger og så ringer min far og spørger om jeg er sur...jeg fortæller ham så hvad der er galt og spørger ham hvorfor mor ikke selv ringer, men det vil hun ikke siger han.

Så må du næste gang sige til din far, at du elsker ham, men at det her er imellem dig og din mor.. Og så holde stand, til hun selv kommer.. 

Anmeld

25. juli 2013

Havre74

Tusind tak alle sammen. I bekræftede mig i, at denne situation ikke er normal, flere beskrev egne forhold og jeg fik nogle brugbare råd.

.

Anmeld

25. juli 2013

Kakao

Hej du! Vil lige fortælle dig om hvordan det var imellem mine forældre og min mormor/morfar, for jeg synes det minder om din situation

Min mormor og morfar respekterede ikke min mor og far.. Kom med spydige bemærkninger og så videre, og jeg troede, at det var dem (mormor og morfar), som var "de rigige" og at mine forældre var forkerte, hvilket bare gjorde at respekten for mine forældre blev mindre når vi havde været der, og at jeg selv kom til at føle mig forkert i deres øjne. Som ung havde jeg rigtigt mange fantasier om at blive accepteret af min mormor og morfar. Selvom jeg ikke kunne se det dengang, så påvirkede det mig og min selvtillid, at de ikke resepkterede mine forældre.

Anmeld

25. juli 2013

Havre74

Kakao skriver:

Hej du! Vil lige fortælle dig om hvordan det var imellem mine forældre og min mormor/morfar, for jeg synes det minder om din situation

Min mormor og morfar respekterede ikke min mor og far.. Kom med spydige bemærkninger og så videre, og jeg troede, at det var dem (mormor og morfar), som var "de rigige" og at mine forældre var forkerte, hvilket bare gjorde at respekten for mine forældre blev mindre når vi havde været der, og at jeg selv kom til at føle mig forkert i deres øjne. Som ung havde jeg rigtigt mange fantasier om at blive accepteret af min mormor og morfar. Selvom jeg ikke kunne se det dengang, så påvirkede det mig og min selvtillid, at de ikke resepkterede mine forældre.

Det er jeg godt nok ked af at høre. -Men du har helt ret, det minder meget om min situation.

Anmeld

25. juli 2013

Carina:-)

Min svigermor har nogen ala samme opførsel.

Jeg er utallige gange blevet nedgjort foran mine børn ,og jeg fik først nok her for nyligt.

Så jeg har meddelt dem at de gerne må se mine børn,men at jeg ikke længere vil besøge dem.

Det var hun jo enormt uforstående overfor ,men det er så hendes eget problem

Livet er for kort til mennesker der ikke gør noget godt for dig.

Anmeld

25. juli 2013

Havre74

Carina:-) skriver:

Min svigermor har nogen ala samme opførsel.

Jeg er utallige gange blevet nedgjort foran mine børn ,og jeg fik først nok her for nyligt.

Så jeg har meddelt dem at de gerne må se mine børn,men at jeg ikke længere vil besøge dem.

Det var hun jo enormt uforstående overfor ,men det er så hendes eget problem

Livet er for kort til mennesker der ikke gør noget godt for dig.

Sådan var min eks-svigermor og eks-svigerfar også. Jeg afbrød kontakten og eks-manden tog for det meste alene derud, for børnene gad ikke med, når jeg ikke skulle med.

Jeg synes man hører om sådanne situationer alt for ofte. Det er trist.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.