Et ? om Laktulose...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

Fenja09

Taco78 skriver:

Godaften de damer

Min søn har problemer med at komme af med afføringen, og jeg har derfor (efter aftale med lægen) købt Laktulose til ham. Min store datter havde også problemer med hård mave, og fik Laktulose fast i  længere tid som baby, og jeg kan huske, at det var noget vi skulle trappe ud af igen (hun fik 5 ml, så 4 ml i 3 dage, så 3 ml i 3 dage osv, så maven/tarmene vænnede sig til det) ellers kunne man risikere, at det startede orfra igen...

Da jeg nævnte det for damen på apoteket, kiggede hun underligt på mig - det kendte hun ikke noget til?!? Nu er min den ældste godt nok også 9 år, men har det ændret sig i den tid?? Er der nogen, der kan opklare det for mig

Jeg ved ikke om det har ændret sig, men undrer mig lidt over at du ikke har fået anbefalet Movicol i stedet for Lactulose. Alle de læger vi har mødt i forbindelse med min datter har rådet os til at bruge Movicol.

Så måske du skal overveje at skifte?

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Kloster

christinak skriver:

Nu arbejder jeg selv inden for sundheds regiet og det har jeg alligevel aldrig hørt, lactolose er jo sukkervæske som går ind og trækker vand ned til tarmen så aff bliver blød og dermed nemmere at komme af med. 

Det er kun hvad vi får at vide af dem, der ordinere det.  Vi får ofte anbefalet Movicol, når det er som nyopstartet pga tarmenes mobilitet.

Anmeld

3. juli 2013

Team Putte

Taco78 skriver:

Godaften de damer

Min søn har problemer med at komme af med afføringen, og jeg har derfor (efter aftale med lægen) købt Laktulose til ham. Min store datter havde også problemer med hård mave, og fik Laktulose fast i  længere tid som baby, og jeg kan huske, at det var noget vi skulle trappe ud af igen (hun fik 5 ml, så 4 ml i 3 dage, så 3 ml i 3 dage osv, så maven/tarmene vænnede sig til det) ellers kunne man risikere, at det startede orfra igen...

Da jeg nævnte det for damen på apoteket, kiggede hun underligt på mig - det kendte hun ikke noget til?!? Nu er min den ældste godt nok også 9 år, men har det ændret sig i den tid?? Er der nogen, der kan opklare det for mig

Min Ida er først lige kommet af det for et par mdr siden.. Mener stadig det står på flasken at man skal trappe ud ved længere tids brug

Anmeld

3. juli 2013

Frejsmor

Min søn får laktulose og har fået det i over et år nu.. Vi er også blevet rådet til at trappe stille ud af det og det har vi gjort mange gange nu og over rigtig mange uger, men han får hård mave igen stort set med det samme..

Lægen har rådet til at vi bare fortsætter, og forsøger at trappe ud engang imellem og se hvordan det går.. Det bør rette sig med tiden, og laktulose skulle være det absolut bedste til små børn, da det ikke er andet en mælke-sukker, så et helt naturligt produkt..

Og det er altså en myte at det skulle gøre tarmen slap!

Anmeld

3. juli 2013

Mettefpigen

Vi har også brugt laktulose, og trappede også ud af det.... Ellers startede det hele forfra....

Anmeld

3. juli 2013

Masig

charlottekri skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men personligt gør jeg korsets tegn når jeg hører ordet lactulose...  Vi brugte det også, og det var et rent mareridt, da min datters mave blev immun til sidst. Da hun begyndte at få fast føde, opdagede jeg vidundermidlet; kiwi 

Man skal bare sørge for at de er godt modne, da de ellers godt kan være ret syrlige

men held og lykke 

knus Charlotte 

Til ts:

Det samme her... Vores dreng fik desuden meget voldsomme mavekneb og skreg og skreg altid indtil lægen endelig efter lang tids henvendelser fra mig, sagde vi skulle prøve movicol og vupti, så var der ingen problemer. Så vil også klart anbefale movicol... Og kiwi er også vidundermiddel her, samt øllebrød....

Anmeld

3. juli 2013

modesty

Taco78 skriver:

Godaften de damer

Hej, jeg ved godt at det ikke er dét dit spørgsmål går på, men har du prøvet at ændre hans kost i stedet for at give ham afførende? Hvis ikke, så prøv at droppe eller skære drastisk ned på stivelsesholdig kost (brød, pasta, kartofler, ris). Det plejer at hjælpe.

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Kloster skriver:

Nu kender jeg det kun ift mit arbejde med ældre mennesker. Og her er Laktoloce noget, vi får at vide, gør tarmene dovne og immobile. Hvor imod Movicol pulver er skånsomt mod maven og ikke gør tarmene dovne.

Man kan også få Movicol junior.

Det mente jeg nok!! Kan man købe movicol junior i håndkøb??

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Britt88 skriver:

Ville anbefale movicol junior i stedet det er meget effektivt og man skal ikke trappe ud.. Min søn får et halvt brev ved behov

Okay, det kender jeg ikke Kan det købes i håndkøb? Mærkeligt at min læge ikke anbefalede det 

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Frk. Himmelblå skriver:

Vi giver 1-2 breve movicol junior fast hver dag. 

Vi har også kørt med lactulose i et års tid, men synes, det bevirkede konstant vekslen mellem splat-mavse og sten-mavse. Her er mj altså bedre..

Men lactulose er ikke farligt, og vi er aldrig blevet anbefalet at trappe ud af det eller lignende...

Øv, hvor træls! Nu har han 'sten-mavse' - håber ikke det bliver afløst af 'splat-mavse'

Nu giver vi lige laktulosen en chance, og ellers må vi prøve movicol junior

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.