Vigtigt ved tøj ved tøj til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

DitteFisk

Det med kvalitet og at det skal holde længe behøver ikke være en faktor herhjemme, for børn vokser hurtigt og slider hul på tøjet, det holder som regel kun én sæson uanset så hvis vi bare snakker bukser og bluser, så vil jeg sige bare det er billigt eller jeg kan lide designet snakker vi overtøj synes jeg kvaliteten skal være god, feks ved en flyverdragt.. ellers holder den ikke varmen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Maria-s

1990h skriver:

jeg har skrevet at det god kvalitet og det holder længe.

tvivler på der særligt mange der sidder og laver stor research på børnetøjs mærkerne for at finde ud af hvor de bliver lavet, hvem der laver dem og under hvilke forhold...tror måske bare man stoler "blindt" på at det kommer fra ordenlige forhold..men set i bagspejlet så ved vi jo også at det ikke er helt ufarligt for dem der sidder og farver stoffer og sådan og i nogle lande er det jo et børnearbejde.

Tak for dit svar!

Medierne bringer jo mange fakta forbrugerne hæfter sig ved, så selvom man som forbruger måske ikke nærstudere det enkelte mærkes CSR politik, har mange stadig en holdning om hvad flere mærker står for.

Med den viden du har, skaber det at tøjet er certificeret så en merværdi for dig? Eller kender du ikke noget til diverse etiske og miljøcertificeringer der er på markedet? (og det er HELT OK hvis du ikke gør &nbsp Fx. Øko-Tex 100, GOTS, Svanen, EU-blomsten, Fairtrade

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

DitteFisk skriver:

Det med kvalitet og at det skal holde længe behøver ikke være en faktor herhjemme, for børn vokser hurtigt og slider hul på tøjet, det holder som regel kun én sæson uanset så hvis vi bare snakker bukser og bluser, så vil jeg sige bare det er billigt eller jeg kan lide designet snakker vi overtøj synes jeg kvaliteten skal være god, feks ved en flyverdragt.. ellers holder den ikke varmen.

Tak for svar!

Pris og design, tjek!

Ville du være villig til at betale mere for din vare hvis den var miljø/ etisk certificeret med fx Øko-Tex 100, EU-blomsten, Svanen eller Fairtrade? Eller er teten "100% billigst er bedst!". Jeg stoler på virksomhederne ved hvad de laver og overholder lovgivningen for skadelige kemikalier og børnearbejde? (og det er HELT OK hvis det er, jeg er blot nysgerrig hvad andre mener og tænker )

Anmeld

27. juni 2013

1990h

Maria-s skriver:

Tak for dit svar!

Medierne bringer jo mange fakta forbrugerne hæfter sig ved, så selvom man som forbruger måske ikke nærstudere det enkelte mærkes CSR politik, har mange stadig en holdning om hvad flere mærker står for.

Med den viden du har, skaber det at tøjet er certificeret så en merværdi for dig? Eller kender du ikke noget til diverse etiske og miljøcertificeringer der er på markedet? (og det er HELT OK hvis du ikke gør &nbsp Fx. Øko-Tex 100, GOTS, Svanen, EU-blomsten, Fairtrade

Må indrømme lige med tøj ved jeg ikke så faens meget andet end jeg går efter økologisk bomuld til vores datter primært...

tilgengæld burde man og jeg sig sætte sig mere ind i hvem der producere vores og børnenes tøj.. hvis der ikke var børnearbejde hvor vil børnene så være? de burde bare arbejde under ordenlige forhold og ikke med ting der giftige..

men afhensyn til pleje produkter og servietter osv køber vi kun med svanen, eublomsten osv

Anmeld

27. juni 2013

-Sigrid-

Maria-s skriver:

Hvad er VIGTIGST ved tøj for dig når du køber til dine børn?

Du kan ikke vælge flere punkter, vælg det der er VIGTIGST, og begrund meeeeget gerne  du må også gerne kommentere hvis der er mere end ét punkt der er af afgørende betydning for dig

MANGE TAK for din hjælp!

Til mig (og min mand) skal det være billigt, til min datter skal det være af god kvalitet

Anmeld

27. juni 2013

Carina:-)

Ja jeg er så overfladisk at jeg går meget op i fedt design.

Jeg er en sucker for lækkert tøj ,og skelner ikke til prisen,kemi eller andet  hvis der er noget jeg bare må have .

Så miljø og menneske hensyn er ikke  inde over når jeg shopper....

Anmeld

27. juni 2013

Kløver

Det vigtigste er kvaliteten og at det holder, dvs ikke bliver forvasket og holder faconen men prisen er også vigtig da jeg ikke vil give formuer, feks synes jeg name it leverer god kvalitet til gode penge

Anmeld

27. juni 2013

Noneother

Det er design, kvalitet og til tider pris. 

Det der med etisk og miljømæssigt korrekt børnetøj/tøj generelt køber jeg ikke.

Ikke fordi at jeg ikke vil støtte det, for det ville jeg hvis ikke at det var lodret løgn 99,9% af det.

Anmeld

27. juni 2013

Fenja09

Maria-s skriver:

Hvad er VIGTIGST ved tøj for dig når du køber til dine børn?

Du kan ikke vælge flere punkter, vælg det der er VIGTIGST, og begrund meeeeget gerne  du må også gerne kommentere hvis der er mere end ét punkt der er af afgørende betydning for dig

MANGE TAK for din hjælp!

Jeg har stemt "god kvalitet og holder længe", men jeg går faktisk mest op i komforten. Jeg køber meget sjældent tøj til min datter som ikke er praktisk eller komfortabelt for hende at have på.

Tøjet skal holde længe dvs. form og farve skal holde mere end to gange i vaskemaskinen. Og kvaliteten skal selvfølgelig leve op til prisen man betaler.

/Fenja  

Anmeld

27. juni 2013

lilledittemor

Fedt design

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.