Til enlige med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

Mht om vi vil være kærester eller ej hvis han flytter har vi ikke rigtig snakket om. Og jo self er min datter vigtig. Og det er jo både kærligheden til ham og til min datter der gør det svært. For ønsker jo også hendes far er der hele tiden for hende. Og jeg tror også jeg hælder mest til at opgive min drøm om 2 børn, men synes bare det er så hårdt når det er noget jeg ønsker så inderligt.

Det kan jeg godt forstå. Det gør også rigtig ondt indeni når noget man ønsker SÅ inderligt nok ikke bliver en realitet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

B&J

nu ved jeg ikke hvor gamle i er men kan jo være han ændre mening efter 1-2år måske mere jeg ville 100% blive sammen med manden jeg elsker og især når i passer så godt sammen

Anmeld

13. juli 2013

annec

Jeg havde nok valgt et barn mere.. Vil ikke selv kunne klare tanken om ikke få det ønske opfyldt

Anmeld

13. juli 2013

esioul

Jeg var godt nok blevet hos min kærlighed for mit barns skyld, fremfor at splitte familien.

Man må sætte pris på det man har. (siger jeg fordi vi selv gennemgår fertilitetsbehandling)

Men ja, det er kun dig selv det kan træffe den beslutning

Anmeld

13. juli 2013

MorDk

annec skriver:

Jeg havde nok valgt et barn mere.. Vil ikke selv kunne klare tanken om ikke få det ønske opfyldt

Ville du bryde med din elskede for at få et barn mere? Kan slet ikke sætte mig ind i det

Anmeld

13. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Hej piger
Nogen kan nok gætte hvem jeg er. Men vil helst ikke Googles.
Sagen er den at kæresten (med posttraumatisk stress) og jeg ( med piskesmæld) var blevet enige om at vi ville have et barn mere og ville starte pb til sep/okt. Men nu har kæresten meldt ud at han ikke kan overskue et barn mere. Og har givet mig det alternativ at vi kan blive sammen og kun have vores datter, det andet er at han vil gøre mig gravid så jeg får mit største ønske opfyldt nemlig at få et barn mere men så vil han flytte fordi han ikke ville kunne magte to børn og det tredie er self at jeg fandt en anden som han vil acceptere for min og vores datters skyld og at han vil være der alt han nu kan.

Jeg er så splittet for jeg elsker min kæreste utrolig højt og vi passer utroliggodt sammen. Og han er en god far for vores datter.

Jeg har svært ved at skulle gå fra ham men er også bange for at jeg vil være bitter på mig selv over jeg ikke fik et barn mere og på den måde også ville blive bitter på ham, selvom jeg har fuld forståelse for hans beslutning og acceptere det er sådan.

Sagen er den jeg er kommet på kh nu og ikke aner om jeg vil kunne have råd til to børn. Hvad ville jeg kunne få? Jeg ved jeg jo self har børnepengene og ville kunne få friplads jeg vil ikkekræve betaling fra faren da vi nok skal have vores datter 7/7.

Jer på kh med to børn hvordan ser jeres økonomi ud hvad har i og gøre med?

jeg tænker bare umiddelbart hvorfor ikke leve lykkeligt med en mand du elsker og en datter du elsker, og lade det være sådan?

kan være han skifter mening igen om nogle år?

det er IKKE guld og grønne skove at være alenemor til 2.... LANGT FRA..

tror måske det sidste du skal være bekymret for er pengene for at være ærlig.... hvis du har piskesmæld vil du formegentligt også blive besværet i nogle ting?

du skal huske på din datter også bliver ældre og der kommer MANGE udfordringer i forhold til hvad du har nu.... vil bare sige at det virkelig ikke er guld og grønne skove at være alene med 2 små børn... men er det, det som du ønsker er der self heller intet der skal stoppe dig....

du vil få 13000+nogle hundrede kan ikke lige huske præcis hvor meget.... udover det vil du får en god boligstøtte hvis din bolig går indenfor kommunens krav, størrelse og husleje f.eks. udover det vil du hver 3 månede få forhøjet børnepenge fra staten ca 2500 mere, kan heller ikke her huske det præcise beløb selvom jeg selv får det, men må erkende jeg aldrig kigger på sedlen udover det er der jo self friplads ...

men igen overvej det kraftigt...

var jeg dig, havde jeg valgt et barn og manden jeg elskede

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.
Jeg har givet manden det svar. At jeg vil have han bliver ved mig og vores datter. For ønsker ikke der skal være så mange dage min datter og ham ikke ser hinanden. Og jeg elsker min kæreste af hele mit hjerte. Vi passer så godt sammen og kan snakke om alt. Så jeg skal bare have noget tid til at sunde mig over at den store drøm om 2 børn ikke bliver til noget. Synes det er hårdt men vil heller ikke undvære min kæreste.

Anmeld

13. juli 2013

LilleChelle

Hvorfor overhovedet overveje at få et barn mere, når man bliver forsørget af samfundet? Og så samtidig lige frem vælge at blive enlig med to når man er syg. 

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvorfor overhovedet overveje at få et barn mere, når man bliver forsørget af samfundet? Og så samtidig lige frem vælge at blive enlig med to når man er syg. 

Fordi personer som mig har ligeså ret til drømme som du har. Også selvom jeg er blevet ramt af noget jeg ikke kan gøre for. Personer som dig som har disse meninger om at vi der er ude for noget vi ikke selv er skyld i har jeg ikke ret meget tilovers for.
Jeg har sgu ligeså meget ret til lykke som du har!!!

Anmeld

13. juli 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.
Jeg har givet manden det svar. At jeg vil have han bliver ved mig og vores datter. For ønsker ikke der skal være så mange dage min datter og ham ikke ser hinanden. Og jeg elsker min kæreste af hele mit hjerte. Vi passer så godt sammen og kan snakke om alt. Så jeg skal bare have noget tid til at sunde mig over at den store drøm om 2 børn ikke bliver til noget. Synes det er hårdt men vil heller ikke undvære min kæreste.

Synes det er en god beslutning - selvom det selvfølgelig er mega hårdt. Det kan jo også være at han skifter mening om nogle år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.