Vi vil gerne eje eget hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Dette bliver det sidste jeg skriver i denne tråd..

Jeg har muligvis formuleret mig forkert... Min mor TILBØD at spørge sin bank.. Vi lejer så med forkøbsret indtil vi selv kan købe huset... Min mand går bare og venter på hvornår han skal starte på sit nye job.. Og ja jeg er på dagpenge, indtil jeg finder et job...

Men jeg gider ikke sidde og forklare mig for jer.. I har allerede dømt mig som idiotisk og barnlig..

Så tak for de få brugbare svar i tråden..

ingen har bedømt dig til at være barnlig og idiotisk...

du har formuleret din tråd forkert fra start og er det folk har reageret på.....

hvis det er på den måde der, er det vel iorden, men hun skal jo også ha så det kan løbe rundt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Dette bliver det sidste jeg skriver i denne tråd..

Jeg har muligvis formuleret mig forkert... Min mor TILBØD at spørge sin bank.. Vi lejer så med forkøbsret indtil vi selv kan købe huset... Min mand går bare og venter på hvornår han skal starte på sit nye job.. Og ja jeg er på dagpenge, indtil jeg finder et job...

Men jeg gider ikke sidde og forklare mig for jer.. I har allerede dømt mig som idiotisk og barnlig..

Så tak for de få brugbare svar i tråden..

beklager.... men syntes stadig, selv om du ændrede lidt på omstændighederne, at det ikke er særlig voksent....

Ikke at du/I som personer er barnlige, men en umoden beslutning, jeres økonomiske/job situation taget i betragtning.... Hvis en bank siger nej, er det fordi de mener, at I simpelthen vil have det for svært.... Jeg har prøvet at eje et hus, på su (825.000 for huset).... BESTEMT IKKE SJOVT.... jeg havde 500,- til mig selv om mrd... de 200 gik til p-piller, 100 til tøj og resten mobilregning.... Af skade bliver man klog! I dag har jeg et hus til det dobbelte, biler osv og en meget stærkere økonomi, fordi jeg er go til at spare op og knokler røven ud af bukserne.

man kan bevise meget ved at stille med en flot stabil og positiv kontoudskrift og ved at skære ned på alt unødigt = mobil, abonoment, tvpakker og hobby´s.... sælge værdier og nedbringe gæld.

Syntes din mor skal sætte sig ned og læse på hvad konsekvenser det kan få for hende skattemæssigt og juridisk...

Men svar mig lige på hvor fanden man får et drømmehus til 400.000?? for jeg føler mig snydt så

Anmeld

8. juli 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vær opmærksom på at langt de fleste kreditforeninger,slet ikke laver lån på under 500.000 kr,hvilket vil sige,at det er et forbrugslån til 12-16% i renter,der skal finansere jeres huskøb. 

Så nej jeg vil ikke mene det er realistik,at din mor vil få en ja fra banken.

Anmeld

8. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

beklager.... men syntes stadig, selv om du ændrede lidt på omstændighederne, at det ikke er særlig voksent....

Ikke at du/I som personer er barnlige, men en umoden beslutning, jeres økonomiske/job situation taget i betragtning.... Hvis en bank siger nej, er det fordi de mener, at I simpelthen vil have det for svært.... Jeg har prøvet at eje et hus, på su (825.000 for huset).... BESTEMT IKKE SJOVT.... jeg havde 500,- til mig selv om mrd... de 200 gik til p-piller, 100 til tøj og resten mobilregning.... Af skade bliver man klog! I dag har jeg et hus til det dobbelte, biler osv og en meget stærkere økonomi, fordi jeg er go til at spare op og knokler røven ud af bukserne.

man kan bevise meget ved at stille med en flot stabil og positiv kontoudskrift og ved at skære ned på alt unødigt = mobil, abonoment, tvpakker og hobby´s.... sælge værdier og nedbringe gæld.

Syntes din mor skal sætte sig ned og læse på hvad konsekvenser det kan få for hende skattemæssigt og juridisk...

Men svar mig lige på hvor fanden man får et drømmehus til 400.000?? for jeg føler mig snydt så

Vi bor i det mørke Jylland og der er priserne på huse ikke så dyre..
Og nej, huset er da ikke i perfekt stand, men det har perfekt beliggenhed, en dejlig grund og huset er noget man sagtens kan bo i, med lidt maling.. Resten er noget der kan blive ordnet med tiden.. Måske har vi bare ikke samme smag mht. drømmehuset?

Dog er det ligemeget nu, huset er blevet solgt i dag.

Anmeld

10. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Vi bor i det mørke Jylland og der er priserne på huse ikke så dyre..
Og nej, huset er da ikke i perfekt stand, men det har perfekt beliggenhed, en dejlig grund og huset er noget man sagtens kan bo i, med lidt maling.. Resten er noget der kan blive ordnet med tiden.. Måske har vi bare ikke samme smag mht. drømmehuset?

Dog er det ligemeget nu, huset er blevet solgt i dag.

jo jo jeg bor skam også i det "mørke" jylland...udkants Danmark - aller yderst til højre....så må vi bare ha dyre huse her

Og jo jeg kan sagtens se det charmerende i et gør-det-selv projekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.