Vi vil gerne eje eget hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2013

k&k&k&k

Anonym skriver:

Men det er desværre vist ikke en mulighed.. Så vi har spurgt min mor.. Og hun vil forhøre sig i sin bank om hun kan låne pengene.. Tvivler dog da hun er førtids pensionist. Huset vi har forelsket os i, koster lige under 400,000.. Min mor har næsten ingen gæld.. Hvad tror i svaret bliver?

Jeg er ny udlært, uden job, og min mand er desværre pt. også arbejdsløs. Er det mon så helt umuligt at låne? Jeg har en lille gæld på 30 tusind.

MVH
Hende der er flov over sin situation......

Lige et godt råd!

Vi står også og skal købe hus, og vores bank har lavet et budget for os! Vi spurgte hende så hvordan det så ud og hun sagde "ikke for positivt"

Nå for den tænkte vi! Vi har penge nok, så kunne ikke helt forstå det! Kommer fra en lejebolig med husleje på over 5000 og det løb rundt!

Så spurgte vi om vi måtte se budgettet og det fik vi lov til

Min mand har så rettet det budget og fundet en fejl på 125.000 kr. Alene i lønindkomst! Alt i alt fandt han 7500 kr mere i måneden så nu kigger vores rådgiver det igennem igen og forhåbentlig godkender hun det

Så spørg om i må se den udregning h*n har lavet for jer! Det kan måske Svarre sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

gonefishing

k&k&k&k skriver:

Lige et godt råd!

Vi står også og skal købe hus, og vores bank har lavet et budget for os! Vi spurgte hende så hvordan det så ud og hun sagde "ikke for positivt"

Nå for den tænkte vi! Vi har penge nok, så kunne ikke helt forstå det! Kommer fra en lejebolig med husleje på over 5000 og det løb rundt!

Så spurgte vi om vi måtte se budgettet og det fik vi lov til

Min mand har så rettet det budget og fundet en fejl på 125.000 kr. Alene i lønindkomst! Alt i alt fandt han 7500 kr mere i måneden så nu kigger vores rådgiver det igennem igen og forhåbentlig godkender hun det

Så spørg om i må se den udregning h*n har lavet for jer! Det kan måske Svarre sig?

Bad i ikke om en ny rådgiver? Det er jo deres job at gøre det rigtigt, netop forfi mange ikke kan finde ud af det.

Anmeld

8. juli 2013

k&k&k&k

Flodkilling skriver:

Bad i ikke om en ny rådgiver? Det er jo deres job at gøre det rigtigt, netop forfi mange ikke kan finde ud af det.

Nej, det gjorde vi ikke! Har været så glad for vores rådgiver, og hun har virkelig hjulpet os de sidste år. Og alle kan jo lave fejl!

Og så ved vi hun har været presset på det sidste, måske ingen undskyldning i nogens øjne men fejlen blev jo fundet så nu må vi se om det er nok

Vi håber ihvertfald

Anmeld

8. juli 2013

AMM00

Flodkilling skriver:

Der er ingen i det indlæg der skriver at hun er dum eller idiot. Men at den handling hun laver er dum eller idiotisk.
Nu beder hun om folks mening så jeg kan ikke se problemet?!

Hvis jeg laver et indlæg om noget moralsk forkert, håber jeg da for pokker også at folk ville sige deres mening!!!! Ellers er vi ude i: "hej jeg overvejer at begynde at slå små dyr ihjel" ... forventet svar "ok søde. Kys kys og kram. Krydser fingre"????!?!? Ej slap lige selv af ik

Det kan da ikk sammenlignes???? Det sku vildt

Anmeld

8. juli 2013

gædde/gitte

Flodkilling skriver:

Der er ingen i det indlæg der skriver at hun er dum eller idiot. Men at den handling hun laver er dum eller idiotisk.
Nu beder hun om folks mening så jeg kan ikke se problemet?!

Hvis jeg laver et indlæg om noget moralsk forkert, håber jeg da for pokker også at folk ville sige deres mening!!!! Ellers er vi ude i: "hej jeg overvejer at begynde at slå små dyr ihjel" ... forventet svar "ok søde. Kys kys og kram. Krydser fingre"????!?!? Ej slap lige selv af ik

jeg æder gerne en kanin - tæller det???

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

AMM00 skriver:

Det kan da ikk sammenlignes???? Det sku vildt

Jo. Jeg sammenligner reaktioner på et indlæg. Verden er ikke sort eller hvid.
Desuden så jo jeg synes det er grotæsk at man som to arbejdsløse skal bede ens mor på førtidspension om at låne knap en halv million, fordi man vil ha luksus!

Kan da godt komme med et andet eksempel: jeg beder min nyfyret mor om atlåne 400.000kr til mac, fladskærms tv og rejser

Anmeld

8. juli 2013

gædde/gitte

satme et billigt hus alligevel?? - har det over hoved tag, vinduer osv??

Det er jo bestemt ikke gratis at renovere.... syntes du skal starte med at betale din klatgæld (banker HADER klatgæld) ogsp spare 30.000 op til udbetalingen til et ordentligt hus...

Nogen gange kommer der bedre ting ud af at vente

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

gædde/gitte skriver:

jeg æder gerne en kanin - tæller det???

(ligger flad af grin).

Bare du ikke slagter den på en offentlig strand

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Men det er desværre vist ikke en mulighed.. Så vi har spurgt min mor.. Og hun vil forhøre sig i sin bank om hun kan låne pengene.. Tvivler dog da hun er førtids pensionist. Huset vi har forelsket os i, koster lige under 400,000.. Min mor har næsten ingen gæld.. Hvad tror i svaret bliver?

Jeg er ny udlært, uden job, og min mand er desværre pt. også arbejdsløs. Er det mon så helt umuligt at låne? Jeg har en lille gæld på 30 tusind.

MVH
Hende der er flov over sin situation......

En anden lille ting der er rigtig god af vide...
Hvis man mere end 2 gange om året søger om forhøjet lån/ tilskud/ forudbetaling indtil d.1/bolig lån, har haft overtræk mere end 2 gange på et år osv osv.
Så bliver man sat i deres "lille sorte bog", eller man blinker med rødt i deres system.. Og så kan man INTET få, lige meget om du kun har 30.000kr i gæld og har en flot afbetaling.

Så hvis jeg var Jer, ville jeg blande min mor HELT udenom, tage skeen i egen hånd, IKKE ringe til banken og få økonomisk hjælp i 1 år, og så se om i ikke også har fået job.

Der er MANGE i landet som gerne vil købe, men ligesom priserne er faldet så er det også blevet meget svære at få et lån - mange bliver fyret, og jobbene hænger ikke på træerne. Samtidig er Eu´s økonomi så dårlig og flere lande skal bruge penge for ikke at blive solgt.

Har I lyst til at stå med et hus der måske skal på tvang fordi I ikke kan sidde i det, som så bliver solgt for 100.000 kr (hvis I er heldige) og Jeres mor på førtidspension (sikkert uden stor pension til hun bliver gammel), skal sidde surt i det?

Anmeld

8. juli 2013

jydeinden

jeg tror absolut ikke at banken vil give hende/jer lov at låne så mange penge når hun "kun" har sin pension .. og et eller andet sted håber jeg det heller ikke, for synes godt nok det er noget af en gæld at give sine forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.