Min lille pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

tweety2060

Anonym skriver:

Du  har helt ret. Skal lige ha hanket op i mig selv og flytte fokus over på, hvor glad og skøn hun er Og så skammer man sig så meget, fordi jeg ikke bare fokuserer på det i stedet

Jeg har selv -og gør stadig til tider, brugt enorme tid på at bekymre mig om vægt, højde, hvor stor og små mængder mad hun indtager....
Men når det tager over, så husker jeg at hun trives, og at Jeg selv har været en nips....
Vi kørte sur i mad og "Du Skal spise" og måltider blev negative oplevelser....

Så kender det ALT for godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jo, det gør vores læge også, men hun er jo kun blevet vejet ganske få gange hos lægen. Da hun var helt  spæd og så måske ved 5 mdr, 12 og 15 mdr.  Hun ligger også et stykke under gennemsnittet... Hun følger vel heller ikke sin kurve, når hun går i stå med vægten? Med mindre man skal se det over en længere periode end den seneste 1,5 mdr?

Men det er rigtig. Det er jo også helt normalt for børn ikke at være buttede. Gad bare godt, at hun var, så jeg ikke skulle bekymre mig

Altså barnet følger sin egen kurve når lægen kan se, at vægt og højde følges jævnt ad fra barnet bliver født. Min datters vægt har også stået stille, men derfor har hun stadig fulgt kurven dvs. hun er ikke gået så langt ned at hun ikke længere følger den. Det er stadig indenfor samme "linie" på kurven, selvom barnet ikke har taget på i f.eks. 1 måned.

Men hvis du er meget bekymret, hvorfor ringer du så ikke til lægen og får en tid så du kan få hende målt og vejet og evt. snakket om din bekymring.

Anmeld

10. juli 2013

2babygirls

Anonym skriver:

ÅH TAK! Det var et rart diagram at se Ja, hun ligger jo stadig inden for kurven, ser det ud til.

Er bare så nærtagende for tiden, når folk kommer med en hentydning, som nok ikke engang var sådan ment. Som fx en pædagog i vuggeren, som så gerne ville sørge for at hun spiste godt til frokost, fordi hun jo var så tynd. Det er lige en kamel at sluge hver gang der kommer sådan en hentydning, når det fylder så meget i mit hoved...

Det var så lidt. Blir også selv voldsomt bekymret nogle gange.

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Altså barnet følger sin egen kurve når lægen kan se, at vægt og højde følges jævnt ad fra barnet bliver født. Min datters vægt har også stået stille, men derfor har hun stadig fulgt kurven dvs. hun er ikke gået så langt ned at hun ikke længere følger den. Det er stadig indenfor samme "linie" på kurven, selvom barnet ikke har taget på i f.eks. 1 måned.

Men hvis du er meget bekymret, hvorfor ringer du så ikke til lægen og får en tid så du kan få hende målt og vejet og evt. snakket om din bekymring.

Ok, det er sådan det skal forstås. Tænk, har aldrig vidst, at det er når de 2 ting følges ad Tak for info!

Hvis det stadig ser sådan ud i august/september, kontakter jeg lægen. Vil lige give min datter en chance for at komme ind i en god periode igen. For nu skal vi snart på sommerferie, og så kan jeg jo ikke på samme måde sørge for, at det hun indtager er ekstra næringsrigt. Hun er også startet i vuggestue for 2 mdr siden, så hun er kun lige kørt ordentligt ind nu. Når jeg tænker mig om, er der jo flere grunde til, at vægten er stagneret

Anmeld

10. juli 2013

Misser1989

Anonym skriver:

Min datter på snart 17 måneder er så lille og tynd. Hun vejer 9,1  kg med tøj, og er lidt under 80 cm. 

Lige for tiden er jeg inde i en periode, hvor jeg igen bekymrer mig helt vildt. Normalt tænker jeg ikke så meget over det, fordi hun spiser ok og ikke er så kræsen. Men vejede hende forleden, og hun har ikke taget på siden hun blev vejet til 15 mdrs vaccinen. Dvs. i 1,5 mdr. Hun tog heller ikke på fra 9-12 mdr.

Vi havde en lang periode efter hun var blevet 1 år, hvor vi sørgede for at lave FED mad. Proppede olie, smør og fløde i alt. Hun får stadig tilbudt sødmælk til hvert måltid og havregrøden er også lavet af sødmælk med en ordentlig smørklat i. Men hun/vi kørte trætte i den ensformige mad, og pludselig blev hun så kræsen. Så vi valgte at hun måtte æde lige hvad hun ville, og det gjorde hende meget mere madglad. Resultatet er blevet en pige, der generelt ikke er kræsen, ikke spiser de store mængder, men er blevet mere madglad. Bagsiden er så bare, at hun igen er gået i stå ift. vægten. Det skal lige siges, at hun også har lært at gå i denne periode.

Nå, men det jeg vil, er vel egentlig bare at få at vide, at hun ikke er totalt unormal, og at jeg ikke skal være bekymret. Eller hvad? Jeg skammer mig faktisk helt vildt over, at jeg går og grubler så  meget over det, og faktisk er ked af, at hun ikke er en buttet tumling med masser af elastikker mere Øv...

Hej. Da min søn blev 1, stoppede han nærmest med at tage på og vokse.. han var dog lidt tyK  Da han var 1 år vejede han 12,6 kg og var 81 cm og da han var 2 år vejede han 12,7 kg og 85 cm.

så han tog kun 100 gram på og voksede 4 cm. Vi blev så sendt til div. Undersøgelser og alt var normalt. 

Nu hvor han er 3 år vejer han 15 kg og 93 cm. Så han vokser bare i ryk  

Anmeld

10. juli 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Tusind tak for svar! Lige hvad jeg havde brug for at høre Synes bare det vrimler med tykke babyer/tumlinger alle steder. Og bebser der er meget yngre, som vejer mere end min datter. Orker ikke at se og høre om dem. Også derfor jeg føler mig lidt streng og dum... Her er det bare mit bekymrede jeg, der tager over.

Jeg kender det godt. Jeg har selv været der. Isabella har altid ædt helt vildt. Og vi havde rigtig mange problemer med at mætte hende det første halve år af hendes liv. Men alligevel har hun aldrig været en basse. Det var kun en kort overgang hun havde godt med elastikker.

Ognu spiser hun stadig som en hest men er en spinkel pige.
Får vi kartofler til aftensmad spiser hun gerne 9 kartofler.
Igår fik vi frankfurtere på grillen og hun spiste en hel selv plus en masse pomfritter og så lige en halv majs kolpe. Og vi tænker også tit hvor faen hun gør af det.

Men er sikker på at din pige er ligesom hun skal være.

Anmeld

10. juli 2013

Laulund87

Min datter er 3,5 år. Hun vejer 12 kg og er 89 cm. Meget lille af alder, men ellers frisk.

Vi har gået til diætist og hun har fået proteindrikke i perioder og det hjalp lidt, men hun er bare lille og fin.

Det er ikke alle babyer/småbørn der får elastikker og er buttede, de er heldigvis forskellige

Anmeld

10. juli 2013

MissTas

Anonym skriver:

Min datter på snart 17 måneder er så lille og tynd. Hun vejer 9,1  kg med tøj, og er lidt under 80 cm. 

Lige for tiden er jeg inde i en periode, hvor jeg igen bekymrer mig helt vildt. Normalt tænker jeg ikke så meget over det, fordi hun spiser ok og ikke er så kræsen. Men vejede hende forleden, og hun har ikke taget på siden hun blev vejet til 15 mdrs vaccinen. Dvs. i 1,5 mdr. Hun tog heller ikke på fra 9-12 mdr.

Vi havde en lang periode efter hun var blevet 1 år, hvor vi sørgede for at lave FED mad. Proppede olie, smør og fløde i alt. Hun får stadig tilbudt sødmælk til hvert måltid og havregrøden er også lavet af sødmælk med en ordentlig smørklat i. Men hun/vi kørte trætte i den ensformige mad, og pludselig blev hun så kræsen. Så vi valgte at hun måtte æde lige hvad hun ville, og det gjorde hende meget mere madglad. Resultatet er blevet en pige, der generelt ikke er kræsen, ikke spiser de store mængder, men er blevet mere madglad. Bagsiden er så bare, at hun igen er gået i stå ift. vægten. Det skal lige siges, at hun også har lært at gå i denne periode.

Nå, men det jeg vil, er vel egentlig bare at få at vide, at hun ikke er totalt unormal, og at jeg ikke skal være bekymret. Eller hvad? Jeg skammer mig faktisk helt vildt over, at jeg går og grubler så  meget over det, og faktisk er ked af, at hun ikke er en buttet tumling med masser af elastikker mere Øv...

min datter er også snart 17 måneder og er ikke meget større. hun vejer 9,9 kg og er 83 cm.

Hendes vægt er for lav i forhold til hendes højde, men hun følger sin egen kurve og trives

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

Misser1989 skriver:

Hej. Da min søn blev 1, stoppede han nærmest med at tage på og vokse.. han var dog lidt tyK  Da han var 1 år vejede han 12,6 kg og var 81 cm og da han var 2 år vejede han 12,7 kg og 85 cm.

så han tog kun 100 gram på og voksede 4 cm. Vi blev så sendt til div. Undersøgelser og alt var normalt. 

Nu hvor han er 3 år vejer han 15 kg og 93 cm. Så han vokser bare i ryk  

Ja, der er jo mange måder at vokse på, kan jeg se Men man når da lige at blive bekymret mellem 2 "vokse-ryk".

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Jeg kender det godt. Jeg har selv været der. Isabella har altid ædt helt vildt. Og vi havde rigtig mange problemer med at mætte hende det første halve år af hendes liv. Men alligevel har hun aldrig været en basse. Det var kun en kort overgang hun havde godt med elastikker.

Ognu spiser hun stadig som en hest men er en spinkel pige.
Får vi kartofler til aftensmad spiser hun gerne 9 kartofler.
Igår fik vi frankfurtere på grillen og hun spiste en hel selv plus en masse pomfritter og så lige en halv majs kolpe. Og vi tænker også tit hvor faen hun gør af det.

Men er sikker på at din pige er ligesom hun skal være.

Hold da op, 9 kartofler Min datter har også lige haft en periode med en vældig appetit, så forstår heller ikke, hvor det bliver af?

Lige nu er hun så i en periode, hvor hun ikke spiser så meget. Det hjælper ikke ligefrem på bekymringerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.