Kildebakken skriver:
Jeg tænker at det er en god mand med et stort hjerte du har fundet dig. Han har jo mega dårlig samvittighed over at have "svigtet" sine to børn og at det gør for ondt på ham bare at tale om ikke at gøre dem til fuldgyldige medlemmer af jeres familie. Det er vigtigere for ham end en rejse til Bermuda eller en motorcykel, hatten af for det.
Selvom det måske i en ideal "noget for noget"-verden ikke er helt lige fordeling, så ville jeg simpelthen respektere hans følelser og så se hvad fremtiden bragte. Det er jo ikke sikkert at beløbene i praksis ville blive lige store, da han jo nok køber til dem når de mangler, men at sætte fordelingsnøgle på, er for smertefuldt.
Din pige slipper til gengæld for at være kaste bold mellem to familier og du har valgt hende en "ny" far, som også vil have hjerterum til hende. Med tiden vil det med ligeligt pengeforbrug ændre sig og han vil slappe mere af omkring det hele tror jeg.
KH
Jeg har også vist en forståelse for, at han ønsker at give hans børn noget, men fakta er, at jeg står for den fulde forsørgelse af mit barn, og hun får ikke noget andre steder fra. Så derfor er det først og fremmest hendes behov for tøj, der dækkes.
Jeg kan sagtens forstå din pointe, men dette her er jo vilkårene når man går fra hinanden, og man har fælles børn.
Vi har valgt nu, at vi deler økonomien op istedet for, så han sagtens kan købe til hans børn, men jeg har også friheden til at købe, hvad jeg vil til min datter.
Vi har valgt at begge hans børn får et værelse hver her, som altså kun bliver brugt hver anden weekend, hvilket betyder at vi får soveværelse i stuen. Det synes jeg virkelig signalerer at hans børn er en del af denne her familie. Vi vælger at købe nye møbler og cykler til dem, for hans feriepenge, sådan at de kan føle sig meget velkomne her. Men hans ide om at alt skal være helt lige er urealistisk for mig.
Min datter er på weekend hver anden weekend, og der sørger jeg også for alt. Det er bare ikke hos hendes far, men det er jo underordnet 
Men lige nu er jeg i tvivl, om vi reelt tænker for forskelligt på det her, og om det vil give nogle for store uenigheder.