Sidder og er ulykkelig efter skænderi :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

MorDk

Øv bøv sikke noget! Håber I får snakket om tingene. Det er ihvertfald vigtigt! Kender godt det med at man får sagt en masse i raseri (som man slet ikke mener)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Miss-86

MorDk skriver:

Øv bøv sikke noget! Håber I får snakket om tingene. Det er ihvertfald vigtigt! Kender godt det med at man får sagt en masse i raseri (som man slet ikke mener)

Ja, åndssvage temperament :/

Nååh, men vi får snakket om det, enten senere eller imorgen - For det skal vi og vi er ret gode til at snakke om tingene synes jeg.

Anmeld

25. juni 2013

Loa

Miss-86 skriver:

Nej, det er nok rigtigt at det ikke er såå vigtigt at han deltager - Men ja måske er det blevet vigtigt for mig, fordi han så sjældent viser sig til min familie's arrangementer, hvis du forstår.

Jeg har længe fortalt ham, at jeg ønskede at han deltog mere i fødselsdage osv., men hans arbejde er så vigtigt, så han kan ikke være hjemmefra en hel dag, for at være til en fødselsdag!
Min familie bor langt væk, så derfor skal vi køre lidt over middag, når de holder noget og kommer sent hjem, og han synes det er tidligt at køre, hvor han kunne nå en masse arbejde !
Hans arbejde er meget vigtigt for ham og det respekterer jeg også til hverdag, meeen synes nu nok det er lidt for meget, at han ikke tager med til ting han bliver inviteret til - Det han ikke deltager I, er ved den del af min familie, som bor langt væk. Mine forældre som bor tæt på, tager han med til!

Jo, han sagde det forhåbentligt fordi jeg sagde jeg kunne finde bedre - Det håber jeg da.

Jeg ved ikke om jeg skal skrive et brev, eller bare snakke med ham, når han kommer hjem!

Tak og tak fordi du gad læse og svare

Tænker også det nok var mere vigtigt for dig og især som du siger når han ikke deltager i så mange ting ellers.
Jeg kan udemærket forstå dig. Ville have det på samme måde...
Min mand arbejder også sindssygt meget men kan heldigvis gøre det på alle tider af døgnet, så heldigvis går det ikke ud over aftaler. Men jeg kunne snildt forestille mig din situation

Anmeld

25. juni 2013

Miss-86

Loa skriver:

Tænker også det nok var mere vigtigt for dig og især som du siger når han ikke deltager i så mange ting ellers.
Jeg kan udemærket forstå dig. Ville have det på samme måde...
Min mand arbejder også sindssygt meget men kan heldigvis gøre det på alle tider af døgnet, så heldigvis går det ikke ud over aftaler. Men jeg kunne snildt forestille mig din situation

Ja, det har du nok ret i

Men dejligt, du godt kan forstå mig ..

Skønt, din mand kan arbejde alle tider af døgnet og passe det ind i jeres planer

Anmeld

25. juni 2013

MortilElias2010

Miss-86 skriver:

Årh ja, det er ikke nemt. Normalt skændes vi ikke SÅÅ voldsomt som vi lige har gjort..

Jeg spørger min kæreste om han vil med til min søster's sidste eksamen, hvor hun skal have hue på, dette mener han ikke er nødvendigt at han tager med til, da der kommer så mange andre.
Jeg forklarer ham, at det ikke har noget at gøre, med hvor mange der kommer, men at min søster har inviteret HAM!
Jeg bliver rigtig sur og fortæller, at han aldrig gider med til noget, når det er min familie/venner, men at jeg altid skal føjte med til det som hans venner/familie inviterer til - Det synes jeg ikke er fair!
Han har fx. kun været med og besøge min mormor og hendes mand 1 gang - Han tager aldrig med, når han er inviteret til fødselsdag der.
Og ja, det bringer jeg på bane!
Jeg siger også at det er irriterende at, den rejse vi skal på, ikke er bestilt endnu, da jeg går på 3 ugers ferie på fredag og rejsens varighed er på 2 uger!!!!
Og at han aldrig kan tage beslutning til noget - Vi står også og skal finde noget andet at bo i - og når der så er et hus til leje, så skal han tænke sååååå længe over om det er noget - SÅ blir det sjovt nok lejet ud til andre!!

Jeg siger til ham, at jeg snart har fået nok og at jeg sagtens kan få bedre og en der gider tage med mig, men at han sikkert ikke kan få bedre end MIG (Min kæreste arbejder meget, kommer tit forsent hjem, men jeg klager/bebrejder ham sjældent, da han er selvstændig, jeg laver ALT herhjemme)..

Årh, alt I alt, får jeg sagt en masse og på en hård måde!
Han siger så at rejsen vil han ikke på, når vi skal skændes og at hvis jeg vil finde en anden, så må jeg jo det!

Øv, hvor er det bare et kedeligt skænderi

Jeg elsker ham overalt på jorden og vil ikke undvære ham!! Og jeg ved at han elsker mig.
Jeg ved ikke om han mener det han sagde med rejsen, men det gjorde mig ihvertfald meget ked af det, da vi længe har snakket om at nu skulle det være!! 
Jeg er jo ikke meget for at komme 'krybende' tilbage, men hvad skal jeg ellers gøre? Vi må lige have snakket om, den ferie jo!

Nu har jeg fået det til at lyde, som om min kæreste er et stort røvhul, men det er han ikke - Ellers havde jeg ikke været sammen med ham i snart 10 år.
Jeg kan bare slet ikke styre mig, når jeg bliver sur. Han lavede faktisk mad ( for engangs skyld), meeen jeg gad ikke have noget pga. vi skændtes.

Jeg tror primært det er det, med ferien der går mig på, vi kigger hver aften på flybilletten, men den bliver IKKE bestilt. Det har irriteret mig grænseløst og da han så kom med den, at han ikke så det nødvendigt at tage med til min søster's sidste eksamen, såå dukkede de andre ting op!
Men det er godt vi begge får luft, da man i et forhold skal have snakket ud - Håber bare ikke han er alt for sur - Men at han tænker over tingene, ligesom jeg nu gør.

Undskyld, det blev så langt og tak til jer der læste med.
Jeg ved ikke, hvad jeg vil med det - Bare ud. Da jeg egentlig ikke har lyst til at ringe til nogle veninder og snakke med dem om det!

Lige umiddelbart efter at have læst dit indlæg så tænker jeg ikke at det er din kæreste der er et stort røvhul  Alt det her burde du have taget med ham i opløbet og ikke på een gang og da slet ikke sige at han er mindre værd end dig og at du sagtens kan finde en anden men at han ikke finder bedre end dig - fuck et sårende skænderi. Og jeg ved godt at man kan sige en masse grimme grimme ting under et skænderi, men du har jo selv dårlig samvittighed over det og du ved jo godt hvad det er du skal - og det er er at undskylde for de ting du har sagt. Jeg tror sagtens hans tillid til dig er formindsket og han er blevet rigtig ked af det for det du har sagt. Så du bør give ham en undskyldning, for det er sgu ikke ok. Ferien er slet ikke eller bør ikke være førsteprioritet nu her fordi DU glædede dig til den. Du skal undskylde overfor din kæreste! Det er og bør være førsteprioritet! Uanset hvor svært dette måtte være for dig. Men der er ingen vej udenom! 

Anmeld

25. juni 2013

Miss-86

MortilElias2010 skriver:

Lige umiddelbart efter at have læst dit indlæg så tænker jeg ikke at det er din kæreste der er et stort røvhul  Alt det her burde du have taget med ham i opløbet og ikke på een gang og da slet ikke sige at han er mindre værd end dig og at du sagtens kan finde en anden men at han ikke finder bedre end dig - fuck et sårende skænderi. Og jeg ved godt at man kan sige en masse grimme grimme ting under et skænderi, men du har jo selv dårlig samvittighed over det og du ved jo godt hvad det er du skal - og det er er at undskylde for de ting du har sagt. Jeg tror sagtens hans tillid til dig er formindsket og han er blevet rigtig ked af det for det du har sagt. Så du bør give ham en undskyldning, for det er sgu ikke ok. Ferien er slet ikke eller bør ikke være førsteprioritet nu her fordi DU glædede dig til den. Du skal undskylde overfor din kæreste! Det er og bør være førsteprioritet! Uanset hvor svært dette måtte være for dig. Men der er ingen vej udenom! 

Jeg har taget det i opløbet, men det har ikke hjulpet... Så ja, idag blev det bare nok og derfor bragte jeg det på bane igen ..

Ja og selvfølgelig som jeg har skrevet til de andre - Så undskylder jeg også til ham..
Jeg har haft sagt sådan til ham før og han ved godt i bund og grund at jeg kun siger det fordi jeg er såret og sur, han lader sig ikke mærke af det og om et par dage, så har han glemt at jeg har sagt sådan - Han bærer ikke nag, ligesom mig

Men derfor ønsker jeg nu også at han ikke mente det han sagde om at vi ikke skulle på ferie ..

Anmeld

25. juni 2013

modesty

Årh ja, det er ikke nemt. Normalt skændes vi ikke SÅÅ voldsomt som vi lige har gjort..

Jeg spørger min kæreste om han vil med til min søster's sidste eksamen, hvor hun skal have hue på, dette mener han ikke er nødvendigt at han tager med til, da der kommer så mange andre.
Jeg forklarer ham, at det ikke har noget at gøre, med hvor mange der kommer, men at min søster har inviteret HAM!
Jeg bliver rigtig sur og fortæller, at han aldrig gider med til noget, når det er min familie/venner, men at jeg altid skal føjte med til det som hans venner/familie inviterer til - Det synes jeg ikke er fair!
Han har fx. kun været med og besøge min mormor og hendes mand 1 gang - Han tager aldrig med, når han er inviteret til fødselsdag der.
Jeg siger også at det er irriterende at, den rejse vi skal på, ikke er bestilt endnu, da jeg går på 3 ugers ferie på fredag og rejsens varighed er på 2 uger!!!!
Og at han aldrig kan tage beslutning til noget - Vi står også og skal finde noget andet at bo i - og når der så er et hus til leje, så skal han tænke sååååå længe over om det er noget - SÅ blir det sjovt nok lejet ud til andre!!

Jeg siger til ham, at jeg snart har fået nok og at jeg sagtens kan få bedre og en der gider tage med mig, men at han sikkert ikke kan få bedre end MIG (Min kæreste arbejder meget, kommer tit forsent hjem, men jeg klager/bebrejder ham sjældent, da han er selvstændig, jeg laver ALT herhjemme)..

Han siger så at rejsen vil han ikke på, når vi skal skændes og at hvis jeg vil finde en anden, så må jeg jo det!

Jeg elsker ham overalt på jorden og vil ikke undvære ham!! Og jeg ved at han elsker mig.
Jeg ved ikke om han mener det han sagde med rejsen, men det gjorde mig ihvertfald meget ked af det, da vi længe har snakket om at nu skulle det være!! 
Jeg er jo ikke meget for at komme 'krybende' tilbage, men hvad skal jeg ellers gøre? Vi må lige have snakket om, den ferie jo!

Nu har jeg fået det til at lyde, som om min kæreste er et stort røvhul, men det er han ikke - Ellers havde jeg ikke været sammen med ham i snart 10 år.
Jeg kan bare slet ikke styre mig, når jeg bliver sur. Han lavede faktisk mad ( for engangs skyld), meeen jeg gad ikke have noget pga. vi skændtes.

Jeg tror primært det er det, med ferien der går mig på, vi kigger hver aften på flybilletten, men den bliver IKKE bestilt. Det har irriteret mig grænseløst og da han så kom med den, at han ikke så det nødvendigt at tage med til min søster's sidste eksamen, såå dukkede de andre ting op!
Men det er godt vi begge får luft, da man i et forhold skal have snakket ud - Håber bare ikke han er alt for sur - Men at han tænker over tingene, ligesom jeg nu gør.

Jeg ved ikke, hvad jeg vil med det - Bare ud. Da jeg egentlig ikke har lyst til at ringe til nogle veninder og snakke med dem om det!

Jeg synes du er gået klart over stregen ved at sige at du kan finde noget bedre, men han ikke kan. Jeg var blevet RASENDE! og dybt såret og ked af det hvis min mand havde sagt sådan. Så jo, jeg synes at du skal krybe tilbage og sige mange gange undskyld for den kommentar, for den var under lavmålet.

Det med søsteren, tja. Du kan ikke tvinge ham til at tage med til familieting hvis han ikke har lyst. Og hvis du ikke gider hans familie, kan du jo bare sige nej næste gang han spørger. Tro mig - jeg kender godt konflikten, men jeg kunne aldrig drømme om at hidse mig så meget op over det. Han er som han er, du kan ikke tvinge ham til det eller regne med at han prioriterer som du gør. Selvom det nogle gange er rigtig nederen (for det ved jeg godt at det er).

Det med ferien og huset er igen sådan en typisk mandeting. Han er tung i røven, ja. Jeg kender det og det er vildt irriterende. Men hvis det er sådan han er, må du et eller andet sted enten acceptere det eller finde en måde at komme omkring det. Kan du f.eks bestille den rejse? Og bare sige "så, nu bestiller jeg rejsen, hvis du vil have noget at skulle have sagt, skal det være med det samme, for om lidt er den booket."

M.h.t. at han ikke laver noget praktisk derhjemme: I er vist i gang med eller skal snart i gang med projekt baby, ikke? Her kommer et godt råd: Hvis det allerede er et problem nu at han ikke hjælper med det huslige, bliver det et KÆMPE problem når der kommer et barn. Nej, det bliver ikke bedre og nej, han lærer det ikke bare lige pludselig. Tværtimod - det bliver værre. Så enten skal du lære at leve med det eller også skal du få ham til at hjælpe mere til inden I skal have et barn. Og det kan godt tage meget lang tid at ændre på sådan nogle indgroede vaner.

Anmeld

25. juni 2013

gonefishing

Miss-86 skriver:

Jeg synes faktisk ikke din kæreste fremstår som en idiot.
Men en dårlig ting er at bringe andre ting på banen eller true med at gå, hvis man ikke mener det. For til sidst siger han bare "ja ja skrid"

Jeg synes du skal sige undskyld til din kæreste for han er selvfølgelig selv herre over hvad han tager med til.

Og ærligt, nu ved du han ikke gider, gider du så selv at have ham med

Anmeld

25. juni 2013

Miss-86

modesty skriver:

Jeg synes du er gået klart over stregen ved at sige at du kan finde noget bedre, men han ikke kan. Jeg var blevet RASENDE! og dybt såret og ked af det hvis min mand havde sagt sådan. Så jo, jeg synes at du skal krybe tilbage og sige mange gange undskyld for den kommentar, for den var under lavmålet.

Det med søsteren, tja. Du kan ikke tvinge ham til at tage med til familieting hvis han ikke har lyst. Og hvis du ikke gider hans familie, kan du jo bare sige nej næste gang han spørger. Tro mig - jeg kender godt konflikten, men jeg kunne aldrig drømme om at hidse mig så meget op over det. Han er som han er, du kan ikke tvinge ham til eller regne med at han prioriterer som du gør. Selvom det nogle gange er rigtig nederen (for det ved jeg godt at det er).

Det med ferien og huset er igen sådan en typisk mandeting. Han er tung i røven, ja. Jeg kender det og det er vildt irriterende. Men hvis det er sådan han er, må du et eller andet sted enten acceptere det eller finde en måde at komme omkring det. Kan du f.eks bestille den rejse? Og bare sige "så, nu bestiller jeg rejsen, hvis du vil have noget at skulle have sagt, skal det være med det samme, for om lidt er den booket."

M.h.t. at han ikke laver noget praktisk derhjemme: I er vist i gang med eller skal snart i gang med projekt baby, ikke? Her kommer et godt råd: Hvis det allerede er et problem nu at han ikke hjælper med det huslige, bliver det et KÆMPE problem når der kommer et barn. Nej, det bliver ikke bedre og nej, han lærer det ikke bare lige pludselig. Tværtimod - det bliver værre. Så enten skal du lære at leve med det eller også skal du få ham til at hjælpe mere til inden I skal have et barn. Og det kan godt tage meget lang tid at ændre på sådan nogle indgroede vaner.

Jeg har desværre haft sagt sådan til ham før og han ved godt i bund og grund at jeg kun siger det fordi jeg er såret og sur, han lader sig ikke mærke af det og om et par dage, så har han glemt at jeg har sagt sådan - Han bærer ikke nag, ligesom mig..
Men selvfølgelig undskylder jeg til ham, ingen tvivl!

Nu har jeg på ingen måde beklaget mig over at jeg laver alt det huslige, jeg har fri KL.12-13 stort set hver dag og han arbejder til kl. 19 eller senere, så det er kun fair jeg gør det..
Han tager opvasken i ny og næ, og han sætter tøj over til vask og indimellem hænger han det op.. Han kan sagtens (HAN har gjort det som barn, da hans forældre også arbejdede meget), det er bare tiden og arbejdet der gør at han ikke gør det!
Vi er ikke igang med PB og det skal vi heller ikke før han er klar, så det er jo uvist hvornår det er..

Nu er det ikke sådan, at jeg ikke gider hans familie - Det skrev jeg intet om!
Og det er heller ikke fordi han ikke gider min familie - Han har bare et krævende arbejde, som er hans første prioritet OG sådan er det, han skal bare lære at ompriortere engang i mellem - Det er det jeg prøver at forklare ham, for en eller anden dag, hvis han fortsætter stilen, så får jeg måske nok ..

Jeg vil ikke bare booke rejsen, da det igen er noget der er afhængigt af hans arbejde og vi derfor skal være 2 om..

Anmeld

25. juni 2013

Fenja09

Miss-86 skriver:

Jeg synes tit at et skænderi ender i alt andet end hvad det egentligt handlede om fra start og det er selvfølgelig fordi at denne ene ting er det der får bægeret til at flyde over. Man siger meget når man er hidsig og som oftest er det kun noget man siger og ikke noget man tænker. Det synes jeg er vigtigt at du lader ham vide.

Kvinder er rigtig gode til at bringe alverdens ting op istedet for at tage tingene/problemerne når de opstår og tror mange mænd står af når vi bombardere dem med argumenter og problemer som ikke har med det egentlige problem at gøre.

Og det er ikke for at gøre mig selv "hellig" - gør det også selv!

Så hvis jeg var dig ville jeg vælge at "krybe" til korset og indrømme fejlen. Og så nøjes med at snakke om én ting ad gangen for så får man et langt mere brugbart resultat.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.