Vigtigt ved tøj ved tøj til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

Mumto3

Jeg vælger altid økologisk tøj til vores børn. Jeg kan ikke have at jeg og mine børn skal være med til at ødelægge livet for andre mennekser. Dem der går og sprøjter gift ud på almindelige bomuldsmarker bliver SÅ syge af det, og det kan jeg ike have på samvittigheden. Nogle gange ærger det mig at jeg bruger mange penge på tøj, og at mine børn så ikke kan være lidt mere smarte klædt i tøjet, men jeg kan ikke få mig selv til at købe tøj der er produceret under dårlige vilkår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Studerendemor

Maria-s skriver:

Hvad er VIGTIGST ved tøj for dig når du køber til dine børn?

Du kan ikke vælge flere punkter, vælg det der er VIGTIGST, og begrund meeeeget gerne  du må også gerne kommentere hvis der er mere end ét punkt der er af afgørende betydning for dig

MANGE TAK for din hjælp!

Materialet - uld og bomuld hovedsageligt

Anmeld

27. juni 2013

Kay

at jeg syntes det er pænt og at det er praktisk for en lille en at havde på  

Anmeld

27. juni 2013

Majbrit P

Maria-s skriver:

Hvad er VIGTIGST ved tøj for dig når du køber til dine børn?

Du kan ikke vælge flere punkter, vælg det der er VIGTIGST, og begrund meeeeget gerne  du må også gerne kommentere hvis der er mere end ét punkt der er af afgørende betydning for dig

MANGE TAK for din hjælp!

Designet.. Altså at det er anderledes end hvad gennemsnittet går rundt med.. Kan også godt lide når det er billigt men den sætter jeg ikke højest.. 

Anmeld

28. juni 2013

Maria-s

Wampires skriver:

vigtigste for mig er at det er behageligt for ham at have på, at det er nemt i forhold til at tage af og på, og at det kan vaskes og tørretumbles

OK - Tak for svar!

tænker du på om tøjet kan indeholde skadelige kemikalier, eller tror du på virksomhederne som udgangspunkt overholder lovgivningen og der derfor ikke er nogen grund til at købe fx økologisk certificerede varer?

Anmeld

28. juni 2013

Maria-s

Valle81 skriver:

Her er prisen afgørende, men køber jo kun det, som jeg synes er fedt og ville klæde mine børn:-) men elsker hogm, Bilka og Føtex:-)

OK - Tak for svar!

H&M laver jo fx en del varer i enten genanvendt bomuld, økologisk bomuld eller lignende.

Er det en merværdi for dig ved produktet eller er det ligemeget?

Anmeld

28. juni 2013

Maria-s

aarhusmor skriver:

Det er meget vigtigt for mig at der ikke er brugt giftstoffer i tøjet.

Tak for dit svar!

Anmeld

28. juni 2013

Maria-s

skovrup skriver:

Når vi køber tøj fra nyt skal det helst være produceret med omtanke for produktet (økologisk kvalitet) og med omtanke for dem der har haft det i hånden og som arbejder med produktionen.

Men vi køber 99% brugt

Når det er købt brugt, genbruger man nogen andre har købt, derfor støtter man jo at der iikke kommer for meget spild! plus de kemikalier som var i tøjet fra nyt, jo er blevet vasket og brugt væk....

Tak for svar!

Anmeld

28. juni 2013

Maria-s

wamse skriver:

Prisen er helt klart vigtigst for mig, men det skal selvfølgelig være smart og behageligt også  Jeg har en 7 årig bestemt datter, og hun hopper bestemt ikke i hvad som helst 

Tak for svar!

tænker du på om tøjet kan indeholde skadelige kemikalier, eller tror du på virksomhederne som udgangspunkt overholder lovgivningen og der derfor ikke er nogen grund til at købe fx økologisk certificerede varer?

Er certificerede varer - fx Øko-Tex100 eller EU-blomsten, for dig grund til at betale mere for en vare?

Anmeld

28. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Maria-s skriver:

OK - Tak for svar!

Køber af princip ikke økologiske varer...

De smider de samme ting i alligevel men sætter prisen højere... der er ikke nogen ordentlig kontrol med dem...

Og det har også vist sig mere end en gang at økologiske varer indeholdte andre ting der var langt mere skadeligt end de ting som alm. varer indeholdte...

jeg stoler ikke på virksomheder generelt så vælger derfor at købe det jeg har råd til fremfor at stole blindt på bling bling mærker der kan købes af virksomhederne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.