Føler mig helt ødelagt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2013

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Lyder som en træls situation. Hvad laver din kæreste? 

Har I brug for bilen? Det må være meget langt I kører, når I skal bruge 3500 på benzin. 

Har du beregnet tilskud til instutioenerne og boligstøtte med?

min kæreste er pladesmed og han har meget langt 110-120 km om dagen i en bil der ca. køre 13-14km/L men en ellers god og stabil bil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Anonym trådstarter

MilleRasmussen skriver:

Åh altså et dilemma.. Har du søgt boligsikring, får alt hvad du kan få for faderen (lyder som om du er enlig) syntes der er noget med man kan få forhøjet (har ikke selv forstand på det).

min mor blev alene og læste til pædagog på seamunariet hun fik børnepenge, + noget ekstra vidst, boligstøtte og så hver anden weekend når vi var hos vores far tog hun ud og severet fredag og lørdag. vi har aldrig manglet noget, nogle gange tænker jeg " hvordan fanden kunne hun få det til og hænge sammen"

hvad har du af omgangskreds? min kæreste og jeg kan sagtens side i det vi har, men bliver tit inviteret til mad hos min mor, eller andet familie og så spare man penge men spørger altid skal jeg ikke tage flutes med hvis man skal grill f.eks.

kan ikke rigtigt mere se hvad du kan gøre ;s. hvis du også fryser alle rester ned.

håber nogle andre herinde, har mere forstand på det end mig

vi er sammen og skal vies her inden for de næste par måneder, ingen fest eller noget.

Vores omgangs kreds er meget lille og dem vi har skal vi køre efter.

jeg kan ikke tag arbejde ved siden af skolen da den største har brug for en reglmæssig hverdag og jeg er hendes tryghedsperson.

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

marloutti skriver:

Det er bare så frygteligt, når man ingen penge har!

Kan du ikke finde en uddannelse, der er kortere? For altså når du har taget hf, skal du jo uddannes efterfølgende. Hf er jo ikke som sådan en uddannelse, der kan give job. Den åbner jo en masse døre til fantastiske uddannelser, men så tager det måske tre år mere, inden du er helt færdig.

Det er slet ikke nemt at se sig ud af! Men prøv måske at undersøge andre muligheder...

jeg vil gerne uddanne mig til læge sekratær og det kan jeg gøre ved at tag HF og derefter 16 uger på HG.

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hold hovedet højt og tungen lige i munden og så kan det nok lade sig gøre

Har du husket at du som enlig forsørger (det går jeg ud fra du er ) kan få både ordinært og ekstraordinært børnetilskud til enlige og SU-forsørgertilskud (enlige 5.753 kr p.m.) og ekstra su-lån?

se på jeres udgifter - hvad kan skæres væk ?

har i en stor tvpakke - nøjes med det mindste og spil flere brætspil eller leg/læs bøger

kan du få en billigere lejlighed (der findes i flere byer kollegier/ungdomsboliger der er beregnet til familier)

hvad gør jeres benzinpost så høj- brug kun bilen når det er ABSOLUT nødvendigt

kan du handle et andet sted der gør dine billige retter billigere

køb kun ind en gang om ugen

lav mad til flere dage og frys ned

få en avisrute og gør det sammen med ungerne (evt bare den lille, den store ville jeg godt turde lade være alene hjemme)

vil du turde lade en på 5 år være alene hjemme??

viu handler i rema og fakta da de ligger her i byen, vi bruger kun bilen for at komme frem og tilbage på arbejde samt aflever ungerne, meget sjældent vi tager nogen steder.

min kæreste og jeg er stadig sammen og skal giftes lige her rundt om hjørnet.

hvad ang. lejligheder er det ikke muligt at få en anden/billiger her i byen da det er en lille by vi bor i og af hensyn til ungerne vil vi ikke flytte fra vores hyggelige lille landsby som der vokset op i og har alle deres venner i. vi har den mindste tv pakke da vi sjældent ser fjernsyn men heller ser film, serier mm.

Anmeld

11. juli 2013

Lilje82

Anonym skriver:

min kæreste er pladesmed og han har meget langt 110-120 km om dagen i en bil der ca. køre 13-14km/L men en ellers god og stabil bil.

Har I undersøgt mulighederne for en anden bil?  Vi har lige selv købt en hel ny bil, hvor med lånet på den og brændstof, stadig ville kunne gøre det billigere end den at betale benzinen til den gamle. 

Anmeld

11. juli 2013

Carina:-)

serinasmor skriver:

hold hovedet højt og tungen lige i munden og så kan det nok lade sig gøre

Har du husket at du som enlig forsørger (det går jeg ud fra du er ) kan få både ordinært og ekstraordinært børnetilskud til enlige og SU-forsørgertilskud (enlige 5.753 kr p.m.) og ekstra su-lån?

se på jeres udgifter - hvad kan skæres væk ?

har i en stor tvpakke - nøjes med det mindste og spil flere brætspil eller leg/læs bøger

kan du få en billigere lejlighed (der findes i flere byer kollegier/ungdomsboliger der er beregnet til familier)

hvad gør jeres benzinpost så høj- brug kun bilen når det er ABSOLUT nødvendigt

kan du handle et andet sted der gør dine billige retter billigere

køb kun ind en gang om ugen

lav mad til flere dage og frys ned

få en avisrute og gør det sammen med ungerne (evt bare den lille, den store ville jeg godt turde lade være alene hjemme)

Synes du giver nogle gode råd,men man lader altså ikke en 5 årig være alene hjemme 

Anmeld

11. juli 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

min mand køre ca. 110-120 km om dagen, og jeg skal buge ca. 2 tanke benzin om måneden for at komme på skole, og aflever ungerne (den yngste går i vuggestue i en anden by end vores).

vores buget ligger på 15000kr om måneden og den er der ikke noget vi kan pille ved, vi er generalt nogen personer der har meget styr på vores økonomi.

Budget kontoen dækker, sygeforsikring danmark til os alle 4, indbos forsikring, ulykke forsikring på os alle 4, falk vejhjælp til min bil, ansvar og kasko på begge biler, børnehave, vuggestue, a-kasse og fagforening til manden (jeg vil også gerne ind i en men hvilken ved jeg ikke) internet, telefoner, afbetaling til vores briller og min telefon. mm.

Er det ikke muligt at få en vuggestueplads/dagpleje i den by hvor I bor? Som jeg læser det, ville det betyde at I kunne nøjes med een bil ...

Anmeld

11. juli 2013

modesty

Jeg står i den lykkelig siuation at jeg er blevet optaget på en 2åriget HF som jeg så får forlænget yderliger 1år, det vil sige jeg skal studer i ialt 3 år.

jeg er lykkelig og er så glad for at være færdig som kontanthjælps modtager efter 5 år på kontanthjælp og endelig kan komme igang med at forme et ordenligt liv for mig selv og mine børn, men men emn, jeg kan slet ikke se hvordan vi skal klare os igennem det økonomisk, mad og budgettet kan vi lige dække, benzin på 3500kr bliver et problem men med lån kan det lade sig gøre men nu kommer det der gør aller mest ondt, hvad så når ungerne skal have tøj, overtøj, flyverdragter, bleer, sko mm. hvad skal vi så gøre?? vi har ikke råd til det, jeg er så dybt ulykkelig og føler mig som en dårlig mor!

Jeg kender ikke nogen vi kan arve fra og når jeg tager i gebrug, møderhjælpen mm. syntes jeg ikke de har noget pænt og ordenligt tøj til mine unger (har to en pige på 5 år der bruger str. 122-128 i tøj og en dreng på 17 måneder der bruger str. 92-98 i tøj.)

jeg føler mig så fortabt, jeg går rundt og grøder hele tiden (og det ligner bestemt ikke mig) jeg føler tingene er håbløse og umulige og jeg kan stirre ud i luften i længer tid af gangen.

vi lever i forvejen billigt, har skrevet madretter ned der koster under 50kr om dagen og nogle få dage får vi også rugbrød, havergrød mm. til aftensmad.

jeg kan slet ikke se hvordan vi skal komme igennem det

overvejer at droppe ud men jeg ønsker mig bare så brændene denne uddannelse, jeg vil så gerne være et ordenligt forbillede for mine børn, og ønsker mig et ordenligt job og en ærlig job chance en dag

hvis du har læst med hele vejen så tak, havde bare lige brug for at komme ud med det

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg finder næsten alt min søns tøj på loppemarkeder meget billigt. dba.dk er også god.

Anmeld

11. juli 2013

modesty

Anonym skriver:

vi er sammen og skal vies her inden for de næste par måneder, ingen fest eller noget.

Vores omgangs kreds er meget lille og dem vi har skal vi køre efter.

jeg kan ikke tag arbejde ved siden af skolen da den største har brug for en reglmæssig hverdag og jeg er hendes tryghedsperson.

Hvis I ikke har venner eller familie i området, kan I så ikke lede efter et sted at bo der ligger bedre transportmæssigt, så I kan droppe en af bilerne?

Anmeld

11. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg står i den lykkelig siuation at jeg er blevet optaget på en 2åriget HF som jeg så får forlænget yderliger 1år, det vil sige jeg skal studer i ialt 3 år.

jeg er lykkelig og er så glad for at være færdig som kontanthjælps modtager efter 5 år på kontanthjælp og endelig kan komme igang med at forme et ordenligt liv for mig selv og mine børn, men men emn, jeg kan slet ikke se hvordan vi skal klare os igennem det økonomisk, mad og budgettet kan vi lige dække, benzin på 3500kr bliver et problem men med lån kan det lade sig gøre men nu kommer det der gør aller mest ondt, hvad så når ungerne skal have tøj, overtøj, flyverdragter, bleer, sko mm. hvad skal vi så gøre?? vi har ikke råd til det, jeg er så dybt ulykkelig og føler mig som en dårlig mor!

Jeg kender ikke nogen vi kan arve fra og når jeg tager i gebrug, møderhjælpen mm. syntes jeg ikke de har noget pænt og ordenligt tøj til mine unger (har to en pige på 5 år der bruger str. 122-128 i tøj og en dreng på 17 måneder der bruger str. 92-98 i tøj.)

jeg føler mig så fortabt, jeg går rundt og grøder hele tiden (og det ligner bestemt ikke mig) jeg føler tingene er håbløse og umulige og jeg kan stirre ud i luften i længer tid af gangen.

vi lever i forvejen billigt, har skrevet madretter ned der koster under 50kr om dagen og nogle få dage får vi også rugbrød, havergrød mm. til aftensmad.

jeg kan slet ikke se hvordan vi skal komme igennem det

overvejer at droppe ud men jeg ønsker mig bare så brændene denne uddannelse, jeg vil så gerne være et ordenligt forbillede for mine børn, og ønsker mig et ordenligt job og en ærlig job chance en dag

hvis du har læst med hele vejen så tak, havde bare lige brug for at komme ud med det

Du skriver du har været på kontanthjælp i nogle år - skyldes det sygdom? Og er du stadig syg, altså selvom du starter på uddannelse?

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.