vil ændre mit liv. hvordan er jeres da i weekenderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2013

Isabella_mor

Vores weekender starter forskelligt. I dag startede den med at vi bare hyggede i sengen. Villads fik morgenmad og jeg stod op og gik i gang med at gøre badeværelset rent. Så kom resten af lejligheden og nu er her fint, knægten sover, hunden er luftet og vasketøjet kører, jeg drikker en kop te og Morten drikker en kop kaffe. Når knægten vågner igen skal vi ned og handle, og så går vi på legepladsen. Vi får gæster til aftensmad hvor vi skal grille og hygge med lidt vin osv. Og i morgen skal vi bare slappe af og pakke tøj til vi skal på ferie.

men ja vi tager sommetider ud og går en tur eller på tur eller besøg hos nogle vi kender osv. Vi prøver at slappe af så meget som muligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

Studerendemor

Jeg elsker lange, stille morgener og står gerne tidligt op i weekenderne for at have et par timer for mig selv inden resten af familien vågner. Så drikker jeg kaffe og læser avis eller i en bog, på terrassen i godt vejr og med stearinlys i de mørke måneder. Går i bad og laver god morgenmad, som vi hygger os med, når alle er vågnet. Vi går gerne en lang tur og kigger på snegle og samler sten, køber ind og tager på visit hos familie og venner. Ofte er vi også bare hjemme, hvor vi læser, tegner, bruger lang tid i køkkenet, hjælpes ad med at gøre rent, danser i stuen, klæder os ud og dem slags. Det er disse dage, vi holdet aller mest af. 

Jeg har fornylig brudt med en dårlig vane, hvor jeg også sad på nettet om morgenen og slet ikke kunne komme i gang med dagen. Det tog på en mærkelig måde al min energi og jeg var så dvask. Det var i en hård periode af mit liv, som jeg gør alt hvad jeg kan for at slippe ud af. Det, at ændre mine morgen-vaner har virkelig ændret min hverdag meget. Mine morgener er blevet en positiv oplevelse, der ikke er fuldt med dårlig samvittighed, hvilket smitter af på både resten af dagen - og familien. Det er skønt. 

Held og lykke med det.  

Anmeld

6. juli 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Vores morgener i weekenden er meget forskellige. Idag sov manden et par timer mere end mig og Alberte ( vores datter på 22 mdr). Vi startede stille ud med en gammel dansk film i soveværelset. Stod op og fik morgenmad, tøj på og når vejret er som idag er vi ude i haven.

Så bliver der slået græs, vandet blomster, plantet nye planter, gødet, ryddet op på terrassen så der er klart til at få grillen i gang om aftenen.

Jeg har også syltet grøntsager idag - startede i går aftes og færdiggjorde det her til formiddag. Så bliver der støvsuget, støvet lidt af, ryddet op og sat vasketøj over.

Efter Albertes middagslur plejer vi at finde på noget at lave, som f.eks. hundeskov, aktiviteter for datteren, indkøb, eller bare hygge-shopping inde i byen.

Måske du skal finde en hobby du nyder at lave?

/Fenja

Lyder meget som vi os Gør her tv, computer og telefon foregår kun når ungerne sover eftermiddagslur eller om aften når de sover

Ligesådan med rengøring, vasketøj indkøb osv, Gør vi stortset os når ungerne sover, så når de er vågne er det hygge med leg i haven, campingvognen eller på tur

Hvad har du fået syltet?   jeg har lige lavet jordbær rabarber marmelade, og i aften står den på syltede drugeagurker

Anmeld

6. juli 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg er i gang med at ændre nogen ting/vaner i mitliv få at få det bedre. jeg har en depression og plejer at stå op og sidde foran computeren for at vågne, men jeg har den slukket den næste uges tid da jeg sidder og spiller meget for ligesom at lukke de ting ude som bare er nemmest at fortrænge, men jeg har fundet ud af at det også fastholder mig i min depression.

Så jeg ville høre hvad i andre gør nå i stå op, for lige som at vågne. Og hvordan jeres weekender ellers forgå. Så jeg kan få nogen ideer til hvordan jeg kan planlægge min. For lige nu har jeg allermest løst til at sove, nå jeg ikke kan sidde foran computeren

dette er skrevet fra mobil, så der er nok stavefejl mangl.ende kommaer

Tag et bad, lav en kop kaffe og eventuelt et stykke mad. Læs avisen. Hyg dig...

Anmeld

6. juli 2013

Fenja09

engodmor skriver:

Lyder meget som vi os Gør her tv, computer og telefon foregår kun når ungerne sover eftermiddagslur eller om aften når de sover

Ligesådan med rengøring, vasketøj indkøb osv, Gør vi stortset os når ungerne sover, så når de er vågne er det hygge med leg i haven, campingvognen eller på tur

Hvad har du fået syltet?   jeg har lige lavet jordbær rabarber marmelade, og i aften står den på syltede drugeagurker

Ja, det er da også med at nyde vejret når solen skinner!

Jeg begav mig ud i syltede peberfrugter og syltede rødløg - glæder mig vildt meget til at smage!

Når vores ribs er klar i haven har jeg tænkt mig at sylte nogle af dem, skulle passe rigtig godt til vildt og så vil jeg lave resten til ribsgele. Overvejer stadig at prøve og lave syltede hvidløg, tror jeg har fundet en god opskrift, men det er jo svært at vide når det ikke er afprøvet.

Anmeld

6. juli 2013

Tulle28

Vi har 2 børn, en på 3 år og en på 10 mdr.

Vi står op samtidig i weekenden, uanset om klokken er 5 eller 7. Så ser den store tit lidt Ramasjang og så spiser vi morgenmad sammen. Så går vi i bad og får tøj på og så bager jeg tit boller (jeg har næsten altid bolledej i køleren som bare skal "klaskes" op på bagepladen med en ske) som vi enten sidder og hygger med som formiddagssnack eller tager med på tur til legeplads eller lignende.

Vi har tit aftaler i weekenden, men det er max. en af dagene, vi prioriterer højt at der er plads til at dimse rundt og hygge, bare os som familie.

Anmeld

6. juli 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Jeg begav mig ud i syltede peberfrugter og syltede rødløg - glæder mig vildt meget til at smage!

Når vores ribs er klar i haven har jeg tænkt mig at sylte nogle af dem, skulle passe rigtig godt til vildt og så vil jeg lave resten til ribsgele. Overvejer stadig at prøve og lave syltede hvidløg, tror jeg har fundet en god opskrift, men det er jo svært at vide når det ikke er afprøvet.

Sådan

Jeg lavede et lille glas og stort glas af de syltede rødløg, og har smagt på det lille glas de blev faktisk Okey syntes jeg

Peberfrugterne aner jeg intet om, så glæder mig os til at se om de er blevet gode eller om det er blevet noget værre sprøjt

Anmeld

6. juli 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Jeg lavede ribs marmelade sidste år, det blev kanon godt. 

Men sig endelig til hvis du kaster dig ud i ribsgele det skal jeg prøve.

Anmeld

6. juli 2013

Fenja09

engodmor skriver:

Sådan

Jeg lavede et lille glas og stort glas af de syltede rødløg, og har smagt på det lille glas de blev faktisk Okey syntes jeg

Peberfrugterne aner jeg intet om, så glæder mig os til at se om de er blevet gode eller om det er blevet noget værre sprøjt

Har du brugt samme opskrift på rødløg, hvor du fandt opskrift på peberfrugt? Jeg valgte nemlig at bruge den hun havde inde på sin hjemmeside. Hun skriver at det smager SÅ godt, så håber da hun har ret

Hvor køber man drueagurker? I almindelige store supermarkeder? Jeg kunne også godt tænke mig at lave asier, men aner ikke hvor man køber det henne

Anmeld

6. juli 2013

Fenja09

engodmor skriver:

Jeg lavede ribs marmelade sidste år, det blev kanon godt. 

Men sig endelig til hvis du kaster dig ud i ribsgele det skal jeg prøve.

Jamen ribsgele skal jeg lave - skal bare lige vente på at vores ribs er røde nok. Har også fundet opskrift

Vi plejer at få marmelade og saft fra svigermor, så det springer jeg over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.