Ledig og ferie ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

Ellie79

TR skriver:

Jeg er startet i løntilskud i dag , 

kan det virkelig pas , at jeg ikk har ret til noget ferie ? 

Jeg har kun optjent 3 dage på a-kasse . 

Det betyder du selv må betale for resten af din ferien, er surt jep!!! -  her har jeg kun optjent 11 dage og skal holde 18 dage så resten må blive for egen regning, men de er nu givet godt ud for skønt samvær med mand og unger - glæder mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Stumpen

Lige et sidespring - er der forskel på de virksomhedspraktik - løntilskud forløb..

sidste år (har arbejde nu) startede jeg i virksomhedspraktik og kunne derefter have sagt nej til løntilskud, da jeg kun SKULLE alene i virksomhedspraktik for at kunne få mine dp.. Men valgte også at tage løntilskud med..

tænker bare om du kunne have sagt nej til Løntilskud?

Anmeld

1. juli 2013

De3Guldklumper

TR skriver:

ja så bliver det på egen regning . 

Hvem har råd til det ? 

Synes bare det rigtig træls , kommer i løntilskud med 14dags varelse . står og skal  i sommerhus og ud at rejse

Men hvis du står og skal ud og rejse så har du jo også rå til at betale din egen ferie!!?? Eftersom du ved du kun har 3 dage optjent

Anmeld

1. juli 2013

TR

Yurie skriver:

ja, men så skal du være hjemme.. Så må du ikke bare tage på ferie, du skal jo stå til rådighed hvis de ringer og siger at de har noget.

Man må gør, hva man vil bare man kommer , når de sender bud efter en .. 

Anmeld

1. juli 2013

TR

JuniMama skriver:

Men du står jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, når du ikke er hjemme, så det ville have været socialt bedrageri! Derudover skriver du, at du skulle ud og rejse (går ud fra at det er til udlandet), og så kunne du faktisk være blevet stoppet i lufthavnen eller ved en kontrol ved grænsen, hvis du ikke havde meldt din ferie korrekt!

Så hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt få meldt ferie til jobcenter og a-kasse, og så må du bide i det sure æble og selv betale for at holde ferie!

Slap dog lige lidt af !! 

Jeg har altid fået ad vide , at man kan gør hva man vil bare man kommer når de sender bud efter en ! 

Synes godt nok det træls , som jeg lige pludselig føler jeg bliver "overfaldt" for noget som jeg ikk engang har gjort og som jeg har fået ad vide på en anden måde !

Anmeld

1. juli 2013

TR

AnjaB skriver:

Det betyder du selv må betale for resten af din ferien, er surt jep!!! -  her har jeg kun optjent 11 dage og skal holde 18 dage så resten må blive for egen regning, men de er nu givet godt ud for skønt samvær med mand og unger - glæder mig

Giver dig fuldstændig ret  

jeg skal bare lige sluge den , at planerne ikke bliver som planlagt og håbet. 

Jeg må få det bedste ud af det , og så betal noget selv  

Anmeld

1. juli 2013

TR

hvis der er en admin der læser tråden her , må vedkommen gerne slet den .. - eller hvis der er en der ved hvordan jeg får den slettet! 

Føler jeg bliver overfaldt frem for at få svar på mit spørgsmål !! 

Anmeld

1. juli 2013

BabyMus

TR skriver:

Jamen hvis ik jeg var i løntilskud, gik jeg jo hjemme .. så have jeg jo "ferie" .. 

Uha ja, det var det jeg var bange for. Kunne ikke lige se hvordan det ellers kunne være - medmindre der var noget jeg overså som jeg skrev.

Hvis man holder ferie så holder man ferie. Og så melder man ferie på jobnet og får ikke dagpenge og så er det man skal bruge sine feriepenge. Så hvis du ikke melder ferie og du tager ud at rejse så er det snyd og du kan altså risikere at blive opdaget, især hvis du skal flyve for de tager stikprøver og især her i sommerperioden, fordi de ved mange snyder!

Skriver det ikke for at være negativ, bedrevidende eller noget i den stil. Men du kan bare komme rigtig meget i klemme ved det!

Anmeld

1. juli 2013

TR

Stumpen skriver:

Lige et sidespring - er der forskel på de virksomhedspraktik - løntilskud forløb..

sidste år (har arbejde nu) startede jeg i virksomhedspraktik og kunne derefter have sagt nej til løntilskud, da jeg kun SKULLE alene i virksomhedspraktik for at kunne få mine dp.. Men valgte også at tage løntilskud med..

tænker bare om du kunne have sagt nej til Løntilskud?

Jeg ku godt sige nej til løntilskud , og så komme i praktik 4 uger men på et eller andet tidspunkt skal jeg i løntilskud

håber det svar nok .

Anmeld

1. juli 2013

BabyMus

TR skriver:

hvis der er en admin der læser tråden her , må vedkommen gerne slet den .. - eller hvis der er en der ved hvordan jeg får den slettet! 

Føler jeg bliver overfaldt frem for at få svar på mit spørgsmål !! 

Anmeld dit eget indlæg, det kan vist få dem til at se på tråden og se du ønsker den låst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.