Anonym skriver:
Men det er desværre vist ikke en mulighed.. Så vi har spurgt min mor.. Og hun vil forhøre sig i sin bank om hun kan låne pengene.. Tvivler dog da hun er førtids pensionist. Huset vi har forelsket os i, koster lige under 400,000.. Min mor har næsten ingen gæld.. Hvad tror i svaret bliver?
Jeg er ny udlært, uden job, og min mand er desværre pt. også arbejdsløs. Er det mon så helt umuligt at låne? Jeg har en lille gæld på 30 tusind.
MVH
Hende der er flov over sin situation......
En anden lille ting der er rigtig god af vide...
Hvis man mere end 2 gange om året søger om forhøjet lån/ tilskud/ forudbetaling indtil d.1/bolig lån, har haft overtræk mere end 2 gange på et år osv osv.
Så bliver man sat i deres "lille sorte bog", eller man blinker med rødt i deres system.. Og så kan man INTET få, lige meget om du kun har 30.000kr i gæld og har en flot afbetaling.
Så hvis jeg var Jer, ville jeg blande min mor HELT udenom, tage skeen i egen hånd, IKKE ringe til banken og få økonomisk hjælp i 1 år, og så se om i ikke også har fået job.
Der er MANGE i landet som gerne vil købe, men ligesom priserne er faldet så er det også blevet meget svære at få et lån - mange bliver fyret, og jobbene hænger ikke på træerne. Samtidig er Eu´s økonomi så dårlig og flere lande skal bruge penge for ikke at blive solgt.
Har I lyst til at stå med et hus der måske skal på tvang fordi I ikke kan sidde i det, som så bliver solgt for 100.000 kr (hvis I er heldige) og Jeres mor på førtidspension (sikkert uden stor pension til hun bliver gammel), skal sidde surt i det?
Anmeld