Min lille pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Min datter var ikke større

Ok, der er flere små dejlige nips derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Det lyder helt normalt - altså højde og vægt passer da fint sammen
Hun er vel bare et lille nips? 

Hvis hun ellers er sund og rask og har energi tror jeg ikke du skal bekymre dig.

Og hun er jo netop sund og rask og fuld af krudt. Bliver bare lige overmandet af bekymring engang i mellem

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg synes overhovedet ikke at det lyder som om hun er undervægtig - højde og vægt passer da rigtig fint sammen. Min datter er 22 måneder er 87 cm og vejer 12 kg. Hun har aldrig haft elastik-arme eller været buttet, men derimod en slank pige.

Det er fint at i giver hende en masse at spise, men tror ikke at i behøver at proppe en masse fedtstof i maden, medmindre lægen har sagt at hun er undervægtig? Følger hun sin egen kurve? Hvis hun trives, spiser og er sund og rask, så skal du ikke bekymrer dig.

/Fenja

Ved faktisk ikke om hun følger sin egen kurve. Blev sluppet af sp da hun var 9 mdr. Sådan er det her i kommunen. Og lægen har ikke gjort et stort nummer ud af det, men dog sagt, at vi skal sørge for at gøre maden fed, og give hende sødmælk til alle måltider... Men dejligt at høre, at der er flere små nips derude, og at de er helt normale

Bekymrer mig heller ikke over hendes trivsel, for hun er glad, sund og rask og en lille krudtugle

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Har en pige som er 3 om 2 mdr, hun vejer ikke 12 kg endnu... Da hun var 1 år vejede hun under 8 kg. Hun er lille, tynd, ja plan men hun trives... Nogle dage spiser hun 1\2 frikadelle andre dage 3 boller i karry...

Syntes du skal glæde dig over hun trives og Har det godt, det andet skal nok komme

Du  har helt ret. Skal lige ha hanket op i mig selv og flytte fokus over på, hvor glad og skøn hun er Og så skammer man sig så meget, fordi jeg ikke bare fokuserer på det i stedet

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Min søn var 9 kg og 80 cm til 15 mdrs undersøgelse.
Vi har aldrig fået afvide vi skulle være bekymrede, det er bare fordi han har en sindssyg god forbrænding.

Min datter har også en rigtig god forbrænding, så du har en god pointe der

Anmeld

10. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ved faktisk ikke om hun følger sin egen kurve. Blev sluppet af sp da hun var 9 mdr. Sådan er det her i kommunen. Og lægen har ikke gjort et stort nummer ud af det, men dog sagt, at vi skal sørge for at gøre maden fed, og give hende sødmælk til alle måltider... Men dejligt at høre, at der er flere små nips derude, og at de er helt normale

Bekymrer mig heller ikke over hendes trivsel, for hun er glad, sund og rask og en lille krudtugle

Skriver din læge ikke hende mål ind i en kurve når i får hende målt og vejet? Hvis ikke så bed ham om at gøre det fordi du gerne vil se hvor hun ligger og om hun følger sin egen kurve. Det gør vores læge altid - det er en rigtig god måde at følge barnets udvikling.

Vi gav også sødmælk til at Alberte da hun var mindre, men idag får hun kun vand om dagen og et glas sødmælk inden nattetid. Og ja rigtig mange børn er ikke buttede, så hun er en ud af mange

Anmeld

10. juli 2013

Carina:-)

Min ene datter var betydeligt mindre,og er i dag 5½ -15 kg og 102 cm

Anmeld

10. juli 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Og hun er jo netop sund og rask og fuld af krudt. Bliver bare lige overmandet af bekymring engang i mellem

Du er mor...så naturligvis bliver du overmandet af bekymring 

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Skriver din læge ikke hende mål ind i en kurve når i får hende målt og vejet? Hvis ikke så bed ham om at gøre det fordi du gerne vil se hvor hun ligger og om hun følger sin egen kurve. Det gør vores læge altid - det er en rigtig god måde at følge barnets udvikling.

Vi gav også sødmælk til at Alberte da hun var mindre, men idag får hun kun vand om dagen og et glas sødmælk inden nattetid. Og ja rigtig mange børn er ikke buttede, så hun er en ud af mange

Jo, det gør vores læge også, men hun er jo kun blevet vejet ganske få gange hos lægen. Da hun var helt  spæd og så måske ved 5 mdr, 12 og 15 mdr.  Hun ligger også et stykke under gennemsnittet... Hun følger vel heller ikke sin kurve, når hun går i stå med vægten? Med mindre man skal se det over en længere periode end den seneste 1,5 mdr?

Men det er rigtig. Det er jo også helt normalt for børn ikke at være buttede. Gad bare godt, at hun var, så jeg ikke skulle bekymre mig

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Min ene datter var betydeligt mindre,og er i dag 5½ -15 kg og 102 cm

Tak for svar. Altid rart at høre, at vi ikke er alene i verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.