Til enlige med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2013

esioul

Wimmie skriver:

Sikke da noget grimt noget at skrive...og så til én der i forvejen står i sit livs krise 

JEG vil gerne betale for at andre kan få deres drømme opfyldt og jeg synes ærligt talt at du skulle prøve med lidt medfølelse i stedet for at sparke til folk der i forvejen ligger ned.

Lige mine ord.

Nu er vi selv i fertilitetsbehandling, og ville da blive utrolig ked hvis den øvrige befolkning så det som en kæmpe belastning at skulle betale til os som har behov for hjælp til børn.

Alle kan havne i situationer (ligesom TS) som man ikke er herre over, men hvorfor skulle ens drømme droppes pga. det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

Wimmie

esioul skriver:

Lige mine ord.

Nu er vi selv i fertilitetsbehandling, og ville da blive utrolig ked hvis den øvrige befolkning så det som en kæmpe belastning at skulle betale til os som har behov for hjælp til børn.

Alle kan havne i situationer (ligesom TS) som man ikke er herre over, men hvorfor skulle ens drømme droppes pga. det

Nemlig 

Er så træt af folk der skal der dømme andre på den måde...det er så nemt når man ikke selv står i situationen 

Hvad hvis man slet ingen børn har og får en varig skade som 20-årig?Skal man så bare bide det i sig og være barnløs hele sit liv fordi nogen ikke vil være med til at betale?

Det er da bestemt småligt om noget..

Anmeld

13. juli 2013

esioul

Wimmie skriver:

Nemlig 

Er så træt af folk der skal der dømme andre på den måde...det er så nemt når man ikke selv står i situationen 

Hvad hvis man slet ingen børn har og får en varig skade som 20-årig?Skal man så bare bide det i sig og være barnløs hele sit liv fordi nogen ikke vil være med til at betale?

Det er da bestemt småligt om noget..

Ja lige præcis.

Det er nemt at spille hellig hvis man ikke selv har prøvet at havne i sådan en situation.

Ville egentlig også bare lige støtte op om dit indlæg og sige jeg er enig.

Anmeld

14. juli 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Hold nu kæft mand hvor er du smålig. Hvis det er så hårdt for dig at du skal betale skatten i dk. Hvorfor flytter du så ikke til et land hvor du ikke skal betale en så høj skat.?

Jeg har taget en udd. Og nåede at blive færdig med den 4 mdr før jeg kom ud for en ulykke som gør jeg ikke kan arbejde. Skal jeg straffes yderligere pga en anden snakkede i Tlf og åbenbart ikke holdt øje med trafikken? Jeg synes jeg er blevet straffet nok. Gik fra en akkordløn på 200 kr i timen ned til sygedagpenge og så er jeg yderligere røget ned på kh. Tror du jeg synes det er fedt at miste mindste 10000 om mdr?

Nej det synes jeg sgu ikke. Jeg har fandme ret til at få mine drømme opfyldt hvis jeg har lyst. Og så vil jeg egentlig skide din holdning et stykke.

Sådan er mentaliteten desværre i Danmark. 

- Vi kan sku altid blive forsørget af det offentlige, så hvorfor tænke over økonomien? tjaa - 

Anmeld

14. juli 2013

LilleChelle

ESV skriver:

Som jeg læser det er problemet jo ikke at du modtager offentlige ydelser= det er jo ikke fordi hun er smålig. Problemet er som jeg læser det at du helt bevidst om at du ikke selv vil kunne forsørge et barn nummer to kunne finde på at få et mere velvidende at du dermed skal have endnu flere penge af staten. Hvis alle gjorde sådan var der jo bare mange andre ting vi i det danske samfund måtte sige farvel til. Alle kan ikke få hvis ingen vil betale!!

når det så er sagt så tror jeg du med tiden vil være rigtig glad for din beslutning om at holde på kæresten. Sådan som du beskriver jeres forhold lyder han som den helt rette for dig!

Du har forstået det ganske rigtigt

Anmeld

14. juli 2013

Mettefpigen

LilleChelle skriver:

d

- Vi kan sku altid blive forsørget af det offentlige, så hvorfor tænke over økonomien? tjaa - 

Tror du selv man tænker sådan når man er syg?? Først og fremmest skal man lære at leve med det man fejler, så skal man lære at leve med at man ikk kan arbejde og til sidst skal man leve med at man ikk "arbejder for sine penge".... Tror du selv på at det er nemt??? Så skal man da aldrig slukke for de drømme de har fordi at man ikk kan arbejde! Det er virkelig hårdt at leve velvidende at man aldrig kommer tilbage på arbejdsmarkedet igen, men jaa det er da nemt nok at sparke til dem der ligger ned! Synes istedet du skal glæde dig over det fantastiske liv du har med din familie :-)

Anmeld

14. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Vi kommer ingen vegne med dette. For jeg synes virkelig du er ude et sted hvor du ikke kan udtale dig om noget. For du kender ikke min situation. Og jeg er skadet hvilket ikke er min skyld. Men derfor kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan få mine. Drømme opfyldt såvel som du kan. Tror du ikke jeg for alt i verden hellere ville arbejde til 200 i timen og undvære de smerter jeg har?
Hvorfor skal jeg straffes mere end jeg allerede er blevet?

Du kan jo ikke komme med en god grund til hvorfor jeg ikke må leve under de samme vilkår som du.

Fordi jeg er skadet gør mig da ikke mindre værdig til at have 2 børn.

Anmeld

14. juli 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Vi kommer ingen vegne med dette. For jeg synes virkelig du er ude et sted hvor du ikke kan udtale dig om noget. For du kender ikke min situation. Og jeg er skadet hvilket ikke er min skyld. Men derfor kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan få mine. Drømme opfyldt såvel som du kan. Tror du ikke jeg for alt i verden hellere ville arbejde til 200 i timen og undvære de smerter jeg har?
Hvorfor skal jeg straffes mere end jeg allerede er blevet?

Du kan jo ikke komme med en god grund til hvorfor jeg ikke må leve under de samme vilkår som du.

Fordi jeg er skadet gør mig da ikke mindre værdig til at have 2 børn.

Jeg mener ikke at man bevidst skal sætte flere børn til verden, når man gør det velvidende at man selv og børnene skal forsørges af det offentlige - og MIG .. 

Man kan altså ikke leve på samme måde når man er på offentlig forsørgelse, som man kan når man forsørger sig selv. 

Anmeld

14. juli 2013

1990h

DianaRJS skriver:

Duguhvemgtdmm

dvs. hvis du fik et piskesmæld ville du bare stadig arbejde?

så vil jeg fortælle dig at det i mange tilfælde er umuligt at arbejde...

synes måske du skal tænke før du dømmer

og noget andet... dem på kh betaler vel ligeså meget til dig i sidste ende som du gør til dem? OG det er i bund og grund ikke dig der betaler men staten

blvier lidt foraget over folk der dømmer før de ved meget mere om det end nårh ja... intet...

Ej der godt nok himmel hvid forskel
På kontant hjælp betaler du skat ja. Af hvilke penge? Statents penge.

som lønmodtager betaler du skat af penge du arbejder for..

Så der må jeg godt nok erklære mig meget uenig i at det sku være det samme

Anmeld

14. juli 2013

DianaRJS

1990h skriver:

Ej der godt nok himmel hvid forskel
På kontant hjælp betaler du skat ja. Af hvilke penge? Statents penge.

som lønmodtager betaler du skat af penge du arbejder for..

Så der må jeg godt nok erklære mig meget uenig i at det sku være det samme

ja men jeg tror at nu når ts siger hendes kæreste er bliver  38, så er hun nok også deroppe af... dvs hun har nok tjent arbejdsmarkedet lidt flere år end jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.