Jer med børn der trækker/trak sig fra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

spj

Trine89 skriver:

Det kan jo gå begge veje. Men umiddelbart tror jeg nu stadig der er chancer for at han nok skal nå at lærer at kravle. 

Jeg tror at en af grundene til at min datter ikke lærte er kravle først er fordi hun da hun først fandt ud af at hun kunne sidde selv på gulvet, ville hun under inden omstændigheder ligge ned på maven. så hun kom aldrig rigtig igennem den der man er skulle møve sig frem på maven. men når man sidder op måtte hun jo finde på en anden måde at komme hen til lejetøjet på. hihi. så derfor det til en mellemting af abegang og numseskubberi. 

Min dreng har også siddet meget op. Han kommer rigtigt ud i kravlestilling men ligeså snart han skal frem klasker han ned på maven også derud af.

Numseskubberi ser nu også meget sødt ud. Min dreng ligner bare en der er lam i benene når det kun er armene der bliver brugt, men han sparker nu ret meget normalt med benene også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Trine89

spj skriver:

Min dreng har også siddet meget op. Han kommer rigtigt ud i kravlestilling men ligeså snart han skal frem klasker han ned på maven også derud af.

Numseskubberi ser nu også meget sødt ud. Min dreng ligner bare en der er lam i benene når det kun er armene der bliver brugt, men han sparker nu ret meget normalt med benene også.

Tror at grunden til han stadig kaster sig ned på maven når han vil frem er sikkert fordi han endnu ikke har fundet ud af hvordan han skal kordinere arme og ben for at komme frem (eller tilbage).

Vi fik et råd fra en ergoterapeut (vi fik en anbefaling om at besøge sådan fra DP fordi de syntes det var underligt at vores datter ikke kunne kravle og ikke ville ligge maven, men der var ikke noget galt) om at købe en tunnel, det kræver nemlig at man skal kravler for at man kan komme igennem den, fordi hvis man ligger ned kan man ikke komme rigtig igennem den og hvis man sidder "er man for høj" til at kunne være der. ved ikke om det kunne være noget for jer?

Anmeld

28. juni 2013

spj

Trine89 skriver:

Tror at grunden til han stadig kaster sig ned på maven når han vil frem er sikkert fordi han endnu ikke har fundet ud af hvordan han skal kordinere arme og ben for at komme frem (eller tilbage).

Vi fik et råd fra en ergoterapeut (vi fik en anbefaling om at besøge sådan fra DP fordi de syntes det var underligt at vores datter ikke kunne kravle og ikke ville ligge maven, men der var ikke noget galt) om at købe en tunnel, det kræver nemlig at man skal kravler for at man kan komme igennem den, fordi hvis man ligger ned kan man ikke komme rigtig igennem den og hvis man sidder "er man for høj" til at kunne være der. ved ikke om det kunne være noget for jer?

Ja, det kan godt være at du har ret i, at han ikke har fundet ud af det endnu.

Jo, det var da en rigtig god ide. Om ikke andet vil min datter på 3 elske hvis vi havde sådan en.

Anmeld

28. juni 2013

Trine89

spj skriver:

Ja, det kan godt være at du har ret i, at han ikke har fundet ud af det endnu.

Jo, det var da en rigtig god ide. Om ikke andet vil min datter på 3 elske hvis vi havde sådan en.

Det tror jeg du kan have ret i. Så er der da to fluer med et smæk hvis man kan have begge unger underholdt med sådan en

Anmeld

29. juni 2013

Chili

spj skriver:

Min søn på 9 måneder trækker sig frem i armene og er alle vejene. Det går meget stærkt. Jeg er begyndt at tænke lidt om han nogen sinde begynder at kravle rigtigt. Jeg prøver at øve med ham, hvor han sidder fint i kravlestilling, men så snart han vil frem efter noget lægger han sig på maven og trækker sig frem.

Hvis der er andre hvis børn der er kommet frem på den måde, begyndte de så nogen sinde at kravle normalt?

Det er irriterer mig lidt at jeg ikke kan sætte ham ned nogen steder uden han ligner noget der er løgn fordi han jo slæber alt skidt med sig og faktisk fungere som en guldklud

Min søn på 8 måneder gør det også.. Og har gjort det siden han var 6 måneder. Synes også han burde kravle snart! Ligesom dig er jeg godt træt af at han er gulvklud..
Vi har også hund, så det bare endnu mere irriterende! Han kan dog stå i kravle og tage en til to step men så smider han sig på maven og trækker sig frem.. Det meget hurtigere!
Og ellers står han bare op af alting! Håber snart han kan kravle eller gå!

Anmeld

29. juni 2013

DianaRJS

spj skriver:

Min søn på 9 måneder trækker sig frem i armene og er alle vejene. Det går meget stærkt. Jeg er begyndt at tænke lidt om han nogen sinde begynder at kravle rigtigt. Jeg prøver at øve med ham, hvor han sidder fint i kravlestilling, men så snart han vil frem efter noget lægger han sig på maven og trækker sig frem.

Hvis der er andre hvis børn der er kommet frem på den måde, begyndte de så nogen sinde at kravle normalt?

Det er irriterer mig lidt at jeg ikke kan sætte ham ned nogen steder uden han ligner noget der er løgn fordi han jo slæber alt skidt med sig og faktisk fungere som en guldklud

min ældste gjorde det samme... og nej han begyndte sku aldrig at kravle rigtig han rejse sig bare op som 7½ mdr gammel baby og synes det var tid til at gå og det var et helvede... at forklare en 7½ månedes baby hvad han må og ikke må er bare et umulig job!

Anmeld

29. juni 2013

lycly

Min datter trak sig frem i armene fra hun var 5 mdr til hun var 10 mdr, så begyndte hun pludselig at kravle - og jeg havde ikke øver det med hende

Anmeld

29. juni 2013

Pinkrose

spj skriver:

Det ser nu meget sødt ud, når de gør sådan.

Så er det også kun bukserne det går ud over. Her er han jo beskidt all over. Forleden dag var vi nede i gården og lege og efter 5 min var hans tøj helt grønt af græs og han havde mudder i hovedet men det er selvfølgeligt bare tegn på et sundt barn.

Åh Gud lyder som noget af et vaske arbejde :p mit problem var at hun sled hul i alle bukser og strømpe bukser efter meget få gange :/ var sku en dyr fornøjelse

Anmeld

29. juni 2013

2babygirls

spj skriver:

Min datter gjorde det samme, men da hun blev 11 måneder begyndte hun at kravle 

Anmeld

29. juni 2013

MorDk

spj skriver:

Hihi... det er nøjagtigt lige som min datter

Hun er 9 mdr. og er først i sidste uge begyndt at kravle. MEN hendes yndlings-transportform er klart at "møve" sig frem. Og hold nu op hun bliver beskidt. Men hvad f*nden  Nogle børn kan sagtens kravle men gider ikke. Nogle kravler først langt senere... og nogle springer det over og kravler gennem leg på et senere tidspunkt. OG det skulle ingen betydning have. Oprettede selv et indlæg omkring det da jeg også begyndte at undre mig lidt... *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.