Jeg elsker lange, stille morgener og står gerne tidligt op i weekenderne for at have et par timer for mig selv inden resten af familien vågner. Så drikker jeg kaffe og læser avis eller i en bog, på terrassen i godt vejr og med stearinlys i de mørke måneder. Går i bad og laver god morgenmad, som vi hygger os med, når alle er vågnet. Vi går gerne en lang tur og kigger på snegle og samler sten, køber ind og tager på visit hos familie og venner. Ofte er vi også bare hjemme, hvor vi læser, tegner, bruger lang tid i køkkenet, hjælpes ad med at gøre rent, danser i stuen, klæder os ud og dem slags. Det er disse dage, vi holdet aller mest af.
Jeg har fornylig brudt med en dårlig vane, hvor jeg også sad på nettet om morgenen og slet ikke kunne komme i gang med dagen. Det tog på en mærkelig måde al min energi og jeg var så dvask. Det var i en hård periode af mit liv, som jeg gør alt hvad jeg kan for at slippe ud af. Det, at ændre mine morgen-vaner har virkelig ændret min hverdag meget. Mine morgener er blevet en positiv oplevelse, der ikke er fuldt med dårlig samvittighed, hvilket smitter af på både resten af dagen - og familien. Det er skønt.
Held og lykke med det. 
Anmeld