Anonym skriver:
Jeg står i den lykkelig siuation at jeg er blevet optaget på en 2åriget HF som jeg så får forlænget yderliger 1år, det vil sige jeg skal studer i ialt 3 år.
jeg er lykkelig og er så glad for at være færdig som kontanthjælps modtager efter 5 år på kontanthjælp og endelig kan komme igang med at forme et ordenligt liv for mig selv og mine børn, men men emn, jeg kan slet ikke se hvordan vi skal klare os igennem det økonomisk, mad og budgettet kan vi lige dække, benzin på 3500kr bliver et problem men med lån kan det lade sig gøre men nu kommer det der gør aller mest ondt, hvad så når ungerne skal have tøj, overtøj, flyverdragter, bleer, sko mm. hvad skal vi så gøre?? vi har ikke råd til det, jeg er så dybt ulykkelig og føler mig som en dårlig mor!
Jeg kender ikke nogen vi kan arve fra og når jeg tager i gebrug, møderhjælpen mm. syntes jeg ikke de har noget pænt og ordenligt tøj til mine unger (har to en pige på 5 år der bruger str. 122-128 i tøj og en dreng på 17 måneder der bruger str. 92-98 i tøj.)
jeg føler mig så fortabt, jeg går rundt og grøder hele tiden (og det ligner bestemt ikke mig) jeg føler tingene er håbløse og umulige og jeg kan stirre ud i luften i længer tid af gangen.
vi lever i forvejen billigt, har skrevet madretter ned der koster under 50kr om dagen og nogle få dage får vi også rugbrød, havergrød mm. til aftensmad. 
jeg kan slet ikke se hvordan vi skal komme igennem det 
overvejer at droppe ud
men jeg ønsker mig bare så brændene denne uddannelse, jeg vil så gerne være et ordenligt forbillede for mine børn, og ønsker mig et ordenligt job og en ærlig job chance en dag
hvis du har læst med hele vejen så tak, havde bare lige brug for at komme ud med det
hold hovedet højt og tungen lige i munden og så kan det nok lade sig gøre
Har du husket at du som enlig forsørger (det går jeg ud fra du er ) kan få både ordinært og ekstraordinært børnetilskud til enlige og SU-forsørgertilskud (enlige 5.753 kr p.m.) og ekstra su-lån?
se på jeres udgifter - hvad kan skæres væk ?
har i en stor tvpakke - nøjes med det mindste og spil flere brætspil eller leg/læs bøger
kan du få en billigere lejlighed (der findes i flere byer kollegier/ungdomsboliger der er beregnet til familier)
hvad gør jeres benzinpost så høj- brug kun bilen når det er ABSOLUT nødvendigt
kan du handle et andet sted der gør dine billige retter billigere
køb kun ind en gang om ugen
lav mad til flere dage og frys ned
få en avisrute og gør det sammen med ungerne (evt bare den lille, den store ville jeg godt turde lade være alene hjemme)