Et ? om Laktulose...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
46 svar
18 synes godt om
3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

Godaften de damer

Min søn har problemer med at komme af med afføringen, og jeg har derfor (efter aftale med lægen) købt Laktulose til ham. Min store datter havde også problemer med hård mave, og fik Laktulose fast i  længere tid som baby, og jeg kan huske, at det var noget vi skulle trappe ud af igen (hun fik 5 ml, så 4 ml i 3 dage, så 3 ml i 3 dage osv, så maven/tarmene vænnede sig til det) ellers kunne man risikere, at det startede orfra igen...

Da jeg nævnte det for damen på apoteket, kiggede hun underligt på mig - det kendte hun ikke noget til?!? Nu er min den ældste godt nok også 9 år, men har det ændret sig i den tid?? Er der nogen, der kan opklare det for mig

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Kloster

Nu kender jeg det kun ift mit arbejde med ældre mennesker. Og her er Laktoloce noget, vi får at vide, gør tarmene dovne og immobile. Hvor imod Movicol pulver er skånsomt mod maven og ikke gør tarmene dovne.

Man kan også få Movicol junior.

Anmeld

3. juli 2013

Hullabullabulla

Taco78 skriver:

Godaften de damer

Min søn har problemer med at komme af med afføringen, og jeg har derfor (efter aftale med lægen) købt Laktulose til ham. Min store datter havde også problemer med hård mave, og fik Laktulose fast i  længere tid som baby, og jeg kan huske, at det var noget vi skulle trappe ud af igen (hun fik 5 ml, så 4 ml i 3 dage, så 3 ml i 3 dage osv, så maven/tarmene vænnede sig til det) ellers kunne man risikere, at det startede orfra igen...

Da jeg nævnte det for damen på apoteket, kiggede hun underligt på mig - det kendte hun ikke noget til?!? Nu er min den ældste godt nok også 9 år, men har det ændret sig i den tid?? Er der nogen, der kan opklare det for mig

Ville anbefale movicol junior i stedet det er meget effektivt og man skal ikke trappe ud.. Min søn får et halvt brev ved behov

Anmeld

3. juli 2013

sabrina89

vores datter fik godt nok movicol men det skulle vi trappe ud af. hendes mave var kommet i orden efter noget tid men vi trappede for hurtigt ud så hun fik lyn hurtig hård mave igen.

Anmeld

3. juli 2013

Frk. Himmelblå

Taco78 skriver:

Godaften de damer

Vi giver 1-2 breve movicol junior fast hver dag. 

Vi har også kørt med lactulose i et års tid, men synes, det bevirkede konstant vekslen mellem splat-mavse og sten-mavse. Her er mj altså bedre..

Men lactulose er ikke farligt, og vi er aldrig blevet anbefalet at trappe ud af det eller lignende...

Anmeld

3. juli 2013

l.kjoeller

Taco78 skriver:

Godaften de damer

er han et år eller ??

Anmeld

3. juli 2013

charlottekri

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men personligt gør jeg korsets tegn når jeg hører ordet lactulose...  Vi brugte det også, og det var et rent mareridt, da min datters mave blev immun til sidst. Da hun begyndte at få fast føde, opdagede jeg vidundermidlet; kiwi 

Man skal bare sørge for at de er godt modne, da de ellers godt kan være ret syrlige

men held og lykke 

knus Charlotte 

Anmeld

3. juli 2013

christinak

Kloster skriver:

Nu kender jeg det kun ift mit arbejde med ældre mennesker. Og her er Laktoloce noget, vi får at vide, gør tarmene dovne og immobile. Hvor imod Movicol pulver er skånsomt mod maven og ikke gør tarmene dovne.

Man kan også få Movicol junior.

Nu arbejder jeg selv inden for sundheds regiet og det har jeg alligevel aldrig hørt, lactolose er jo sukkervæske som går ind og trækker vand ned til tarmen så aff bliver blød og dermed nemmere at komme af med. 

Anmeld

3. juli 2013

christinak

charlottekri skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men personligt gør jeg korsets tegn når jeg hører ordet lactulose...  Vi brugte det også, og det var et rent mareridt, da min datters mave blev immun til sidst. Da hun begyndte at få fast føde, opdagede jeg vidundermidlet; kiwi 

Man skal bare sørge for at de er godt modne, da de ellers godt kan være ret syrlige

men held og lykke 

knus Charlotte 

Jep kiwi er også en sikker vinder derhjemme 

Anmeld

3. juli 2013

Fuglemor

Vi giver vores laktulose efter behov. Hun har fået det en gang og det er et par måneder siden nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.