Min lille pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.226 visninger
35 svar
1 synes godt om
10. juli 2013

Anonym trådstarter

Min datter på snart 17 måneder er så lille og tynd. Hun vejer 9,1  kg med tøj, og er lidt under 80 cm. 

Lige for tiden er jeg inde i en periode, hvor jeg igen bekymrer mig helt vildt. Normalt tænker jeg ikke så meget over det, fordi hun spiser ok og ikke er så kræsen. Men vejede hende forleden, og hun har ikke taget på siden hun blev vejet til 15 mdrs vaccinen. Dvs. i 1,5 mdr. Hun tog heller ikke på fra 9-12 mdr.

Vi havde en lang periode efter hun var blevet 1 år, hvor vi sørgede for at lave FED mad. Proppede olie, smør og fløde i alt. Hun får stadig tilbudt sødmælk til hvert måltid og havregrøden er også lavet af sødmælk med en ordentlig smørklat i. Men hun/vi kørte trætte i den ensformige mad, og pludselig blev hun så kræsen. Så vi valgte at hun måtte æde lige hvad hun ville, og det gjorde hende meget mere madglad. Resultatet er blevet en pige, der generelt ikke er kræsen, ikke spiser de store mængder, men er blevet mere madglad. Bagsiden er så bare, at hun igen er gået i stå ift. vægten. Det skal lige siges, at hun også har lært at gå i denne periode.

Nå, men det jeg vil, er vel egentlig bare at få at vide, at hun ikke er totalt unormal, og at jeg ikke skal være bekymret. Eller hvad? Jeg skammer mig faktisk helt vildt over, at jeg går og grubler så  meget over det, og faktisk er ked af, at hun ikke er en buttet tumling med masser af elastikker mere Øv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Mother-love

Isabella var ca samme str da hun var på alder med din datter. Og hun er nu ca 86 cm og vejer en 11 kg. Hun er 2 år nu. Isabella vokser i ryk. Jeg målte hende en dag hvor den sagde 83 cm og ca en mdr efter sagde den 86 cm jeg var ved at vælte bagover.

Du skal ikke bekymre dig så længe hun spiser som hun skal. Og når de begynder at gå tager de heller ikke så meget på.
Isabella var heller ikke vokset fra 9-12 mdr. Og lægen siger hun er lige som hun skal være. Vi skal til 2 års undersøgelse på tirsdag så er spændt på om hun er vokset og taget på siden jeg målte og vejede hende sidst.

Anmeld

10. juli 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Min datter på snart 17 måneder er så lille og tynd. Hun vejer 9,1  kg med tøj, og er lidt under 80 cm. 

Lige for tiden er jeg inde i en periode, hvor jeg igen bekymrer mig helt vildt. Normalt tænker jeg ikke så meget over det, fordi hun spiser ok og ikke er så kræsen. Men vejede hende forleden, og hun har ikke taget på siden hun blev vejet til 15 mdrs vaccinen. Dvs. i 1,5 mdr. Hun tog heller ikke på fra 9-12 mdr.

Vi havde en lang periode efter hun var blevet 1 år, hvor vi sørgede for at lave FED mad. Proppede olie, smør og fløde i alt. Hun får stadig tilbudt sødmælk til hvert måltid og havregrøden er også lavet af sødmælk med en ordentlig smørklat i. Men hun/vi kørte trætte i den ensformige mad, og pludselig blev hun så kræsen. Så vi valgte at hun måtte æde lige hvad hun ville, og det gjorde hende meget mere madglad. Resultatet er blevet en pige, der generelt ikke er kræsen, ikke spiser de store mængder, men er blevet mere madglad. Bagsiden er så bare, at hun igen er gået i stå ift. vægten. Det skal lige siges, at hun også har lært at gå i denne periode.

Nå, men det jeg vil, er vel egentlig bare at få at vide, at hun ikke er totalt unormal, og at jeg ikke skal være bekymret. Eller hvad? Jeg skammer mig faktisk helt vildt over, at jeg går og grubler så  meget over det, og faktisk er ked af, at hun ikke er en buttet tumling med masser af elastikker mere Øv...

Hun er lige som hun skal være. Sådan var min datter også, og er endnu. Min sp siger at når børn blir 2 år så er de bare lange og tynde.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. juli 2013

Maja88

Min datter var ikke større

Anmeld

10. juli 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Det lyder helt normalt - altså højde og vægt passer da fint sammen
Hun er vel bare et lille nips? 

Hvis hun ellers er sund og rask og har energi tror jeg ikke du skal bekymre dig.

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Isabella var ca samme str da hun var på alder med din datter. Og hun er nu ca 86 cm og vejer en 11 kg. Hun er 2 år nu. Isabella vokser i ryk. Jeg målte hende en dag hvor den sagde 83 cm og ca en mdr efter sagde den 86 cm jeg var ved at vælte bagover.

Du skal ikke bekymre dig så længe hun spiser som hun skal. Og når de begynder at gå tager de heller ikke så meget på.
Isabella var heller ikke vokset fra 9-12 mdr. Og lægen siger hun er lige som hun skal være. Vi skal til 2 års undersøgelse på tirsdag så er spændt på om hun er vokset og taget på siden jeg målte og vejede hende sidst.

Tusind tak for svar! Lige hvad jeg havde brug for at høre Synes bare det vrimler med tykke babyer/tumlinger alle steder. Og bebser der er meget yngre, som vejer mere end min datter. Orker ikke at se og høre om dem. Også derfor jeg føler mig lidt streng og dum... Her er det bare mit bekymrede jeg, der tager over.

Anmeld

10. juli 2013

Fenja09

Jeg synes overhovedet ikke at det lyder som om hun er undervægtig - højde og vægt passer da rigtig fint sammen. Min datter er 22 måneder er 87 cm og vejer 12 kg. Hun har aldrig haft elastik-arme eller været buttet, men derimod en slank pige.

Det er fint at i giver hende en masse at spise, men tror ikke at i behøver at proppe en masse fedtstof i maden, medmindre lægen har sagt at hun er undervægtig? Følger hun sin egen kurve? Hvis hun trives, spiser og er sund og rask, så skal du ikke bekymrer dig.

/Fenja

Anmeld

10. juli 2013

tweety2060

Har en pige som er 3 om 2 mdr, hun vejer ikke 12 kg endnu... Da hun var 1 år vejede hun under 8 kg. Hun er lille, tynd, ja plan men hun trives... Nogle dage spiser hun 1\2 frikadelle andre dage 3 boller i karry...

Syntes du skal glæde dig over hun trives og Har det godt, det andet skal nok komme

Anmeld

10. juli 2013

Benjamins'mor

Min søn var 9 kg og 80 cm til 15 mdrs undersøgelse.
Vi har aldrig fået afvide vi skulle være bekymrede, det er bare fordi han har en sindssyg god forbrænding.

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Hun er lige som hun skal være. Sådan var min datter også, og er endnu. Min sp siger at når børn blir 2 år så er de bare lange og tynde.

ÅH TAK! Det var et rart diagram at se Ja, hun ligger jo stadig inden for kurven, ser det ud til.

Er bare så nærtagende for tiden, når folk kommer med en hentydning, som nok ikke engang var sådan ment. Som fx en pædagog i vuggeren, som så gerne ville sørge for at hun spiste godt til frokost, fordi hun jo var så tynd. Det er lige en kamel at sluge hver gang der kommer sådan en hentydning, når det fylder så meget i mit hoved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.