Vi vil gerne eje eget hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.742 visninger
34 svar
86 synes godt om
7. juli 2013

Anonym trådstarter

Men det er desværre vist ikke en mulighed.. Så vi har spurgt min mor.. Og hun vil forhøre sig i sin bank om hun kan låne pengene.. Tvivler dog da hun er førtids pensionist. Huset vi har forelsket os i, koster lige under 400,000.. Min mor har næsten ingen gæld.. Hvad tror i svaret bliver?

Jeg er ny udlært, uden job, og min mand er desværre pt. også arbejdsløs. Er det mon så helt umuligt at låne? Jeg har en lille gæld på 30 tusind.

MVH
Hende der er flov over sin situation......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Men jeg ville klart vente til der er to faste jobs. 

Hvad gør I hvis det en dag bliver svært for jer at betale. Hænger din mor så på den? Men jeg tvivler altså på at hun kan låne. 

det er bare så ærgerligt når man har fundet drømmehuset, men er helt sikker på at I nok skal blive helt forelsket i et andet

Anmeld

7. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Men det er desværre vist ikke en mulighed.. Så vi har spurgt min mor.. Og hun vil forhøre sig i sin bank om hun kan låne pengene.. Tvivler dog da hun er førtids pensionist. Huset vi har forelsket os i, koster lige under 400,000.. Min mor har næsten ingen gæld.. Hvad tror i svaret bliver?

Jeg er ny udlært, uden job, og min mand er desværre pt. også arbejdsløs. Er det mon så helt umuligt at låne? Jeg har en lille gæld på 30 tusind.

MVH

Ærligt... tror de fleste gerne vil eje hus!
Men jeg synes godt nok det er grovt at bede sin mor der er førtidspensionist om at skabe sig så stor gæld, fordi man vil ha luksus!!! Er faktisk forarget og tror bestemt hun får et nej

Anmeld

7. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

MVH

Jeg håber da, at det bliver et nej - og det skriver jeg ikke for at være led, men I får råd til at realisere jeres drøm en dag, når I har arbejdet jer til en økonomisk situation, der gør, at I SELV kan købe de ting, I ønsker jer.
Det er rigtigt dumt at få andre til at låne penge til jer, hvis man selv får et nej fra banken, så skal man ikke lave alle mulige krumspring for at få sin vilje, der er en god grund til bankens afslag.

Anmeld

7. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

MVH

Lad være! Det er ikke fair over for din mor at lade hende låne pengene, og det virker helt tosset at købe hus og dermed binde sig selv geografisk, når ingen af jer har job. Hvad nu, hvis I får arbejde i et helt andet område? 

Vent, til I har den tryghed, det er at have fast job. I risikerer at ligge søvnløse om natten pga. økonomisk uvished. 

Anmeld

8. juli 2013

AMM00

Jeg har ikk forstand på sårn noget.. men slap lige af I andre som svarer med sådan en tone.. hun spørger ligesa pænt kan.
I ikk os bare svare pãnt I stedet for at angribe hende og få det til at lyde som om hun vil hendes mor ondt for at leve I luksus.. synes ærlig talt at nogle af de svar de stakkels ts'er får som spørger til råds er onde...

Anmeld

8. juli 2013

L&V

Som tiderne er nu og i forhold til i ik begge har fast indtægt og har gæld og sikkert il nogen opsparing til udbetaling eller lignende vil jeg sige der ikke er en bank der vil låne jer til det og tror os din mor er ret dårligt stillet der.. Det er heller ik rart at låne så mange penge af familie.

Anmeld

8. juli 2013

Dianabk

Det dummeste man jan gøre er at låne penge. og især til familie! Jeg taler af erfaring, og bestemt ikke en jeg kunne ønsker mig at havre.
syntes virkelig ikke i er fair overfor din mor. Hvad er chancen for at i vil kunne betale tilbage hver mdr? tænk på din mors økonomi. og gud forbyde det - at hun dør og i pludselig skal flytte pga det fordi der står nogle kreditorer som vil.have deres penge.

undskyld det blev så surt.

Anmeld

8. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

MVH

wauw...

jeg er helt mundlam....

hvis jeres bank har vurderes at i IKKE kan låne penge til hus, hvorfor hulan så bliver ved med at prøve? der er en grund til at i får et nej, og det er ikke for at være ond banken gør det...

men hvorfor f***** så gå til sin mor og bede hende om at tage et lån? -.-

håber virkelig hun får et nej, for hvis banken har vurderet i ikke kan låne til et hus, er det fordi i så simpelt som ikke har penge til at sidde i det efterfølgende også.. en ting er virkelig at være på røven og bede ens mor om hjælp til mad osv. hvilke tkan ske for alle...

en anden ting er det som i gør...

håber VIRKELIG at banken siger nej, og er ked af det er så hårdt...

men det er da virkelig det dummeste jeg længe har hørt -.-

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

AMM00 skriver:

Jeg har ikk forstand på sårn noget.. men slap lige af I andre som svarer med sådan en tone.. hun spørger ligesa pænt kan.
I ikk os bare svare pãnt I stedet for at angribe hende og få det til at lyde som om hun vil hendes mor ondt for at leve I luksus.. synes ærlig talt at nogle af de svar de stakkels ts'er får som spørger til råds er onde...

Der er ingen i det indlæg der skriver at hun er dum eller idiot. Men at den handling hun laver er dum eller idiotisk.
Nu beder hun om folks mening så jeg kan ikke se problemet?!

Hvis jeg laver et indlæg om noget moralsk forkert, håber jeg da for pokker også at folk ville sige deres mening!!!! Ellers er vi ude i: "hej jeg overvejer at begynde at slå små dyr ihjel" ... forventet svar "ok søde. Kys kys og kram. Krydser fingre"????!?!? Ej slap lige selv af ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.