Et ? om Laktulose...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
l.kjoeller skriver:

er han et år eller ??

Nej, han er kun 5 mdr. Derfor har jeg også ringet til lægen først

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
charlottekri skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men personligt gør jeg korsets tegn når jeg hører ordet lactulose...  Vi brugte det også, og det var et rent mareridt, da min datters mave blev immun til sidst. Da hun begyndte at få fast føde, opdagede jeg vidundermidlet; kiwi 

Man skal bare sørge for at de er godt modne, da de ellers godt kan være ret syrlige

men held og lykke 

knus Charlotte 

Han er kun 5 mdr. Vi var nødt til at begynde på grød, da han blev 4 mdr, fordi han ikke havde taget på i en måned. Vi var lige inde og vende på børneafd, for at udelukke, at der skulle være andet galt og så begyndte vi Vi kom egentlig hurtigt op på to gange grød/mos, så jeg tror ikke helt hans mave har kunnet følge med

Hvornår må de få kiwi? Fedt det virker

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

vitapigen

Sveskemos hjalp ved min datter

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Fenja09 skriver:

Jeg ved ikke om det har ændret sig, men undrer mig lidt over at du ikke har fået anbefalet Movicol i stedet for Lactulose. Alle de læger vi har mødt i forbindelse med min datter har rådet os til at bruge Movicol.

Så måske du skal overveje at skifte?

/Fenja

Ja, det undrer da også mig efter at have hørt om det herinde!! Kan man købe det i håndkøb? Det må vi lige have fat i

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

l.kjoeller

Taco78 skriver:

Nej, han er kun 5 mdr. Derfor har jeg også ringet til lægen først

ammer du? vi undgik nemlig afførringsmiddel ved at bruge syrnet alomin så gled maven helt perfekt

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Frejsmor skriver:

Min søn får laktulose og har fået det i over et år nu.. Vi er også blevet rådet til at trappe stille ud af det og det har vi gjort mange gange nu og over rigtig mange uger, men han får hård mave igen stort set med det samme..

Lægen har rådet til at vi bare fortsætter, og forsøger at trappe ud engang imellem og se hvordan det går.. Det bør rette sig med tiden, og laktulose skulle være det absolut bedste til små børn, da det ikke er andet en mælke-sukker, så et helt naturligt produkt..

Og det er altså en myte at det skulle gøre tarmen slap!

Åh, det er jo lidt det, jeg håber ikke sker... hmm, lige nu har han i hvertfald brug for det..

Håber I kommer af med det snart

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Masig skriver:

Til ts:

Det samme her... Vores dreng fik desuden meget voldsomme mavekneb og skreg og skreg altid indtil lægen endelig efter lang tids henvendelser fra mig, sagde vi skulle prøve movicol og vupti, så var der ingen problemer. Så vil også klart anbefale movicol... Og kiwi er også vidundermiddel her, samt øllebrød....

Det lyder da som om, vi må have fat i movicol!!!

Han er kun lige 5 mdr, så øllebrød må vi lige vente lidt med - ved ikke med kiwi Men godt at vide at der er noget vi kan bruge på sigt

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

Fenja09

Taco78 skriver:

Ja, det undrer da også mig efter at have hørt om det herinde!! Kan man købe det i håndkøb? Det må vi lige have fat i

Vi skulle have det på recept, men der var tale om på et tidspunkt at det skulle kunne købes som håndkøb, men om de fik lavet det om det ved jeg ikke. Ellers så kontakt lægen og spørg til det.

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
modesty skriver:

Hej, jeg ved godt at det ikke er dét dit spørgsmål går på, men har du prøvet at ændre hans kost i stedet for at give ham afførende? Hvis ikke, så prøv at droppe eller skære drastisk ned på stivelsesholdig kost (brød, pasta, kartofler, ris). Det plejer at hjælpe.

Hej

Han er kun lige 5 mdr og får to gange grød/mos om dagen. Vi var nødt til at starte på grød for en måned siden, da han ikke havde taget på i en måned og har hurtigt øget til to skemåltider, så tror ikke hans mave har kunnet følge med

/ Taco78 

Anmeld

3. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
vitapigen skriver:

Sveskemos hjalp ved min datter

Det får han også, men desværre hjælper det ham ikke

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.