Mænd!!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

..

Yurie skriver:

Ja man er to om opgaven, men to voksne mennesker. Og tænke på hinanden.
Jeg håber ikke min kommende mand reagere som dig for så er jeg da virkelig på R...., for jeg kunne have lagt mig på sofaen og sov til i morgen, fordi jeg var så træt(det er sket flere gange) og det er jo ikke min skyld. Så jeg ville da blive ked af det hvis han skred pga. Det og at jeg lige havde sagt noget dumt.
Hvis man har en monster dårlig dag og er super træt, ændre det altså ens dag, og hvis man elsker hinanden respektere hinanden og lære hinandens grænser så det ikke ender i skænderi.

Hvis man virkelig er så træt når, man kommer hjem er der da noget galt..? Så må man da gå tidligere i seng om aftenen eller noget?

Vi har været sammen i 17 år og ingen af os er nogensinde gået omkuld i sofaen når vi kommer hjem og har lagt os til at sove. Vi glæder os altid til at komme hjem og være sammen og hjælpes ad med tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Benjamins'mor

Yurie skriver:

Ja man er to om opgaven, men to voksne mennesker. Og tænke på hinanden.
Jeg håber ikke min kommende mand reagere som dig for så er jeg da virkelig på R...., for jeg kunne have lagt mig på sofaen og sov til i morgen, fordi jeg var så træt(det er sket flere gange) og det er jo ikke min skyld. Så jeg ville da blive ked af det hvis han skred pga. Det og at jeg lige havde sagt noget dumt.
Hvis man har en monster dårlig dag og er super træt, ændre det altså ens dag, og hvis man elsker hinanden respektere hinanden og lære hinandens grænser så det ikke ender i skænderi.

Hvis det er noget der sker HVER dag, ja så ville jeg også overveje om det skulle være os.

Det kan godt være min kæreste går på arbejde, men det er da ikke ens betydende med at han ikke skal være deltagende herhjemme.

Anmeld

10. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

det er da også sket for min kæreste et par gange. Det har intet med egoisme og andre ting der blev nævnt i tråden at gøre, men ganske enkelt træthed eller muligvis stress. 

Og min kæreste går tidligt i seng. Men det er altså en omvæltning at have en lille en. 

Hvis han ikke gør det hver dag ville jeg ikke kræve en lang snak og det ville slet ikke gøre at jeg vil overveje vores fremid. Mange har vel prøvet at sige noget surt når de bliver vækket. Det har man jo ikke ment men man er bare så træt så træt. 

Anmeld

10. juli 2013

HeidiKorsgaard

Det må være fantastisk aldrig at gå omkuld i sofaen i så mange år, her er der altså nogle dage hvor vi må hjælpe hinanden med at tage over, hvis min mand fx. har stået på en stie uden ved havet i blæsevejr og malet et sommerhus, eller har slebet et loft, og derfor har stået med armene strakt med en tung maskine i hånden i 8 timer er det jo klart man bliver træt og har brug for ro og et hvil når man kommer hjem, især hvis man ikke har været forældre i længere tid og derfor stadig er ved at vænne sig til faste rutiner, ikke at kunne sove når man har lyst osv. Jeg siger ikke man skal snakke grimt til hinanden, man skal altid prøve at bide det i sig og respektere hinanden.

Vi har lavet en aftale at vi hver dag når manden kommer hjem fra arbejdet fortæller hvordan dagen har gået for os begge, det fleste dage har dagen været fantastisk og vi er klar til anden del af dagen, men en gang imellem har det været en rigtig hård og en øv dag, også er det rart at være 2 så den ene kan passe sig selv mens den anden tager over. Jeg synes vi er gode til at give hinanden plads. I lørdags fx, var jeg helt færdig lige fra morgenstunden(har en dreng på 6 måneder der stadig ikke sover igennem), manden sagde at han passede vores søn den dag så jeg startede med at gå ud og købe noget nyt tøj til mig selv, tog hjem og brugte mit nye energi til at lave lidt i hjemmet, og lege med vores dejlige dreng og så tog jeg lige en lille morfar på 4 timer og det var skønt !! 

Pointen er når kæresten kommer hjem og er helt smadret engang imellem så giv lov til at tage et hvil også går den dag, tilgengæld har man en gladere og mere frisk kæreste dagen efter !

-Man er jo træt fordi at kroppen prøver at sige at man har brug for søvn.

Anmeld

11. juli 2013

TNBC

Benjamins'mor skriver:

T

Hvis det er noget der sker HVER dag, ja så ville jeg også overveje om det skulle være os.

Det kan godt være min kæreste går på arbejde, men det er da ikke ens betydende med at han ikke skal være deltagende herhjemme.

Ja hvis det er hver dag, ville jeg også gøre noget, men hvis det er en enkel dag i ny og næ, ville jeg hoppe op og falde ned på det og lade ham være.

Anmeld

11. juli 2013

TNBC

Macrolf skriver:

Hvis man virkelig er så træt når, man kommer hjem er der da noget galt..? Så må man da gå tidligere i seng om aftenen eller noget?

Vi har været sammen i 17 år og ingen af os er nogensinde gået omkuld i sofaen når vi kommer hjem og har lagt os til at sove. Vi glæder os altid til at komme hjem og være sammen og hjælpes ad med tingene.

Tillykke med at i er perfekte og aldrig trætte.
Jeg synes ikke du kan tillade dig at sige at der er noget galt, fordi jeg engang imellem bare er monster træt og gåe omkuld. Det sker for mange.
Ja, hvis det sker HVER dag er der noget galt men sku ikke en.enkel dag i ny og næ.

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle input jeg overreagerede helt sikkert og sagde undskyld, men fik osse selv en undskyldning. det er bestemt ikke noget der sker tit og ja vi skal nok begge to vænne os til at vi har meget mere ansvar nu også overfor hinanden efter vi er blevet forældre. Nogen gange blir man bare så skuffet og såret at det hele går over gevind, men så er det dejligt jeg lige ku dele mine frustrationer her tak

Anmeld

11. juli 2013

Frk. Himmelblå

Ih altså hvorfor skal de mænd være nogle røvhuller indimellem. Kæresten er kommet hjem fra arb og falder med det samme i søvn på sofaen. Jeg vækker ham så for at spørge om han bare vil sove eller om jeg skal lave noget aftensmad til os. Han vil ikke sove, men blir liggende med lukkede øjne. Så Spør jeg ham om han gider lytte efter babyen imens jeg laver mad (vi har en dreng på 3 mdr). Han er lige lagt i sengen men der tide noget tid inden han sover... Kæresten svarer ikke, så Spør igen. Her rejser han sig så vredt op og siger: "du kan da bare selv lave det hele"... Hvad fanden bilder han sig ind!!! Jeg gør sku alt tjele tiden, og når han så endelig er hjemme og ikke vil sove, så kan han da vel for helvede godt høre efter babyen... Men nej det mente han så Ik. Jeg har nu prøvet at spørge ham om vi sku snakke om det flere gange. Men det nægter han så nu er vi vildt oppe at skændes. Han er i soveværelset og nægter at snakke med mig og jeg sidder og tuder i sofaen... Og det værste er at vi skal giftes om 1 mdr, og blir sku helt i tvivl når han er sådan... Øv med øv på efter en ellers rigtig go dag.

Jeg vil sige, at hvis man er så træt, at sofaen springer på en i det øjeblik, man træder ind af døren, - SÅ VÆLG SENGEN I STEDET!!

Der er intet mere provokerende og opslidende for et forhold end at den ene render rundt og knokler, mens den anden ligger til frit skue og snorkbobler (eller det der ligner). Ind på soveværelset med ham. 

Aftal, at han må stille sit vækkeur, hvis han har brug for lur, når han kommer hjem. Fx 45 minutter og så op igen uden en masse sure miner! Og så er det eventuelt din tur efter aftensmaden.

Det der med bare at ligge og fise den af uden klare rammer for snorkeriet, det holder bare ikke. Ja, i reglen gider jeg i hvert fald ikke se på det.

Anmeld

11. juli 2013

Benjamins'mor

Yurie skriver:

Ja hvis det er hver dag, ville jeg også gøre noget, men hvis det er en enkel dag i ny og næ, ville jeg hoppe op og falde ned på det og lade ham være.

Men TS skriver han falder om på sofaen hver dag når han kommer hjem.

Anmeld

11. juli 2013

TNBC

Benjamins'mor skriver:

Men TS skriver han falder om på sofaen hver dag når han kommer hjem.

Hvor står der hver dag?
Hun skriver; han er kommet, ikke kommer. Det vil sige i dag er det sket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.