Gennem hele mit liv har jeg haft problemer med min mor. Hun kritiserer alt ved mig (hvad jeg siger, gør, hvordan jeg ser ud osv.).
Men jeg vil lige skrive det sidste der er sket og så håber jeg på nogen gode råd.
Den ene af mine drenge, han er 12 år (herefter kaldet X), var på sommerferie hos mine forældre. For ca. 1 uge siden skulle jeg så hente ham hjem igen. Min pige var hos hendes far og min ældste dreng (herefter kaldet y) ville ikke med, så jeg kørte selv.
Med det samme jeg træder ind af døren, bliver jeg "angrebet" verbalt. -Hvorfor er Y ikke med, osv.
X fortæller mig så, at ham og hans 2 søskende hver har fået 100 kr. af mormor, som de kan bruge til lommepenge til en tur børnene og jeg skal på. Inden jeg så når at svare noget, skælder min mor X ud, fordi han fortæller det til mig. Jeg spørger så min mor hvorfor han ikke må fortælle det`? hvortil hun svarer, at børnene godt kan ha´ nogle hemmeligheder for mig. Jeg siger så, at de ikke skal gå og holde sådan noget hemmeligt for mig og så "råber" hun op, at det skal jeg ikke bestemme, for jeg har sikkert også hemmeligheder for børnene.
Ud fra hendes humør beslutter jeg, at vi lige så godt kan se at komme hjem. Min mor vil så gi´ et stykke kage med hjem, men det er X der skal ta det med hjem og ham der skal dele det ud. Jeg siger så at det skal jeg nok sørge for, hvortil hun så siger "X skal dele det ud, ellers får de bare ikke noget". Jeg siger så, at jeg slet ikke vil ha det med hjem, men det skal jeg ikke bestemme og så gir hun det til X og siger til ham, at han skal gemme det for mor.
Da vi kører hjem, spørger jeg X, hvorfor det var ham (og ikke mig), der skulle passe på de 100kr. for hver af børnene...jo mormor havde sagt til ham, at han skulle passe på dem, så mor ikke brugte dem.
Sorry, det blev langt og det er endda kun een enkelt situation om min mor.
Hvad skal jeg stille op`?