Føler mig helt ødelagt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2013

AMM00

LilleChelle skriver:

Jeg tænker også at 3500 kr. til benzin, er fuldstændig vanvittigt  

Vi bruger 500 kr. om måneden i diesel Og vi har familie hhv. 50 og 100 km. væk fra os. 

Nå - men for lige at fortælle, så ryger du ned på det samme i KH til d. 1.1.14, som du får i SU. Så i skal have kigget på jeres udgifter, for uanset hvad, så kommer du til at gå ned i indtægt. 

Prøv at fortæl lidt mere om jeres budget, så kan vi kigge lidt bedre på det  

Det er da billigt. Hvilken bil har i? D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

LilleChelle

AMM00 skriver:

Det er da billigt. Hvilken bil har i? D

Vi har en renault megane III, stationcar fra 2010. 
 - dvs. vi kører ca. 1000 km. om måneden. 

Anmeld

11. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

jeg vil gerne uddanne mig til læge sekratær og det kan jeg gøre ved at tag HF og derefter 16 uger på HG.

Hvad er plan B?, for det er meget, meget svært at få en elevplads, og du er jo allerede bagud på point, når du har så stort et hul i dit CV.

Anmeld

11. juli 2013

Muffinmus

LilleChelle skriver:

Vi har en renault megane III, stationcar fra 2010. 
 - dvs. vi kører ca. 1000 km. om måneden. 

I bilogprogrammerne om folk i pengenød er det første næsten at sælge jeres dyre bil, i har ikke råd til den nye, sælg den og køb en til 300000 i stedet og de 100.000 i får ind kan dække et helt års ekstra " løn" til dig, så er en del af jeres problemer løst. Ja, det er sur mås, men hvis i vil leve ordentligt må i ofre her og nu og købe dyre biler senere.

Og ja, Danmark er gratis for børn, så når du siger i betaler for alle fire mener du vel kun jer voksne ikke??

Med et su lån vil i sagtens kunne klare jer. Og dyre ting som flyverdragter kan fås ril ingepengene brugt. Fik selv super flot pink Ticket fragt med pels på, knap synlige pletter, til 120 kr incl fragt, Anguls og Ecco som nye til i alt 400 kr, så nu er hendes vinter gardarode i hus....så det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

11. juli 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

jeg vil gerne uddanne mig til læge sekratær og det kan jeg gøre ved at tag HF og derefter 16 uger på HG.

Hvorfor går du dog den vej? Tag da en HGV, hvis du bor i nærheden af en IBC, så kan du der tage den over to år, hvis det er pga overbelastning (eller lign.), du er nød til at tage hf'en over 3 år. Men tager du HGV over to år, så har du mellem 8-15 timer i ugen, men i tema uger er der op til 30 timer, men dem har man kun 4 af.

Anmeld

11. juli 2013

Muffinmus

Kofoed. skriver:

Hvorfor går du dog den vej? Tag da en HGV, hvis du bor i nærheden af en IBC, så kan du der tage den over to år, hvis det er pga overbelastning (eller lign.), du er nød til at tage hf'en over 3 år. Men tager du HGV over to år, så har du mellem 8-15 timer i ugen, men i tema uger er der op til 30 timer, men dem har man kun 4 af.

Ja, det skal vel gøres så nemt som muligt, men TS skal helt sikkert arbejde rigtigt meget med stavning da man i det studie og senere i jobbet skal skrive stort set fejlfrit for overhovedet at komme i betragtning, så en del skolegang ville helt sikkert gavne TS tænker jeg

Anmeld

11. juli 2013

Muffinmus

MariaE skriver:

I bilogprogrammerne om folk i pengenød er det første næsten at sælge jeres dyre bil, i har ikke råd til den nye, sælg den og køb en til 300000 i stedet og de 100.000 i får ind kan dække et helt års ekstra " løn" til dig, så er en del af jeres problemer løst. Ja, det er sur mås, men hvis i vil leve ordentligt må i ofre her og nu og købe dyre biler senere.

Og ja, Danmark er gratis for børn, så når du siger i betaler for alle fire mener du vel kun jer voksne ikke??

Med et su lån vil i sagtens kunne klare jer. Og dyre ting som flyverdragter kan fås ril ingepengene brugt. Fik selv super flot pink Ticket fragt med pels på, knap synlige pletter, til 120 kr incl fragt, Anguls og Ecco som nye til i alt 400 kr, så nu er hendes vinter gardarode i hus....så det kan sagtens lade sig gøre

Der skulle stå 30.000 naturligvis beklager, men har en meget kælen kat der hele tiden vil op og ligge på min Ipad så kan ikke se noget det halve af tiden

Anmeld

11. juli 2013

Kofoed.

MariaE skriver:

Ja, det skal vel gøres så nemt som muligt, men TS skal helt sikkert arbejde rigtigt meget med stavning da man i det studie og senere i jobbet skal skrive stort set fejlfrit for overhovedet at komme i betragtning, så en del skolegang ville helt sikkert gavne TS tænker jeg

Men en HF ligefrem? Så kunne en 10. klasse klares på et halv år og så et år på HG med dansk kan gøre store fremskidt, hvis man selv ligger kræfter i. Om ikke andet, min stavning igennem de to år jeg har været herinde er blevet mærkant bedre, det skyldes at jeg har læst twilight bøgerne 5 gange og så nogle andre bøger, derudover har jeg bare øvet og øvet, det kan virkelig rykke en meget.

Anmeld

11. juli 2013

Muffinmus

Altså HF tager jo også kun2 år og så tillægs studie på de 16 uger, så helt galt er det jo ikke. Men man skal vælge den form der hiver en den bedste ballast i forhold til det uddannelsen skal brugtilfil. Mine lige netop det ønske job kræver en del på dansk punktet plus held i sprøjten, det er jo desværre mange procent der får afslag som det ser ud nu. Men sådan er det med rigtigt mange uddannelser nu, også den jeg har søgt

Anmeld

11. juli 2013

Kofoed.

MariaE skriver:

Altså HF tager jo også kun2 år og så tillægs studie på de 16 uger, så helt galt er det jo ikke. Men man skal vælge den form der hiver en den bedste ballast i forhold til det uddannelsen skal brugtilfil. Mine lige netop det ønske job kræver en del på dansk punktet plus held i sprøjten, det er jo desværre mange procent der får afslag som det ser ud nu. Men sådan er det med rigtigt mange uddannelser nu, også den jeg har søgt

i denne situation vil hun tage hf over 3 år og en hgv tager kun et år, men kan undviges til 2. så fra 3½ år til et år på SU gør en stor forskel på det økonomiske. men ja, vi kender ikke grunden til hun har valgt som hun har, jeg ville bare gøre opmærksom på, at der er alternativer og en mere direkte vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.