flytte sammen og betale tøj til hans børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

hesøth

Anonym skriver:

Jamen jeg har det også lidt blandet over det, for jeg kan sagtens følge ham. Der hvor mit problem er, at skal vi vende hver en krone, så synes jeg ikke at det er ok, at vi skal bruge penge på noget, som vi ikke som udgangspunkt burde gøre 

Det kan sagtens virke egoistisk, men jeg har et fastboende barn, og det er altså hende, som først og fremmest skal have det nødvendige, for der er ingen anden forældre til at dække det der. 

Men er det noget han først finder på nu?

Har han ikke tidligere købt tøj til dem, som han har liggende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Anonym trådstarter

KTP86 skriver:

I virker uenige allerede,en stram økonomi oveni vil kun skabe splid. Jeg forstår godt at din kæreste også vil købe nye ting ind til hans børn,men hvis i ikke har pengene til det så har i ikke pengene til det,hvis han ikke kan forstå det så er i måske ikke klar til at flytte sammen endnu?   

Har snakket med ham, og det bliver sådan, at vi kun dækker de fælles udgifter hver, og så bruger vi hvad der til overs på hver vores konto. 

Så er der simpelthen intet økonomi at være uenige om  De børnepenge jeg får, går ubeskåret til min datter, og det tøj, som hun har brug for. 

Som vi ses nu, så er det for ofte i forhold til de tilskud jeg får som enlig, og vi bor 80 km fra hinanden, så vi vælger at flytte sammen nu, for jeg kan ikke klare den uden de tilskud, og vi ønsker at være mere sammen end nu  Min datter og ham fungerer så godt sammen.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Men er det noget han først finder på nu?

Har han ikke tidligere købt tøj til dem, som han har liggende?

Han har åbenbart købt det tøj, som han har liggende. Ud over en sæk tøj, som jeg har givet, som min datter var vokset ud af. 

Han sidestiller det med, at det beløb der bruges på mit barn, også skal bruges på hans børn, hvilket jeg ikke er enig i.

Anmeld

25. juni 2013

millesofie

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for at vende et dilemma med jer 

Jeg flytter sammen med min kæreste, og vi kommer til at sidde ret stramt i det, da han er på dp og jeg på su. Det betyder selvfølgelig at vi skal spare. Jeg har et hjemmeboende barn, og han har to udeboende, som han ser hver anden weekend. 

Når vi flytter sammen får han 300 km til hans børn, da deres mor også flytter samtidigt den modsatte vej af ham. Det giver os en ret stor transportudgift hver måned i forbindelse med samvær. Der vil ikke være råd til "lommepenge" til os hver, så længe vi har de indtægter.

Men her kommer mit dilemma så. Han mener at vi skal betale tøj til hans børn på lige fod med min datter. Sådan at moderenså  intet betaler til det de har her. Det betyder at de jo skal have til alle årstider her, og fra nyt. Det når jo ikke at blive slidt inden det bliver skiftet ud, da de kun er 5 år, og jo vokser meget nu. Jeg synes så det er en luksus, som vi ikke har råd til, når alt andet skal skæres ind til benet, og det er altså en udgift, som moderen har pligt til at dække - altså i form af at medsende tøj til weekenden. Det er kun, hvis vi vil have noget bestemt til dem, at jeg mener, at vi skal dække tøj posten. 

De får nye cykler når de flytter her ned, og jeg laver to fede værelser til dem, som så står til dem hver anden weekend, så det handler ikke om, at jeg ikke synes vi skal bruge penge på dem. Men bare ikke penge, som vi altså kunne bruge i vores hverdag, og som vi ikke burde bruge på det.

Hvad tænker i

ja hmm 

NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

moren skal sørge for tøj og overtøj og sko til dem 

vi bor således ( bare som eks) 

mig og datteren er hos min kæresten næsten hver dag og hun har værelse sammen med hans mindste søn her og hans den store pige har et kammer (med vindue) 

hans unger er her hver 14 dag fra fredag til søndag 
deres mor sørger dårligt for dem så det er tit de ikkehar det nødvendige med 

så jeg har arvet og købt brugte ting til dem, pæne og uden huller 
men meget billigt da vi jo ikke har særligt meget at give af med hver vores husleje og intet job lige nu 

min egen pige får mere og det gør hun fordi jeg FÅR børnepenge til hende jeg BETALER dem jo ikke vel 

plus det så går en del af hendes jo til dem alle alligevel (sommerlandskort til hele familien her sidst) 

så mit svar må være at hvis han synes at i har så mange penge at i både kan betale moren for at købe tøj til dem og så selv også købe yderligere så gør i bare det  ha ha 
men nok ikke tilfældet vel 

Anmeld

25. juni 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Der er bare andre ting som bliver lettere ved at flytte sammen, og jeg vil heller ikke risikere at blive anmeldt, fordi han pt er her mere end "tilladt" 

Han søger jobs her nede, så det at det er så presset er kun en periode. Kan sagtens følge din pointe, jeg prøver at være på forkant med de problemstillinger, som ville kunne blive til et issue mellem os. Vi kunne også vælge at vi lægger et bestemt beløb fra til kost, og hvad vi så har på hver vores konto er vores egne, og så må han jo købe alt det tøj han vil. Men så synes jeg lidt at jeg "taber" ved at flytte sammen, da jeg jo mister mit tillæg som enlig forsørger på su og det hvert tredje måned i børnepenge. det vil sige at mit rådighedsbeløb bliver kraftigt reduceret. Synes det er lidt svært at gennemskue, hvor meget jeg reelt kommer til at have til overs efter skat. Men måske den opdelte økonomi var en bedre løsning  

hvad betaler han nu han bor alene??

Det beløb - transportudgiften som bliver væsentlig dyrere = et rådighedsbeløb.Når i flytter sammen og han derfor sparer sin husleje.

Svarer det beløb til det du mister kan han vel give det til dig, for du mister jo også noget friplads osv.

Hvis det beløb er mere end det du mister så giver han det du mister + har selv vundet lidt på det, så er alle vel glade? :-)

ellers må i jo dele det så i begge mister ligemeget og derfor begge går ned.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

hvad betaler han nu han bor alene??

Det beløb - transportudgiften som bliver væsentlig dyrere = et rådighedsbeløb.Når i flytter sammen og han derfor sparer sin husleje.

Svarer det beløb til det du mister kan han vel give det til dig, for du mister jo også noget friplads osv.

Hvis det beløb er mere end det du mister så giver han det du mister + har selv vundet lidt på det, så er alle vel glade? :-)

ellers må i jo dele det så i begge mister ligemeget og derfor begge går ned.

Han har så lige nu fået af vide, at han har fået et job. Det betyder at hans rådighedsbeløb jo stiger meget, men jeg vil stadig holde fast ved, at vi deler vores økonomi op, for så styrer vi selv, hvad vi vælger at bruge vores penge på 

Jeg skal have regnet ordentligt ud på, hvad det præcist er, at jeg mister så.

Jeg har mulighed for at søge socialpædagogisk friplads, så det gør jeg, og håber at det går igennem.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

ja hmm 

NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

moren skal sørge for tøj og overtøj og sko til dem 

vi bor således ( bare som eks) 

mig og datteren er hos min kæresten næsten hver dag og hun har værelse sammen med hans mindste søn her og hans den store pige har et kammer (med vindue) 

hans unger er her hver 14 dag fra fredag til søndag 
deres mor sørger dårligt for dem så det er tit de ikkehar det nødvendige med 

så jeg har arvet og købt brugte ting til dem, pæne og uden huller 
men meget billigt da vi jo ikke har særligt meget at give af med hver vores husleje og intet job lige nu 

min egen pige får mere og det gør hun fordi jeg FÅR børnepenge til hende jeg BETALER dem jo ikke vel 

plus det så går en del af hendes jo til dem alle alligevel (sommerlandskort til hele familien her sidst) 

så mit svar må være at hvis han synes at i har så mange penge at i både kan betale moren for at købe tøj til dem og så selv også købe yderligere så gør i bare det  ha ha 
men nok ikke tilfældet vel 

Vi deler vores økonomi op, og så må han bruge alle de penge han vil på at købe noget, som han burde få gratis 

Anmeld

25. juni 2013

hesøth

Anonym skriver:

Vi deler vores økonomi op, og så må han bruge alle de penge han vil på at købe noget, som han burde få gratis 

Kan du ikke foreslå at han laver en børneopsparing for pengene i stedet for. Det virker da dumt, at anskaffe så meget extra tøj til børnene, som de ikke kommer til at bruge ret meget.

Anmeld

25. juni 2013

dukke

Anonym skriver:

Jeg har lige brug for at vende et dilemma med jer 

Jeg flytter sammen med min kæreste, og vi kommer til at sidde ret stramt i det, da han er på dp og jeg på su. Det betyder selvfølgelig at vi skal spare. Jeg har et hjemmeboende barn, og han har to udeboende, som han ser hver anden weekend. 

Når vi flytter sammen får han 300 km til hans børn, da deres mor også flytter samtidigt den modsatte vej af ham. Det giver os en ret stor transportudgift hver måned i forbindelse med samvær. Der vil ikke være råd til "lommepenge" til os hver, så længe vi har de indtægter.

Men her kommer mit dilemma så. Han mener at vi skal betale tøj til hans børn på lige fod med min datter. Sådan at moderenså  intet betaler til det de har her. Det betyder at de jo skal have til alle årstider her, og fra nyt. Det når jo ikke at blive slidt inden det bliver skiftet ud, da de kun er 5 år, og jo vokser meget nu. Jeg synes så det er en luksus, som vi ikke har råd til, når alt andet skal skæres ind til benet, og det er altså en udgift, som moderen har pligt til at dække - altså i form af at medsende tøj til weekenden. Det er kun, hvis vi vil have noget bestemt til dem, at jeg mener, at vi skal dække tøj posten. 

De får nye cykler når de flytter her ned, og jeg laver to fede værelser til dem, som så står til dem hver anden weekend, så det handler ikke om, at jeg ikke synes vi skal bruge penge på dem. Men bare ikke penge, som vi altså kunne bruge i vores hverdag, og som vi ikke burde bruge på det.

Hvad tænker i

det er da deres mor der skal søger for at de har tøj med når de kommer ned til jer, det er jo kun hvis i mener at i selv vil ha neget tøj der ligger hos jer fast at i selv skal købe det.
og det med transportudgift så skal i kun betale den ene vej.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Kan du ikke foreslå at han laver en børneopsparing for pengene i stedet for. Det virker da dumt, at anskaffe så meget extra tøj til børnene, som de ikke kommer til at bruge ret meget.

Han mener at det samme beløb, som bruges på mit barn, skal vi bruge på hans  Det er jeg så bare slet ikke enig i. Eller jo det er jeg når det gælder gaver m.m. selvfølgelig. Men skal man gøre det op med tøj osv, så skal hun vel have, hvad de får for hos deres mor også, og så er det her jo helt kørt af sporet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.