Ledig og ferie ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

TR

BabyMus skriver:

Uha ja, det var det jeg var bange for. Kunne ikke lige se hvordan det ellers kunne være - medmindre der var noget jeg overså som jeg skrev.

Hvis man holder ferie så holder man ferie. Og så melder man ferie på jobnet og får ikke dagpenge og så er det man skal bruge sine feriepenge. Så hvis du ikke melder ferie og du tager ud at rejse så er det snyd og du kan altså risikere at blive opdaget, især hvis du skal flyve for de tager stikprøver og især her i sommerperioden, fordi de ved mange snyder!

Skriver det ikke for at være negativ, bedrevidende eller noget i den stil. Men du kan bare komme rigtig meget i klemme ved det!

Det helt i orden den måde du skriver det på , for det på en ordentlig måde .. 

Men så må jeg være rådgivet forkert , for jeg fik afvide i sin tid , at jeg måtte tage hen hvor jeg vil bare jeg kom når de sendte bud efter mig ! 

Er overhovedet ikk ude på at snyde! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

TR

BabyMus skriver:

Anmeld dit eget indlæg, det kan vist få dem til at se på tråden og se du ønsker den låst.

Oki tak

Anmeld

1. juli 2013

BabyMus

TR skriver:

Det helt i orden den måde du skriver det på , for det på en ordentlig måde .. 

Men så må jeg være rådgivet forkert , for jeg fik afvide i sin tid , at jeg måtte tage hen hvor jeg vil bare jeg kom når de sendte bud efter mig ! 

Er overhovedet ikk ude på at snyde! 

Godt.

Og ja desværre er det ikke altid samme information man får.

Nu ved jeg jo ikke lige hvilken branche og fagforening du er i. Men jeg er i HK og der har de altid sagt sådan cirka til møderne: Det er ok at tage i tante Olgas sommerhus i Skagen, men du må ikke tage på indkøbstur til Tyskland eller Malmø (eller længere for den sags skyld). Så længe du forlader DK så skal der meldes ferie!

Anmeld

1. juli 2013

TR

BabyMus skriver:

Godt.

Og ja desværre er det ikke altid samme information man får.

Nu ved jeg jo ikke lige hvilken branche og fagforening du er i. Men jeg er i HK og der har de altid sagt sådan cirka til møderne: Det er ok at tage i tante Olgas sommerhus i Skagen, men du må ikke tage på indkøbstur til Tyskland eller Malmø (eller længere for den sags skyld). Så længe du forlader DK så skal der meldes ferie!

Okay , der er jeg godt nok lidt paf :/ 

godt jeg ikke er taget afsted så . 

Kan også være mig der har misforstået det hele :/ 

men tak for det  

Anmeld

1. juli 2013

TNBC

TR skriver:

Man må gør, hva man vil bare man kommer , når de sender bud efter en .. 

ja, men at du heller vil gå derhjemme end faktisk at være ude og lave noget, fordi du vil holde ferie. du har jo ikke lavet andet end at holde "ferie", det synes jeg er forkert.

Og når du siger rejse, tænker jeg ikke lige DK og hvis du har råd til at rejse, hvorfor brokker du sig over at du ikke har ferie, så kan du jo bare tage afsted, men du får bare ikke nogen penge mens du er på ferie.

Anmeld

1. juli 2013

BabyMus

TR skriver:

Okay , der er jeg godt nok lidt paf :/ 

godt jeg ikke er taget afsted så . 

Kan også være mig der har misforstået det hele :/ 

men tak for det  

Selv tak.

Vi må jo hjælpe hinanden hvor vi nu kan, nu vi er i samme båd.

Og ja desværre synes jeg godt man kan være ude for lidt modsigende oplysninger..

Godt du ikke er taget af sted endnu - håber det kan lykkedes selvom du jo så nok selv kommer til at betale.

Hilsen en der selv er i løntilskud pt og ikke kommer på sommerferie - har dog selv valgt at gemme de feriepenge jeg har til senere på året når jeg ved jeg skal ud at rejse.

Anmeld

1. juli 2013

JuniMama

TR skriver:

Slap dog lige lidt af !! 

Jeg har altid fået ad vide , at man kan gør hva man vil bare man kommer når de sender bud efter en ! 

Synes godt nok det træls , som jeg lige pludselig føler jeg bliver "overfaldt" for noget som jeg ikk engang har gjort og som jeg har fået ad vide på en anden måde !

Rolig rolig, jeg er skam ikke ude på at overfalde dig.

Det var bare for at gøre dig opmærksom på hvordan reglerne er, så du ikke lige pludselig bliver busted af jobcenter eller a-kasse, for at have holdt ferie uden at have oplyst det! Så kan de jo begynde at trække dig i dagpenge, hvilket ville rigtig træls!

Anmeld

1. juli 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Lukket efter Ts' ønske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.