At "snyde" sig til en graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.255 visninger
57 svar
144 synes godt om
26. juni 2013

Anonym trådstarter

Denne tråd er lidt inspireret af den anden tråd der er oppe i øjeblikket 

Jeg prøver lige at forelægge jer en problemstilling, og så vil jeg gerne have jer til at svare på om i ville synes at det var etisk ukorrekt og umoralsk  :

Kvinde & Mand, kærester på 3 år og samboende. K har længe gerne ville have et barn med M, M har to i forvejen, K har ingen.
K har et par gange prøvet til og luftet det for M, men han har virket uinteresseret, og sagt at han ikke ved om han vil have flere.
K vælger en dag at tage snakken for alvor med M, som tilkendegiver at han godt kan forestille sig at være far til tre, men ønsker ro på for at finde ud af om han kan blive klar. K fortæller ham grådkvalt at hun ikke kan opgive ønsket om børn, og hvis M en dag når frem til at han ikke ønsker flere, så må de gå hver til sit. M er glad for at K fortæller om sine følelser, men samtidig mut ved tanken om at det nu er ham der har bolden.
Resten af samtalen foregår i mere lyserøde toner, hvor K joker med at hun bliver umulig når hun ser en barnevogn eller en blereklame, hvor M griner med og synes det er sødt.
K er efter denne samtale lidt forsigtig med at bringe emnet på bane, men spørger en enkelt gang, under en samtale om udbygning af førstesal, om der kunne blive plads til tre børneværelser. Her bliver M grebet af scenariet og viser og fortæller omhyggeligt hvordan dette kunne gøres. Efterfølgende har emnet ikke været omtalt.

K kender M meget godt, og ved at han reagerer meget følelsesmæssigt, men har tendens til at skubbe ting i baggrunden hvis ikke han kan se dem for sig. K overvejer nu om hun skal smide p-pillerne i smug, simpelthen for at se M's reaktion hvis K stod med en positiv test.
K er 100% indstillet på at få en abort hvis M ønsker dette, men er interesseret i at se hans reaktion hvis det pludselig er realitet.

K ved at M elsker børn, og at hans børn er hele hans liv.

Ville det være forkert af "K" at smide p-pillerne, for at se en reaktion ved realitet?  K er 100% indstillet på at det kan blive en abort hvis M mod forventning ikke ændrer mening ved fremvisning af to røde streger, og er derefter villig til at vente hvis M ikke selv siger til.

(Jeg vil lige tilføje, at der her IKKE er tale om mig, men en nær veninde)

Svar gerne ærligt! Kunne I selv finde på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Maria-s

NEJ - aborter er IKKE for sjov!!!

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Vigtigt at nævne er at M ved de to forhenværende graviditeter med sin eks ikke var "klar" - begge børn blev undfanget på p-piller og hormonspiral, men han valgte at stå ved sit ansvar, og begyndte at glæde sig jo mere det blev realitet for ham. Med disse to børn var det hans klare holdning, at siger man A, så siger man også B.

3år efter blev eks'en dog gravid igen, hvor hende og M beslutter sig for at få en abort, da det ville være det mest rigtige. På det tidspunkt går det rigtig skidt mellem eks og M, og senere finder han også ud af at barnet slet ikke var hans.

M har generelt rigtig svært ved at tage stilling til ting, også helt basale hverdagsproblematikker, og har udvist både for- og imod følelser for abort.

Anmeld

26. juni 2013

charlottekri

Øh, har hun tabt sutten???

hvem hulen vælger at blive gravid bare for at se en reaktion og er villig til at smide barnet væk igen??? jeg tænker bare, hun er helt vild efter at blive mor, men er villig til at smide det væk, hvis m ikke er helt klar??? 

Det er virkeligt ude på et skråplan det her!!

Anmeld

26. juni 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Denne tråd er lidt inspireret af den anden tråd der er oppe i øjeblikket 

Jeg prøver lige at forelægge jer en problemstilling, og så vil jeg gerne have jer til at svare på om i ville synes at det var etisk ukorrekt og umoralsk  :

Kvinde & Mand, kærester på 3 år og samboende. K har længe gerne ville have et barn med M, M har to i forvejen, K har ingen.
K har et par gange prøvet til og luftet det for M, men han har virket uinteresseret, og sagt at han ikke ved om han vil have flere.
K vælger en dag at tage snakken for alvor med M, som tilkendegiver at han godt kan forestille sig at være far til tre, men ønsker ro på for at finde ud af om han kan blive klar. K fortæller ham grådkvalt at hun ikke kan opgive ønsket om børn, og hvis M en dag når frem til at han ikke ønsker flere, så må de gå hver til sit. M er glad for at K fortæller om sine følelser, men samtidig mut ved tanken om at det nu er ham der har bolden.
Resten af samtalen foregår i mere lyserøde toner, hvor K joker med at hun bliver umulig når hun ser en barnevogn eller en blereklame, hvor M griner med og synes det er sødt.
K er efter denne samtale lidt forsigtig med at bringe emnet på bane, men spørger en enkelt gang, under en samtale om udbygning af førstesal, om der kunne blive plads til tre børneværelser. Her bliver M grebet af scenariet og viser og fortæller omhyggeligt hvordan dette kunne gøres. Efterfølgende har emnet ikke været omtalt.

K kender M meget godt, og ved at han reagerer meget følelsesmæssigt, men har tendens til at skubbe ting i baggrunden hvis ikke han kan se dem for sig. K overvejer nu om hun skal smide p-pillerne i smug, simpelthen for at se M's reaktion hvis K stod med en positiv test.
K er 100% indstillet på at få en abort hvis M ønsker dette, men er interesseret i at se hans reaktion hvis det pludselig er realitet.

K ved at M elsker børn, og at hans børn er hele hans liv.

Ville det være forkert af "K" at smide p-pillerne, for at se en reaktion ved realitet?  K er 100% indstillet på at det kan blive en abort hvis M mod forventning ikke ændrer mening ved fremvisning af to røde streger, og er derefter villig til at vente hvis M ikke selv siger til.

(Jeg vil lige tilføje, at der her IKKE er tale om mig, men en nær veninde)

Svar gerne ærligt! Kunne I selv finde på det?

NEJ!!!

det er fandme ikke en lege at lave et barn.... "få en abort hvis han reaktion..."

OMG!

den er sgu ligeså slem som den anden debat..

Fylder børn mere end kæresten - så skrid dog og find en der gider at have børn...

Det var præcis hvad jeg ville si til min veninde

Anmeld

26. juni 2013

Mum33

Aldrig ! Det er simpelthen det ledeste man kan gøre. At tvinge en til valget  mellem abort eller blive far uden at ønske det.  Håber virkelig din veninde kommer på andre tanker. 

Anmeld

26. juni 2013

SjeBets

det er ikke ok synes jeg.

Enten må hun vente til han er klar, eller så må hun finde en der er klar

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar kære kvinder, og jeg respekterer fuldt ud jeres holdninger! Jeg vil dog gerne lige bede jer om at holde jeres svar i en sober tone - plan en er at K skal se jeres svar i aften, og hun er meget følelsesmæssigt berørt af dette   Det kender i vidst alle sammen til, dette er jo et følsomt emne, når kun den ene part er klar til børn 

På forhånd tak 

Anmeld

26. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Aldrig i livet! Man bruger ikke små fostre som stikprøvekontroller, der fjernes efter forgodtbefindende! K lyder meget umoden og kynisk. 

Anmeld

26. juni 2013

Benjamins'mor

Nej, det er sku svineri at gøre sådan mod andre mennesker og lyve om prævention! Hvad så hvis hun ønsker at beholde barnet og ikke får den abort, hun kan jo sagtens sige nu hun vil have den, men måske ikke når hun står med testen.

Nej - det er SÅ forkert!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.