Ledig og ferie ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

TNBC

TR skriver:

Jeg er startet i løntilskud i dag , 

kan det virkelig pas , at jeg ikk har ret til noget ferie ? 

Jeg har kun optjent 3 dage på a-kasse . 

du skal optjene dage for at holde ferie og fri dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

TR

MortilElias2010 skriver:

http://www.lederne.dk/lho/A-kassen/Dagpenge/feriedagpenge/mensduerledig.htm

Tak vil jeg kig på .. 

Kan bare ikke fra ipaden

Anmeld

1. juli 2013

BabyMus

TR skriver:

ja så bliver det på egen regning . 

Hvem har råd til det ? 

Synes bare det rigtig træls , kommer i løntilskud med 14dags varelse . står og skal  i sommerhus og ud at rejse

Altså nu kan det godt være det er mig som spørger dumt. Men hvad havde du tænkt dig at gøre med din ferie/feriepenge inden du vidste du skulle i løntilskud? Tænker bare, at det er vel de samme penge uanset hvad. Hvis du kun har optjent 3 dage i a-kassen, så ville det vel være det samme selvom du ikke havde været i løntilskud. Kan godt være det er mig som overser noget. Kom bare lige til at tænke over det da jeg læste det.

Anmeld

1. juli 2013

JuniMama

TR skriver:

ja så bliver det på egen regning . 

Hvem har råd til det ? 

Synes bare det rigtig træls , kommer i løntilskud med 14dags varelse . står og skal  i sommerhus og ud at rejse

Men du har vel hele tiden vidst, at det blev ferie for egen regning, hvis du kun har haft 3 dage optjent? Hvis du ikke var kommet i løntilskud, skulle du jo stadig have meldt ferie til jobcenter og a-kasse, ellers må man jo ikke holde ferie!

Anmeld

1. juli 2013

TR

BabyMus skriver:

Altså nu kan det godt være det er mig som spørger dumt. Men hvad havde du tænkt dig at gøre med din ferie/feriepenge inden du vidste du skulle i løntilskud? Tænker bare, at det er vel de samme penge uanset hvad. Hvis du kun har optjent 3 dage i a-kassen, så ville det vel være det samme selvom du ikke havde været i løntilskud. Kan godt være det er mig som overser noget. Kom bare lige til at tænke over det da jeg læste det.

Jamen hvis ik jeg var i løntilskud, gik jeg jo hjemme .. så have jeg jo "ferie" .. 

Anmeld

1. juli 2013

TR

JuniMama skriver:

Men du har vel hele tiden vidst, at det blev ferie for egen regning, hvis du kun har haft 3 dage optjent? Hvis du ikke var kommet i løntilskud, skulle du jo stadig have meldt ferie til jobcenter og a-kasse, ellers må man jo ikke holde ferie!

Hvis ikk jeg var i løntilskud , vil jeg jo gå hjemme .. 

Dermed har man jo nærmest "ferie" , man skal bare møde op til de møder man bliver kaldt ind til . 

Håber det gav mening . 

Anmeld

1. juli 2013

TNBC

TR skriver:

Jamen hvis ik jeg var i løntilskud, gik jeg jo hjemme .. så have jeg jo "ferie" .. 

ja, men så skal du være hjemme.. Så må du ikke bare tage på ferie, du skal jo stå til rådighed hvis de ringer og siger at de har noget.

Anmeld

1. juli 2013

Nemesis

Yurie skriver:

ja, men så skal du være hjemme.. Så må du ikke bare tage på ferie, du skal jo stå til rådighed hvis de ringer og siger at de har noget.

du må være hvor som helst i DK bare du kan møde ind med dags varsel.

Så på den måde kan man jo godt holde ferie i fx et sommerhus når bare man er indforståed med at skulle køre hjem til dagen efter.

Anmeld

1. juli 2013

TNBC

Nemesis skriver:

du må være hvor som helst i DK bare du kan møde ind med dags varsel.

Så på den måde kan man jo godt holde ferie i fx et sommerhus når bare man er indforståed med at skulle køre hjem til dagen efter.

Rigtigt.. Var lidt hurtig på tasterne. Det var nok fordi hun sagde sommerhus og rejse(tænkte at det måske ikke lige var i DK)
Men du må ikke tage til Bornholm, med færgen, for så skal du over sverige og det er udlandet. (det var hvad jeg fik afvide da jeg var på bornholm)
men synes det er forkert at ønske at man heller gik der hjemme end at være ude og lave noget.

Anmeld

1. juli 2013

JuniMama

TR skriver:

Hvis ikk jeg var i løntilskud , vil jeg jo gå hjemme .. 

Dermed har man jo nærmest "ferie" , man skal bare møde op til de møder man bliver kaldt ind til . 

Håber det gav mening . 

Men du står jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, når du ikke er hjemme, så det ville have været socialt bedrageri! Derudover skriver du, at du skulle ud og rejse (går ud fra at det er til udlandet), og så kunne du faktisk være blevet stoppet i lufthavnen eller ved en kontrol ved grænsen, hvis du ikke havde meldt din ferie korrekt!

Så hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt få meldt ferie til jobcenter og a-kasse, og så må du bide i det sure æble og selv betale for at holde ferie!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.