vil ændre mit liv. hvordan er jeres da i weekenderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2013

EnGodMor

Jamen ribsgele skal jeg lave - skal bare lige vente på at vores ribs er røde nok. Har også fundet opskrift

Vi plejer at få marmelade og saft fra svigermor, så det springer jeg over

Jeg mener os jeg brugte hendes opskrift

Jeg ved faktisk ikke hvor man kan købe drugeagurker  vi har dem selv i drivhuset nemlig men jeg vil gætte på Føtex og bilka

Så må jeg os begive mig ud i ribsgele tror vi har røde ribs om en uges tid eller to. Hvor lækkert med en svigermor som laver det til jer,   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

Fenja09

engodmor skriver:

Jeg mener os jeg brugte hendes opskrift

Jeg ved faktisk ikke hvor man kan købe drugeagurker  vi har dem selv i drivhuset nemlig men jeg vil gætte på Føtex og bilka

Så må jeg os begive mig ud i ribsgele tror vi har røde ribs om en uges tid eller to. Hvor lækkert med en svigermor som laver det til jer,   

Ja, det er jo noget nemmere når man har det i haven  Hvis de ikke har det i supermarkederne så må de have det ved en landbutik og dem har vi da nogle stykker af her hvor vi bor

Jeg ville have lavet ribsgele sidste år og havde gjort dem klar - ville så bare fryse dem først og så lave dem på et senere tidspunkt, men tror du så ikke vores strøm gik!!  Så alle mine fint-plukkede ribs var lige til at kyle ud. I år laver jeg det med det samme, men fryser nogen ned som jeg så kan tage op og bruge til rysteribs

Anmeld

6. juli 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Ja, det er jo noget nemmere når man har det i haven  Hvis de ikke har det i supermarkederne så må de have det ved en landbutik og dem har vi da nogle stykker af her hvor vi bor

Jeg ville have lavet ribsgele sidste år og havde gjort dem klar - ville så bare fryse dem først og så lave dem på et senere tidspunkt, men tror du så ikke vores strøm gik!!  Så alle mine fint-plukkede ribs var lige til at kyle ud. I år laver jeg det med det samme, men fryser nogen ned som jeg så kan tage op og bruge til rysteribs

Åh det er bare så typisk. 

Og så sjovt er det sgu heller ikke og ordne ribs he he

Anmeld

6. juli 2013

Masig

Anonym skriver:

Jeg er i gang med at ændre nogen ting/vaner i mitliv få at få det bedre. jeg har en depression og plejer at stå op og sidde foran computeren for at vågne, men jeg har den slukket den næste uges tid da jeg sidder og spiller meget for ligesom at lukke de ting ude som bare er nemmest at fortrænge, men jeg har fundet ud af at det også fastholder mig i min depression.

Så jeg ville høre hvad i andre gør nå i stå op, for lige som at vågne. Og hvordan jeres weekender ellers forgå. Så jeg kan få nogen ideer til hvordan jeg kan planlægge min. For lige nu har jeg allermest løst til at sove, nå jeg ikke kan sidde foran computeren

dette er skrevet fra mobil, så der er nok stavefejl mangl.ende kommaer

Altså jeg står op når knægten på knap et år vågner, der ved 6-6.30 tiden (ja også i weekenden), så skifter vi ble, får børstet tænder og får tøj på. Så spiser vi morgenmad, leger lidt og så sover han formiddagslur, hvor jeg så går i bad, får ryddet lidt op, evt støvsuget (vi støvsuger hver dag pga hunden fælder meget)... så sidder jeg lidt ved pc'en.... Når han vågner igen bliver der leget, spist og hygget og så har vi som regel nogle planer for dagen hvor vi kommer ud alle tre og laver noget sammen eller besøger nogen. Her om sommeren bliver der lavet en del havearbejde også.... Så vi har masser at se til som holder os igang... Men nogle gange tager vi nu også bare en slappe af/hygge dag, hvor vi leger og ser tv hele dagen 

Anmeld

7. juli 2013

Anonym trådstarter

Fru Malene :0) skriver:

Nu har jeg selvfølgelig kun en baby i maven og ingen at tage hensyn til udover manden.. -jeg elsker (især når solen er fremme) at sætte mig ud på terrassen nyde vejret og min morgenmad tit finder jeg nogen hyggelige blade frem fx elsker jeg livstils/ boligblade.. Drikker en stor islatte og ellers bare slapper af og hygger mig gerne for mig selv.. Hvis vejret er dårligt tænder jeg levende lys og nyder min morgen, synes det er vigtigt at have god tid og plads til massere af hygge

Find ud af hvad der gør dig glad og afslappet og så gør det.. Det er klart den bedste start på min dag

Tv, computer osv er sløjfet fra min morgen det er en tidsrøver!

Jeg var inde og læse svare igår men havde ikke lige over slud til at svare tilbage. Men satte mig ud i haven i morges og spiste morgen mad og det var faktisk skønt, så det vil jeg helt klart gøre igen næste weekend hvis vejeret er til det:-) har desværre ikke nogen terrasse.

Anmeld

7. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Vores morgener i weekenden er meget forskellige. Idag sov manden et par timer mere end mig og Alberte ( vores datter på 22 mdr). Vi startede stille ud med en gammel dansk film i soveværelset. Stod op og fik morgenmad, tøj på og når vejret er som idag er vi ude i haven.

Så bliver der slået græs, vandet blomster, plantet nye planter, gødet, ryddet op på terrassen så der er klart til at få grillen i gang om aftenen.

Jeg har også syltet grøntsager idag - startede i går aftes og færdiggjorde det her til formiddag. Så bliver der støvsuget, støvet lidt af, ryddet op og sat vasketøj over.

Efter Albertes middagslur plejer vi at finde på noget at lave, som f.eks. hundeskov, aktiviteter for datteren, indkøb, eller bare hygge-shopping inde i byen.

Måske du skal finde en hobby du nyder at lave?

/Fenja

Jeg er ikke særlig interesser i have arbejde, det er noget manden ordner

som regl gå vi også på legepladsen, boldpladsen eller noget med børnene. Og de dag jeg ikke har overskud til det der tager manden børne med i haven og laver noget med dem.

Jeg kan godt lide og hækl og strikke, jeg har bare holdt en pause de sidste 14 dage fordi vi har haft ferie.

Anmeld

7. juli 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Vores weekender starter forskelligt. I dag startede den med at vi bare hyggede i sengen. Villads fik morgenmad og jeg stod op og gik i gang med at gøre badeværelset rent. Så kom resten af lejligheden og nu er her fint, knægten sover, hunden er luftet og vasketøjet kører, jeg drikker en kop te og Morten drikker en kop kaffe. Når knægten vågner igen skal vi ned og handle, og så går vi på legepladsen. Vi får gæster til aftensmad hvor vi skal grille og hygge med lidt vin osv. Og i morgen skal vi bare slappe af og pakke tøj til vi skal på ferie.

men ja vi tager sommetider ud og går en tur eller på tur eller besøg hos nogle vi kender osv. Vi prøver at slappe af så meget som muligt. 

Det lyder hyggeligt

mine børn til ikke ligge roligt og hygge i vores seng om morgen, de har så meget energi så de skal i gang med det samme :-)

Men her til morgen satte jeg mig ud i have og spiste morgen mad og det var meget hyggeligt og jeg fik lavet et par små ting. Jeg har en depression så det er ikke altid jeg har så meget overskud men som regle gå vi tur med børnene i weekenden

Anmeld

7. juli 2013

Anonym trådstarter

skrivemaskine skriver:

Jeg elsker lange, stille morgener og står gerne tidligt op i weekenderne for at have et par timer for mig selv inden resten af familien vågner. Så drikker jeg kaffe og læser avis eller i en bog, på terrassen i godt vejr og med stearinlys i de mørke måneder. Går i bad og laver god morgenmad, som vi hygger os med, når alle er vågnet. Vi går gerne en lang tur og kigger på snegle og samler sten, køber ind og tager på visit hos familie og venner. Ofte er vi også bare hjemme, hvor vi læser, tegner, bruger lang tid i køkkenet, hjælpes ad med at gøre rent, danser i stuen, klæder os ud og dem slags. Det er disse dage, vi holdet aller mest af. 

Jeg har fornylig brudt med en dårlig vane, hvor jeg også sad på nettet om morgenen og slet ikke kunne komme i gang med dagen. Det tog på en mærkelig måde al min energi og jeg var så dvask. Det var i en hård periode af mit liv, som jeg gør alt hvad jeg kan for at slippe ud af. Det, at ændre mine morgen-vaner har virkelig ændret min hverdag meget. Mine morgener er blevet en positiv oplevelse, der ikke er fuldt med dårlig samvittighed, hvilket smitter af på både resten af dagen - og familien. Det er skønt. 

Held og lykke med det.  

Ja de computeren kan hurtigt blive en dårlig vane, det er også derfor jeg vil ændre den fordi man ikke rigtig har energi resten af dagen. Jeg har forbudt mig selv at bruge den ind til næste mandag og bagefter må jeg kun bruge den om aften i hverdagen nå børnene er puttet og kun i weekenden hvis det er meget vigtigt.

Jeg prøve at sætte mig i have i morges og spise morgen mad og det var meget hyggelig så det vil jeg helt klart gøre næste weekend også hvis det er fint vejr, da jeg ikke har nogen terrasse.

Anmeld

7. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Tag et bad, lav en kop kaffe og eventuelt et stykke mad. Læs avisen. Hyg dig...

Jeg sætte mig udi haven og spiste morgen mad og det var meget hyggeligt også fik jeg lavet nogen små ting bagefter

Anmeld

7. juli 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

DDe

Altså jeg står op når knægten på knap et år vågner, der ved 6-6.30 tiden (ja også i weekenden), så skifter vi ble, får børstet tænder og får tøj på. Så spiser vi morgenmad, leger lidt og så sover han formiddagslur, hvor jeg så går i bad, får ryddet lidt op, evt støvsuget (vi støvsuger hver dag pga hunden fælder meget)... så sidder jeg lidt ved pc'en.... Når han vågner igen bliver der leget, spist og hygget og så har vi som regel nogle planer for dagen hvor vi kommer ud alle tre og laver noget sammen eller besøger nogen. Her om sommeren bliver der lavet en del havearbejde også.... Så vi har masser at se til som holder os igang... Men nogle gange tager vi nu også bare en slappe af/hygge dag, hvor vi leger og ser tv hele dagen 

Det lyder hyggeligt, her skifte om at sove længe i weekenden da børnene også vågner tidlig :-) jeg har fundet ud af hvad der er godt for mig at gøre, se svar til de andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.