Jer med børn der trækker/trak sig fra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.207 visninger
35 svar
6 synes godt om
28. juni 2013

spj

Min søn på 9 måneder trækker sig frem i armene og er alle vejene. Det går meget stærkt. Jeg er begyndt at tænke lidt om han nogen sinde begynder at kravle rigtigt. Jeg prøver at øve med ham, hvor han sidder fint i kravlestilling, men så snart han vil frem efter noget lægger han sig på maven og trækker sig frem.

Hvis der er andre hvis børn der er kommet frem på den måde, begyndte de så nogen sinde at kravle normalt?

Det er irriterer mig lidt at jeg ikke kan sætte ham ned nogen steder uden han ligner noget der er løgn fordi han jo slæber alt skidt med sig og faktisk fungere som en guldklud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Trine89

Det er nok ikke helt det samme. Men min datter hun sad på numsen og støttede med armene og så skubbe hun med benene (Mange sagde det minede lidt om en abe hihi) 

Derfra beyndte hun så at rejse sig op ved ting. og gå rundt når hun holdte ved ting eller holdte os i hånden. og så lærte hun at gå selv. 

og 3-4 mdr efter lærte hun at kravle men det er ikke noget i hun har brugt ret meget og man kan godt se på hende når hun gør det at det måske er lidt svært fordi det går ikke så hurtigt og hun gider det ikke ret længe. 

Anmeld

28. juni 2013

DitteFisk

Min søn på 9 måneder trækker sig frem i armene og er alle vejene. Det går meget stærkt. Jeg er begyndt at tænke lidt om han nogen sinde begynder at kravle rigtigt. Jeg prøver at øve med ham, hvor han sidder fint i kravlestilling, men så snart han vil frem efter noget lægger han sig på maven og trækker sig frem.

Hvis der er andre hvis børn der er kommet frem på den måde, begyndte de så nogen sinde at kravle normalt?

Det er irriterer mig lidt at jeg ikke kan sætte ham ned nogen steder uden han ligner noget der er løgn fordi han jo slæber alt skidt med sig og faktisk fungere som en guldklud

Hehe, min dreng gjorde nøjagtig det samme fra han var 7 mdr var han overalt fordi han træk sig frem i armene mens hans sprællede med benene. Det var en nem og hurtig måde for ham. Derfor lærte han også først rigtigt at kravle da han var vist lidt over 10 mdr. Så mon ikke det kommer

Og så var alt hans tøj grimt at se på, fordi det var trukket helt ud af facon efter at være blevet slæbt hen ad gulvet x) vildt grimt. 

Anmeld

28. juni 2013

spj

Trine89 skriver:

Det er nok ikke helt det samme. Men min datter hun sad på numsen og støttede med armene og så skubbe hun med benene (Mange sagde det minede lidt om en abe hihi) 

Derfra beyndte hun så at rejse sig op ved ting. og gå rundt når hun holdte ved ting eller holdte os i hånden. og så lærte hun at gå selv. 

og 3-4 mdr efter lærte hun at kravle men det er ikke noget i hun har brugt ret meget og man kan godt se på hende når hun gør det at det måske er lidt svært fordi det går ikke så hurtigt og hun gider det ikke ret længe. 

Man kan jo godt forstå de foretrækker den måde der får hurtigst for dem til at komme frem.

Tænker også at han kommer til at gå direkte fra at møve sig rundt til at gå.

Anmeld

28. juni 2013

spj

DitteFisk skriver:

Hehe, min dreng gjorde nøjagtig det samme fra han var 7 mdr var han overalt fordi han træk sig frem i armene mens hans sprællede med benene. Det var en nem og hurtig måde for ham. Derfor lærte han også først rigtigt at kravle da han var vist lidt over 10 mdr. Så mon ikke det kommer

Og så var alt hans tøj grimt at se på, fordi det var trukket helt ud af facon efter at være blevet slæbt hen ad gulvet x) vildt grimt. 

Så er der da lys forud. Håber også min søn lærer det en dag.

Han har også trukket sig frem siden han var 7 måneder. Det lyder lidt som samme teknik med at sprælle med benene.
Gjorde du noget for at hjælpe ham op på knæ?

Ja, tøjet bliver bare så grimt af det og så hurtigt slidt når det er udenfor han gør det.

Anmeld

28. juni 2013

Aabye

Min store dreng møvede sig også frem i armene hvor han trak sig rundt.. da han endelig begyndte at kravle gjorde han det kun i en mdrs tid før han gik, og da han begyndte at gå har han aldrig været nede og kravle siden.. 

Anmeld

28. juni 2013

spj

Line - med 2 boblinger skriver:

Min store dreng møvede sig også frem i armene hvor han trak sig rundt.. da han endelig begyndte at kravle gjorde han det kun i en mdrs tid før han gik, og da han begyndte at gå har han aldrig været nede og kravle siden.. 

Hvorfor også kravle når man kan gå.

Hvis min søn ikke har tænkt sig at begynde at kravle rigtigt, må han gerne hurtigt lærer at gå. Det vil altså gøre det lidt nemmere når man er ude.

Anmeld

28. juni 2013

Pinkrose

spj skriver:

Altså min datter gjorde det der hvor de hopper på numsen mens de sidder :p

Hun lærte først at kravle efter hun gik, og så var det jo ikke lige så spændende længere

Anmeld

28. juni 2013

Trine89

spj skriver:

Man kan jo godt forstå de foretrækker den måde der får hurtigst for dem til at komme frem.

Tænker også at han kommer til at gå direkte fra at møve sig rundt til at gå.

Det kan jo gå begge veje. Men umiddelbart tror jeg nu stadig der er chancer for at han nok skal nå at lærer at kravle. 

Jeg tror at en af grundene til at min datter ikke lærte er kravle først er fordi hun da hun først fandt ud af at hun kunne sidde selv på gulvet, ville hun under inden omstændigheder ligge ned på maven. så hun kom aldrig rigtig igennem den der man er skulle møve sig frem på maven. men når man sidder op måtte hun jo finde på en anden måde at komme hen til lejetøjet på. hihi. så derfor det til en mellemting af abegang og numseskubberi. 

Anmeld

28. juni 2013

spj

Denisep skriver:

Altså min datter gjorde det der hvor de hopper på numsen mens de sidder :p

Hun lærte først at kravle efter hun gik, og så var det jo ikke lige så spændende længere

Det ser nu meget sødt ud, når de gør sådan.

Så er det også kun bukserne det går ud over. Her er han jo beskidt all over. Forleden dag var vi nede i gården og lege og efter 5 min var hans tøj helt grønt af græs og han havde mudder i hovedet men det er selvfølgeligt bare tegn på et sundt barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.