Til enlige med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

AnnaK89

LilleChelle skriver:

Jeg mener ikke at man bevidst skal sætte flere børn til verden, når man gør det velvidende at man selv og børnene skal forsørges af det offentlige - og MIG .. 

Man kan altså ikke leve på samme måde når man er på offentlig forsørgelse, som man kan når man forsørger sig selv. 

Synes egentlig ikke at man kan tillade sig, at have sådan en mentalitet når man er på SU

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

LilleChelle

AnnaKJ skriver:

Synes egentlig ikke at man kan tillade sig, at have sådan en mentalitet når man er på SU

Det mener jeg ikke der er noget problem ved - i og med at jeg tjener penge ved siden af  

Anmeld

14. juli 2013

AnnaK89

LilleChelle skriver:

Det mener jeg ikke der er noget problem ved - i og med at jeg tjener penge ved siden af  

Men du tjener vel ikke nok til at forsørge jer?
Så i er vel primært forsørget af det offentlige.

Anmeld

14. juli 2013

morethanperfect

MorDk skriver:

Ville du bryde med din elskede for at få et barn mere? Kan slet ikke sætte mig ind i det

Jeg kan slet heller ikke sætte mig ind i det .. 

Man må virkelig , virkelig , gerne ville ha flere børn så ..

Ts. Jeg ville KLART blive hos min mand , hvis det var ham der sagde han ikke ville have flere , selvom jeg gerne ville ...
Jeg ville nyde ham og mit barn , og ikke gå og ærge mig over at han ikke ville ha et barn mere .. 
Undskyld , men syns godt nok det ville være egoistisk at gå fra ham fordi han ikke ville ha flere børn

Anmeld

14. juli 2013

nielsen80

LilleChelle skriver:

Jeg mener ikke at man bevidst skal sætte flere børn til verden, når man gør det velvidende at man selv og børnene skal forsørges af det offentlige - og MIG .. 

Man kan altså ikke leve på samme måde når man er på offentlig forsørgelse, som man kan når man forsørger sig selv. 

Uanset hvad din holdning er på området, kan du så ikke helt ærligt selv se, det er noget upassende at ytre den i denne tråd - som jo altså omhandler en kæmpe krise for TS......

Måske man kunne oprette en tråd eller andet for at diskutere emnet, så TS ikke skal sparkes til i hendes indlæg....hun ligger jo i den grad allerede ned.

Til TS - jeg havde valgt som dig - altså blive ved den mand, jeg elskede også nøjes med de barn du har. Vi er selv i den situation, da vi skal have fertilitetsbehandling igen, hvis vi vil have en mere - det vil vi simpelthen ikke gennemgå igen og ingen af os tror på, det vil lykkes selv med behandling, så vi "nøjes" med vores skønne datter, og glæder os over, at vi lavede en helt perfekt model i første forsøg

Anmeld

14. juli 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.
Jeg har givet manden det svar. At jeg vil have han bliver ved mig og vores datter. For ønsker ikke der skal være så mange dage min datter og ham ikke ser hinanden. Og jeg elsker min kæreste af hele mit hjerte. Vi passer så godt sammen og kan snakke om alt. Så jeg skal bare have noget tid til at sunde mig over at den store drøm om 2 børn ikke bliver til noget. Synes det er hårdt men vil heller ikke undvære min kæreste.

Synes du skal gøre det du føler vil være det bedste for dig! Men når det så er sagt - tænker jeg, din kæreste vil gerne gøre sig gravid og bagefter uden i sammen være der for din datter, men hvad med det lille nye barn, hvor forklare man det, at far kun vil se storesøster ?

Håber du finder den bedste løsning...

Anmeld

14. juli 2013

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Synes du skal gøre det du føler vil være det bedste for dig! Men når det så er sagt - tænker jeg, din kæreste vil gerne gøre sig gravid og bagefter uden i sammen være der for din datter, men hvad med det lille nye barn, hvor forklare man det, at far kun vil se storesøster ?

Håber du finder den bedste løsning...

Altså hvis vi fik en mere ville han da også tage sig af det. Tror du har misforstået det. Han vil være der ligeså meget for det nye som for vores datter hvis det var. Han kan bare ikke være sammen medorganiserende hans lidelse

Anmeld

14. juli 2013

KTP86

Jeg kan godt se dit dilemma,men 38 er ikke gammelt for en mand. Han kan stadig nå at ombestemme sig! Jeg har en skøn og smuk lillesøster på 3 og min far er ikke 38 længere  Jeg håber i bliver sammen 

Anmeld

14. juli 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Altså hvis vi fik en mere ville han da også tage sig af det. Tror du har misforstået det. Han vil være der ligeså meget for det nye som for vores datter hvis det var. Han kan bare ikke være sammen medorganiserende hans lidelse

Okay - så havde jeg nok bare læst og opfattet forkert.. Men igen håber du finder en bedste løsning for dig og din familie..

Anmeld

14. juli 2013

lineog4

Til ts

Jeg har selv stået der hvor min mand havde det fint med kun det ene fælles barn (har har en fra tidligere) og mit brændende ønske var at få to børn da jeg selv er vokset op som enebarn. Så jeg forstår hvor du står lige nu, men kan kun sige jeg ville have valgt min mand som du også ser ud til at gøre. 

og til jer andre, må indrømme jeg griner lidt sidder her næsten dobbelt så gammel, har betalt og betaler stadig min skat med glæde så sikkerhedsnettet i dk er spændt ud for alle. Jeg har modtaget su (og jo det er forsørgelse af staten) og fåer betalt en uddannelse (og sådan en er dyr og jeg ville aldrig have haft råd selv), mine børn kommer gratis til læge, til tandlæge, gratis skolegang, tilskud til pasning og så videre... Om en der er blevet ramt af livet skulle ønske sig et barn mens vedkommende er på pverførselsindkomst kan jeg da ikke få ondt i r...... Af, jeg kan da kun glædes over jeg bar fået lov at forsørge mig selv - det er ikke en pligt men en ret at være aktiv medborger, at kunne forsørge sig selv. Synes vi alle burde huske det og ikke hakke på de som ikke får lov af forskellige årsager.

line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.