vil ændre mit liv. hvordan er jeres da i weekenderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
34 svar
10 synes godt om
6. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg er i gang med at ændre nogen ting/vaner i mitliv få at få det bedre. jeg har en depression og plejer at stå op og sidde foran computeren for at vågne, men jeg har den slukket den næste uges tid da jeg sidder og spiller meget for ligesom at lukke de ting ude som bare er nemmest at fortrænge, men jeg har fundet ud af at det også fastholder mig i min depression.

Så jeg ville høre hvad i andre gør nå i stå op, for lige som at vågne. Og hvordan jeres weekender ellers forgå. Så jeg kan få nogen ideer til hvordan jeg kan planlægge min. For lige nu har jeg allermest løst til at sove, nå jeg ikke kan sidde foran computeren

dette er skrevet fra mobil, så der er nok stavefejl mangl.ende kommaer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Jeg er i gang med at ændre nogen ting/vaner i mitliv få at få det bedre. jeg har en depression og plejer at stå op og sidde foran computeren for at vågne, men jeg har den slukket den næste uges tid da jeg sidder og spiller meget for ligesom at lukke de ting ude som bare er nemmest at fortrænge, men jeg har fundet ud af at det også fastholder mig i min depression.

Så jeg ville høre hvad i andre gør nå i stå op, for lige som at vågne. Og hvordan jeres weekender ellers forgå. Så jeg kan få nogen ideer til hvordan jeg kan planlægge min. For lige nu har jeg allermest løst til at sove, nå jeg ikke kan sidde foran computeren

Vores weekender er "fornyelig" blevet ændret - men det er fordi vores knægt er ved at være så stor at der skal ske noget.

Så vi står op, giver ham mad, ser lidt nyheder - tjekker mail, facebook, baby.dk mm. Også laver vi en plan for weekenden.
Hvad der skal handles, hvad der skal nåes, hvad der er vigtigst vi når (for vi når aldrig alt vi gerne vil ), og så sparker jeg ofte manden i gang, da han har en tendens til at falde i staver foran tvet.

Typsik starter vi med en udflugt lørdag formiddag. Idag skal vi i svømmehallen, og ud og handle bagefter.

Jeg tror det hjælper os med at komme i gang, at vi skal ud af døren.

Anmeld

6. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Gå i bad, brug nogle gode cremer, ordne negle og bare plej dig selv, gør noget for at føle velvære, så har du måske også lyst til at komme ud af huset bagefter, så du får noget mere socialkontakt, som jo er meget vigtigt i din situation.
Det er flot, at du har så meget selverkendelse og har lyst til at gøre noget ved det.

Anmeld

6. juli 2013

C-Dog

Vi laver ting med børnene om lørdagen og gør hovedrent hver søndag. Bruger helst ikke computer i weekenden for min mand bliver så gnaven af computerspil ;-)

Anmeld

6. juli 2013

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Vores weekender er "fornyelig" blevet ændret - men det er fordi vores knægt er ved at være så stor at der skal ske noget.

Så vi står op, giver ham mad, ser lidt nyheder - tjekker mail, facebook, baby.dk mm. Også laver vi en plan for weekenden.
Hvad der skal handles, hvad der skal nåes, hvad der er vigtigst vi når (for vi når aldrig alt vi gerne vil ), og så sparker jeg ofte manden i gang, da han har en tendens til at falde i staver foran tvet.

Typsik starter vi med en udflugt lørdag formiddag. Idag skal vi i svømmehallen, og ud og handle bagefter.

Jeg tror det hjælper os med at komme i gang, at vi skal ud af døren.

Tak
jeg skulle bare helst lave noget hvor dagen ikke startet med computeren, for jeg har svært ved at slippe den, før jeg bliver træt, så planen er at nå jeg begynder at bruge den igen, efter den uge så vil jeg kun brug den om aften, nå børnene er kommet i seng, og slet ikke bruge den i weekenden, kun hvis jeg skal tjekke noget meget vigtigt

Anmeld

6. juli 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Gå i bad, brug nogle gode cremer, ordne negle og bare plej dig selv, gør noget for at føle velvære, så har du måske også lyst til at komme ud af huset bagefter, så du får noget mere socialkontakt, som jo er meget vigtigt i din situation.
Det er flot, at du har så meget selverkendelse og har lyst til at gøre noget ved det.

Tak

jeg er ikke særlig god til at gøre noget for mig selv, så det kunne være at jeg skulle øve mig lidt i det

Ved du hvad for nogen cremer der skulle være gode (helst nogen som ikke koster alt for meget)

Jeg Er ikke særlig social desværre. Jeg plejer kun at have en veninde af gangen, og hende har jeg ikke kontakt med mere, og har ikke gået det i snart en mdr, fordi jeg er gode til at finde dem der har flere problemer ene mig

Anmeld

6. juli 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Vi laver ting med børnene om lørdagen og gør hovedrent hver søndag. Bruger helst ikke computer i weekenden for min mand bliver så gnaven af computerspil ;-)

Starter i så dagen med at stå op samtidig og spise morgen mad sammen eller hvordan

Anmeld

6. juli 2013

...,

Nu har jeg selvfølgelig kun en baby i maven og ingen at tage hensyn til udover manden.. -jeg elsker (især når solen er fremme) at sætte mig ud på terrassen nyde vejret og min morgenmad tit finder jeg nogen hyggelige blade frem fx elsker jeg livstils/ boligblade.. Drikker en stor islatte og ellers bare slapper af og hygger mig gerne for mig selv.. Hvis vejret er dårligt tænder jeg levende lys og nyder min morgen, synes det er vigtigt at have god tid og plads til massere af hygge

Find ud af hvad der gør dig glad og afslappet og så gør det.. Det er klart den bedste start på min dag

Tv, computer osv er sløjfet fra min morgen det er en tidsrøver!

Anmeld

6. juli 2013

Carina:-)

Vi spiser morgenmad sammen,og så snakker vi om hvad vi skal lave.

Lørdag er for det meste den dag vi har legeaftaler ,så der kommer ekstra børn omkring kl 10.

Eftermiddag bager vi tit kage osv -

Aften er hygge med tv spil og tit gæster .

Søndag spiser vi sammen,og så har vi sæsonkort til en del steder,så  det er zoo ,svømmehal,aqualand eller noget helt andet.

Aften er afslapning med tv,og spil.

Vi arbejder en del i hverdagen,så vi prioterer familien og venner i weekenden.

Anmeld

6. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Vores morgener i weekenden er meget forskellige. Idag sov manden et par timer mere end mig og Alberte ( vores datter på 22 mdr). Vi startede stille ud med en gammel dansk film i soveværelset. Stod op og fik morgenmad, tøj på og når vejret er som idag er vi ude i haven.

Så bliver der slået græs, vandet blomster, plantet nye planter, gødet, ryddet op på terrassen så der er klart til at få grillen i gang om aftenen.

Jeg har også syltet grøntsager idag - startede i går aftes og færdiggjorde det her til formiddag. Så bliver der støvsuget, støvet lidt af, ryddet op og sat vasketøj over.

Efter Albertes middagslur plejer vi at finde på noget at lave, som f.eks. hundeskov, aktiviteter for datteren, indkøb, eller bare hygge-shopping inde i byen.

Måske du skal finde en hobby du nyder at lave?

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.