Et ? om Laktulose...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
l.kjoeller skriver:

ammer du? vi undgik nemlig afførringsmiddel ved at bruge syrnet alomin så gled maven helt perfekt

Ja, to gange grød/mos og resten amning

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

Jeg vil lige sige tusind tak for alle jeres svar!!

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

Frejsmor

Taco78 skriver:

Åh, det er jo lidt det, jeg håber ikke sker... hmm, lige nu har han i hvertfald brug for det..

Håber I kommer af med det snart

Det kan jeg godt forstå, det er også rigtig træls når de sådan skal bøvle med maven.. Men ja, når børnene er så små, så kan det være rigtig svært at styre hvor meget væske de får og hvor meget fiber der er i kosten mm. de ting som har stor betydning for fordøjelsen..

Og som lægen sagde, så er det jo vigtigere at maven fungerer, fremfor at skulle slippe af med laktulosen..

Tak, jeg håber også maven snart kommer iorden hos jer!

Anmeld

3. juli 2013

charlottekri

Taco78 skriver:

Han er kun 5 mdr. Vi var nødt til at begynde på grød, da han blev 4 mdr, fordi han ikke havde taget på i en måned. Vi var lige inde og vende på børneafd, for at udelukke, at der skulle være andet galt og så begyndte vi Vi kom egentlig hurtigt op på to gange grød/mos, så jeg tror ikke helt hans mave har kunnet følge med

Hvornår må de få kiwi? Fedt det virker

Jeg tænker at du måske kan blende kiwi med en lidt sødere frugt, så burde han kunne spise det når han nu er begyndt på skemad. Det er olien i frøene, der går ind og virker  Men pas på ikke at give ham for meget ad gangen for da min datter begyndte var hun ca halvanden, og der var en kiwi om dagen i et par dage nok, for at løsne det hårde og så kun en halv om dagen i en uge efter indtil næste gang der blev problemer. Så sørg for at starte stille ud, så han ikke får for meget. Og min datter døjede rigtig meget med hård mave! hun storskreg hver gang hun skulle lave stort  indtil vi fandt 'vidundermidlet'  

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
charlottekri skriver:

Jeg tænker at du måske kan blende kiwi med en lidt sødere frugt, så burde han kunne spise det når han nu er begyndt på skemad. Det er olien i frøene, der går ind og virker  Men pas på ikke at give ham for meget ad gangen for da min datter begyndte var hun ca halvanden, og der var en kiwi om dagen i et par dage nok, for at løsne det hårde og så kun en halv om dagen i en uge efter indtil næste gang der blev problemer. Så sørg for at starte stille ud, så han ikke får for meget. Og min datter døjede rigtig meget med hård mave! hun storskreg hver gang hun skulle lave stort  indtil vi fandt 'vidundermidlet'  

Ej, det vil jeg da helt sikekrt prøve Tak for rådet!!!!

Han er også bare vildt ked af det, når han presser og presser og der bare ikke kommer noget

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

charlottekri

Taco78 skriver:

Han er også bare vildt ked af det, når han presser og presser og der bare ikke kommer noget

Det er bare så frustrerende! Man har bare lyst til selv at tude!! Og maja slap ikke for hård mave før hun var 3,5 år  Og synes det er længe at give et eller andet præparat, og kiwi er jo ganske naturligt  Og jeg har også brugt en del sveskemos som jeg blander i grøden og det er så nemt at lave! 100 g svesker og 3 dl vand koges i ca 15 min og blendes. Vupti 

Anmeld

3. juli 2013

AnthonsMor

l.kjoeller skriver:

ammer du? vi undgik nemlig afførringsmiddel ved at bruge syrnet alomin så gled maven helt perfekt

Gid det også ville virke her..
Her får Anthon 2x3ml lactulose i døgnet OOOOOG syrnet allongen og han har stadig lidt forstoppelse

Anmeld

3. juli 2013

modesty

Hej

Han er kun lige 5 mdr og får to gange grød/mos om dagen. Vi var nødt til at starte på grød for en måned siden, da han ikke havde taget på i en måned og har hurtigt øget til to skemåltider, så tror ikke hans mave har kunnet følge med

Hvad giver I ham? Mange starter ud med f.eks risgrød og kartoffelmos og det kan være meget hårdt for maven, da stivelse giver forstoppelse. Et standardråd til voksne der lider af forstoppelse, er at droppe stivelse, så det er mig en gåde at SP'erne og Sundhedsstyrelsen anbefaler stivelsesholdig kost til de allermindste...

Prøv i nogle dage at give udelukkende grønsagsmos (uden kartoffel) og se om det hjælper. Det vil alt andet lige være bedst at kunne undgå lægemidler og blot ændre i kosten - og hos mange børn har det virkelig en gavnlig effekt at undgå stivelse.

Jeg kan varmt anbefale sweet potato - det er nemt at lave mos på og de små elsker det. Blomkål, gulerod, pastinak, brocolli er andre gode alternativer.

Anmeld

3. juli 2013

simone_jacobsen

Taco78 skriver:

VViGodaften de damer

Min søn har problemer med at komme af med afføringen, og jeg har derfor (efter aftale med lægen) købt Laktulose til ham. Min store datter havde også problemer med hård mave, og fik Laktulose fast i  længere tid som baby, og jeg kan huske, at det var noget vi skulle trappe ud af igen (hun fik 5 ml, så 4 ml i 3 dage, så 3 ml i 3 dage osv, så maven/tarmene vænnede sig til det) ellers kunne man risikere, at det startede orfra igen...

Da jeg nævnte det for damen på apoteket, kiggede hun underligt på mig - det kendte hun ikke noget til?!? Nu er min den ældste godt nok også 9 år, men har det ændret sig i den tid?? Er der nogen, der kan opklare det for mig

Vi har tilbragt en del tid på sygehuset grundet min søns mave der lød beskeden, Lactulose er NO GO, og du skal både trappe ind og ud af det, Movicol er meget mere skånsomt for maven og kræver IKKE ind og ud trapning.

Vil aldrig anbefale dig Lactulose da bl.a. sygehuset informerede om, at det er alt for hårdt for maven, og resten af kroppen, da det drænet kroppen for vand og der er derfor risiko for dehydrering, hvorimod Movicol kun arbejder i tarmene..

Anmeld

4. juli 2013

K&S

Taco78 skriver:

Og husk - banan er no-go, det kan meget nemt give hård afføring 

Sveske, vindruer, kiwi 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.