flytte sammen og betale tøj til hans børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.149 visninger
35 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige brug for at vende et dilemma med jer 

Jeg flytter sammen med min kæreste, og vi kommer til at sidde ret stramt i det, da han er på dp og jeg på su. Det betyder selvfølgelig at vi skal spare. Jeg har et hjemmeboende barn, og han har to udeboende, som han ser hver anden weekend. 

Når vi flytter sammen får han 300 km til hans børn, da deres mor også flytter samtidigt den modsatte vej af ham. Det giver os en ret stor transportudgift hver måned i forbindelse med samvær. Der vil ikke være råd til "lommepenge" til os hver, så længe vi har de indtægter.

Men her kommer mit dilemma så. Han mener at vi skal betale tøj til hans børn på lige fod med min datter. Sådan at moderenså  intet betaler til det de har her. Det betyder at de jo skal have til alle årstider her, og fra nyt. Det når jo ikke at blive slidt inden det bliver skiftet ud, da de kun er 5 år, og jo vokser meget nu. Jeg synes så det er en luksus, som vi ikke har råd til, når alt andet skal skæres ind til benet, og det er altså en udgift, som moderen har pligt til at dække - altså i form af at medsende tøj til weekenden. Det er kun, hvis vi vil have noget bestemt til dem, at jeg mener, at vi skal dække tøj posten. 

De får nye cykler når de flytter her ned, og jeg laver to fede værelser til dem, som så står til dem hver anden weekend, så det handler ikke om, at jeg ikke synes vi skal bruge penge på dem. Men bare ikke penge, som vi altså kunne bruge i vores hverdag, og som vi ikke burde bruge på det.

Hvad tænker i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Selvfølgelig skal I ikke betale tøj til dem, når de bor hos moderen.

Det er jo blandt andet det hun får børnepenge og børne/familienydelsen til.

Man kan naturligvis godt købe lidt til drengene og have liggende, hvis moderen en weekend giver for lidt med, men det er jo primært bopælsforælderen der afholder udgiften til tøj.

Anmeld

25. juni 2013

SjeBets

hun skal sørge for tøj til samværet.

vi køber heller ikke tøj til vores delebørn, eller jow men ikke så der har fuld garderobe, bare det som er rart selv at have fordi at der ofte mangler noget i tasken, eller når jeg falder over noget jeg bare synes de skal have.

Anmeld

25. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Jeg flytter sammen med min kæreste, og vi kommer til at sidde ret stramt i det, da han er på dp og jeg på su. Det betyder selvfølgelig at vi skal spare. Jeg har et hjemmeboende barn, og han har to udeboende, som han ser hver anden weekend. 

Når vi flytter sammen får han 300 km til hans børn, da deres mor også flytter samtidigt den modsatte vej af ham. Det giver os en ret stor transportudgift hver måned i forbindelse med samvær. Der vil ikke være råd til "lommepenge" til os hver, så længe vi har de indtægter.

Men her kommer mit dilemma så. Han mener at vi skal betale tøj til hans børn på lige fod med min datter. Sådan at moderenså  intet betaler til det de har her. Det betyder at de jo skal have til alle årstider her, og fra nyt. Det når jo ikke at blive slidt inden det bliver skiftet ud, da de kun er 5 år, og jo vokser meget nu. Jeg synes så det er en luksus, som vi ikke har råd til, når alt andet skal skæres ind til benet, og det er altså en udgift, som moderen har pligt til at dække - altså i form af at medsende tøj til weekenden. Det er kun, hvis vi vil have noget bestemt til dem, at jeg mener, at vi skal dække tøj posten. 

De får nye cykler når de flytter her ned, og jeg laver to fede værelser til dem, som så står til dem hver anden weekend, så det handler ikke om, at jeg ikke synes vi skal bruge penge på dem. Men bare ikke penge, som vi altså kunne bruge i vores hverdag, og som vi ikke burde bruge på det.

Hvad tænker i

i skal self. ikke betale tøj til børnene, det burde børnene have med hjemmefra... udover det håber jeg i ved at hun skal aflevere/bringe  altså en af tingene... og at hvis hun ikke gør kan i kræve benzin penge ? bare lige sådan at i ved at i altså ikke har hele udgiften ved afhentning og aflevering

Anmeld

25. juni 2013

Nemesis

ham betaler vel børnebidrag som jo er hans bidrag til sine børn og derfor skal moderen sørge for at de har tøj med til samvær eller noget de kan have liggende til weekenderne.

Det skal du jo også med din datter når hun skal på samvær. Dermed er det dig som bopælsforælder der skal sørge for det.

Hvis jeres økonomi bæiver meget stram, så skal i måske vente lidt med at flytte sammen. Økonomi er en af de største grunde til at parforhold ikke holder og når i allerede er uenige så skal i måske lige have mere afklaring på plads inden. 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ham betaler vel børnebidrag som jo er hans bidrag til sine børn og derfor skal moderen sørge for at de har tøj med til samvær eller noget de kan have liggende til weekenderne.

Det skal du jo også med din datter når hun skal på samvær. Dermed er det dig som bopælsforælder der skal sørge for det.

Hvis jeres økonomi bæiver meget stram, så skal i måske vente lidt med at flytte sammen. Økonomi er en af de største grunde til at parforhold ikke holder og når i allerede er uenige så skal i måske lige have mere afklaring på plads inden. 

Der er bare andre ting som bliver lettere ved at flytte sammen, og jeg vil heller ikke risikere at blive anmeldt, fordi han pt er her mere end "tilladt" 

Han søger jobs her nede, så det at det er så presset er kun en periode. Kan sagtens følge din pointe, jeg prøver at være på forkant med de problemstillinger, som ville kunne blive til et issue mellem os. Vi kunne også vælge at vi lægger et bestemt beløb fra til kost, og hvad vi så har på hver vores konto er vores egne, og så må han jo købe alt det tøj han vil. Men så synes jeg lidt at jeg "taber" ved at flytte sammen, da jeg jo mister mit tillæg som enlig forsørger på su og det hvert tredje måned i børnepenge. det vil sige at mit rådighedsbeløb bliver kraftigt reduceret. Synes det er lidt svært at gennemskue, hvor meget jeg reelt kommer til at have til overs efter skat. Men måske den opdelte økonomi var en bedre løsning  

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Selvfølgelig skal I ikke betale tøj til dem, når de bor hos moderen.

Det er jo blandt andet det hun får børnepenge og børne/familienydelsen til.

Man kan naturligvis godt købe lidt til drengene og have liggende, hvis moderen en weekend giver for lidt med, men det er jo primært bopælsforælderen der afholder udgiften til tøj.

Han har en datter + en søn, og datteren vil egentligt kunne arve tøj efter mit barn, men han vil at de får nyt tøj her.

Synes det er en svær balancegang, for han skal jo heller ikke føle at jeg ikke vil dem også, for det vil jeg. Det er nogle super dejlige børn, som mit barn også er rigtig glad for 

Penge er altid roden til alt ondt, men vil have styr på alle de ting, som kunne blive til et issue  

Anmeld

25. juni 2013

Patriark

Anonym skriver:

Hvad tænker i

Selvom i ikke skal købe tøj til hans børn, tænker jeg, at det er et godt og sundt udgangspunkt din kæreste har. Mon ikke i kan finde et kompromis?! F.eks. at i køber bukser og tshirts og lignende, men at mor står for sko, jakker, dragter osv.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

hun skal sørge for tøj til samværet.

vi køber heller ikke tøj til vores delebørn, eller jow men ikke så der har fuld garderobe, bare det som er rart selv at have fordi at der ofte mangler noget i tasken, eller når jeg falder over noget jeg bare synes de skal have.

Jeg har mulighed for at gemme noget fra mit barn til den ene af hans, men han vil altså at vi skal give dem nyt, og en hel garderope.

Men måske en løsning kunne være, at vi deler vores økonomi skarpt op, og vi deler fællesudgifter og kost, og resten er så til os selv på hver vores konto.  

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Selvom i ikke skal købe tøj til hans børn, tænker jeg, at det er et godt og sundt udgangspunkt din kæreste har. Mon ikke i kan finde et kompromis?! F.eks. at i køber bukser og tshirts og lignende, men at mor står for sko, jakker, dragter osv.

Jamen jeg har det også lidt blandet over det, for jeg kan sagtens følge ham. Der hvor mit problem er, at skal vi vende hver en krone, så synes jeg ikke at det er ok, at vi skal bruge penge på noget, som vi ikke som udgangspunkt burde gøre 

Det kan sagtens virke egoistisk, men jeg har et fastboende barn, og det er altså hende, som først og fremmest skal have det nødvendige, for der er ingen anden forældre til at dække det der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.