Føler mig helt ødelagt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2013

Robin Hood.

i har 2 biler og du er på kontanthjælp ?? Jeg kan sgu ikke lade være at blive lidt stødt helt ærligt . Jeg syntes du lyder lidt forkælet !!! Jeg skal på su næste år , har 2 hjemmeboende børn , Vi har solgt den bil vi havde for at spare , så vi kan klare at jeg er på su i 3 år , jeg cykler i snit 20 km pr dag med min søn på 22 kg bagpå , hvis man vil så kan man !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Camilla <3

Jeg tænker også; har i TO biler? 

For så kan i måske sælge den ene?

og mht. forsikringen, er jeres biler så nye at det er nødvendigt med kasko på dem begge? Det er jo dyrt 

Og så tænker jeg på hvilket forsikringsselsskab i har? 

For der er vidst nogle selsskaber der har lavet en "studerende-forsikring" med ulykke + indbo rigtig billigt  

Derudover, hvilket mobilabonnoment har i ? kan det gøres billigere? 

Anmeld

11. juli 2013

Loa

Er sikker på det bedste du kan gøre for dig selv og din familie er at fortsætte med din uddannelse...

Og så må du/i få/købe tøj alle de billige steder det er muligt, kig herinde under bortgives og lign.
Brug børnepengene til de lidt større udgifter i får....

Er sikker på du/i vil blive rigtig kede af den beslutning hvis du vælger at stoppe uddannelsen....

Anmeld

11. juli 2013

gædde/gitte

wow............................ det var meget benzin

hmmm... undre mig over at du laver den her = ved rugbrødsmadder til aften? Det får vi da alle sammen ?....

men spareråd:

Tag cyklen
Find (evt ved opslag i brugsen) en der kører samme vej som dig, og del om turen.
Køb tøj i genbrug eller af en som mig (hvis du kender en der arbejder i butik) jeg sælger mit tøj til 10,- 20,- 30,- til veninderne.
drik vand i stedet for læskedrik
køb indkøbsnet (en gennemsnits familie bruger 2500-3000,- på plastposer om året)
sørg for at tømme emballage ordentligt (feks mayo og remo) for indhold -brug en kniv om nødvendigt.
drop tørretrumplere (koster i snit 6 kr hvergang den kører)
sluk lyset og på kontakterne
handel ind 1 gang om ugen og KUN det der står på seddelen
køb det der går på datoen om 2 dage-frys det ned til du skal bruge det.
drop junkfood
tag det billigste mobil selvskab
drop gaver jer voksne imellem

mange bække små, gør en stor å

Anmeld

11. juli 2013

AnnaK89

Jamen hvad vil du så gøre når i skal vies? Så kan du vel heller ikke få ret meget i kontanthjælp?

Jeg får udbetalt ca. 9500 kr om måneden på SU, det et godt nok med lån, men jeg synes at det er det værd for at få en uddannelse, så man kan forsørge sine børn og sig selv uden offentlig støtte.
Desuden er det det billigste lån du overhovedet kan tage.

Det burde i altså godt kunne leve for. Jeg er ret sikker på, at du ikke får så meget på KH hvis i bliver gift.

Anmeld

11. juli 2013

gædde/gitte

AnnaKJ skriver:

Jamen hvad vil du så gøre når i skal vies? Så kan du vel heller ikke få ret meget i kontanthjælp?

Jeg får udbetalt ca. 9500 kr om måneden på SU, det et godt nok med lån, men jeg synes at det er det værd for at få en uddannelse, så man kan forsørge sine børn og sig selv uden offentlig støtte.
Desuden er det det billigste lån du overhovedet kan tage.

Det burde i altså godt kunne leve for. Jeg er ret sikker på, at du ikke får så meget på KH hvis i bliver gift.

hm mener ikke man får noget overhovedet - for så han ægtemanden forsøgerpligt

Anmeld

11. juli 2013

AnnaK89

gædde/gitte skriver:

hm mener ikke man får noget overhovedet - for så han ægtemanden forsøgerpligt

Er det ikke kun hvis manden tjener over 28000 før skat, at man overhovedet intet får?
Men det ved jeg jo selvfølgelig heller ikke om ts' mand gør

Anmeld

11. juli 2013

serinasmor

Anonym skriver:

vil du turde lade en på 5 år være alene hjemme??

viu handler i rema og fakta da de ligger her i byen, vi bruger kun bilen for at komme frem og tilbage på arbejde samt aflever ungerne, meget sjældent vi tager nogen steder.

min kæreste og jeg er stadig sammen og skal giftes lige her rundt om hjørnet.

hvad ang. lejligheder er det ikke muligt at få en anden/billiger her i byen da det er en lille by vi bor i og af hensyn til ungerne vil vi ikke flytte fra vores hyggelige lille landsby som der vokset op i og har alle deres venner i. vi har den mindste tv pakke da vi sjældent ser fjernsyn men heller ser film, serier mm.

Havde læst forkert og set hende som 7-årig ... alt andet lige vil det ske indenfor et par år at hun er stor nok til at være alene i en times tid ... og ellers kommer hun da bare med på avisrute som medhjælper ...

selvom det er hårdt at flytte ville jeg overveje det en ekstra gang, at flytte tættere på job eller skole... på den måde kan i også undvære en bil... så sparer man meget

Husk at gå/cykle ned for at handle og ikke tage bilen fordi det er nemt .. vi har nu undværet vores bil i et år (vi havde kun 1, men ikke råd til at fikse den på daværende tidspunkt. Den røg til skrot da den skulle synes) vi handler med klapvogn det er lidt bøvlet, men selvom vi kun handler 1 gang om ugen kan det sagtens lade sig gøre også med bleer og andre dumme store ting

Handl mest i rema og mindst i fakta (kun ting du af mystiske årsager ikke kunne få i rema) tro det eller lad være men det kan gøre en forskel på 500 kr om mdr ... og det er så absolut et beløb der er værd at tage med..

husk at med så mange km til job må han kunne få km betalt af skat .. I skal selv rette det til - så det kunne i have glemt i farten

som alm SU (ikke enlig) kan du stadig få ekstra SUlån for forsørgere
- det er en mulighed + 1300 p.m. (mener jeg).. de skal selvfølgelig betales tilbage efter endt studie, men renten er meget lav

spis flere grøntsager og spar på kødet..

mon jeg mangler noget

Jeg tror på det kan lade sig gøre

Anmeld

11. juli 2013

gædde/gitte

AnnaKJ skriver:

Er det ikke kun hvis manden tjener over 28000 før skat, at man overhovedet intet får?
Men det ved jeg jo selvfølgelig heller ikke om ts' mand gør

hmmmmmmmmmmm.......

fra familie advokaten:

Vi er et ungt par der gerne vil giftes, men problemet er bare det at kvinden er arbejdsløs og modtager bistandshjælp, mens manden derimod har et godt fast arbejde.

Det vi så gerne ville spørge om er, mister kvinden sin bistandhjælp, hvis vi bliver gift eller hvad?

Svar:

Ved indgåelse af ægteskab indtræder der en gensidig forsørgelsespligt, og det indebærer, at kvinden med stor sandsynlighed mister sin bistandshjælp, da ægtemandens økonomiske forhold nu skal indgå i vurderingen af, om der er behov for bistandhjælp.

Et ægteskab vil derfor i jeres situation blive en dyr fornøjelse, og I bør overveje, om det ikke vil være klogere at fortsætte med at leve papirløst, indtil behovet for bistandshjælp er bortfaldet.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Anmeld

11. juli 2013

hesøth

gædde/gitte skriver:

hmmmmmmmmmmm.......

fra familie advokaten:

Vi er et ungt par der gerne vil giftes, men problemet er bare det at kvinden er arbejdsløs og modtager bistandshjælp, mens manden derimod har et godt fast arbejde.

Det vi så gerne ville spørge om er, mister kvinden sin bistandhjælp, hvis vi bliver gift eller hvad?

Svar:

Ved indgåelse af ægteskab indtræder der en gensidig forsørgelsespligt, og det indebærer, at kvinden med stor sandsynlighed mister sin bistandshjælp, da ægtemandens økonomiske forhold nu skal indgå i vurderingen af, om der er behov for bistandhjælp.

Et ægteskab vil derfor i jeres situation blive en dyr fornøjelse, og I bør overveje, om det ikke vil være klogere at fortsætte med at leve papirløst, indtil behovet for bistandshjælp er bortfaldet.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Præcis!

Ved giftemål gælder forsørgerpligten altid.

Den nye regel indfører forsørgerpligten for ugifte, men samboende par.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.