Det må være fantastisk aldrig at gå omkuld i sofaen i så mange år, her er der altså nogle dage hvor vi må hjælpe hinanden med at tage over, hvis min mand fx. har stået på en stie uden ved havet i blæsevejr og malet et sommerhus, eller har slebet et loft, og derfor har stået med armene strakt med en tung maskine i hånden i 8 timer er det jo klart man bliver træt og har brug for ro og et hvil når man kommer hjem, især hvis man ikke har været forældre i længere tid og derfor stadig er ved at vænne sig til faste rutiner, ikke at kunne sove når man har lyst osv. Jeg siger ikke man skal snakke grimt til hinanden, man skal altid prøve at bide det i sig og respektere hinanden.
Vi har lavet en aftale at vi hver dag når manden kommer hjem fra arbejdet fortæller hvordan dagen har gået for os begge, det fleste dage har dagen været fantastisk og vi er klar til anden del af dagen, men en gang imellem har det været en rigtig hård og en øv dag, også er det rart at være 2 så den ene kan passe sig selv mens den anden tager over. Jeg synes vi er gode til at give hinanden plads. I lørdags fx, var jeg helt færdig lige fra morgenstunden(har en dreng på 6 måneder der stadig ikke sover igennem), manden sagde at han passede vores søn den dag så jeg startede med at gå ud og købe noget nyt tøj til mig selv, tog hjem og brugte mit nye energi til at lave lidt i hjemmet, og lege med vores dejlige dreng og så tog jeg lige en lille morfar på 4 timer og det var skønt !!
Pointen er når kæresten kommer hjem og er helt smadret engang imellem så giv lov til at tage et hvil også går den dag, tilgengæld har man en gladere og mere frisk kæreste dagen efter !
-Man er jo træt fordi at kroppen prøver at sige at man har brug for søvn.
Anmeld