flytte sammen og betale tøj til hans børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

i skal self. ikke betale tøj til børnene, det burde børnene have med hjemmefra... udover det håber jeg i ved at hun skal aflevere/bringe  altså en af tingene... og at hvis hun ikke gør kan i kræve benzin penge ? bare lige sådan at i ved at i altså ikke har hele udgiften ved afhentning og aflevering

De har lavet et kompromis, hvor de henter og afleverer midtvejs  Det er dog stadig en ret stor transport udgift, når man har ældre bil, som sluger benzin, og som benzin priserne er i dag. Det giver jo 600 km hver anden weekend. 

Jeg sørger nemlig også for, at mit barn har alt, hvad hun skal bruge på en weekend, når hun er afsted, og det er en udgift, som jeg ved er min. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

LinLin

Patriark skriver:

Selvom i ikke skal købe tøj til hans børn, tænker jeg, at det er et godt og sundt udgangspunkt din kæreste har. Mon ikke i kan finde et kompromis?! F.eks. at i køber bukser og tshirts og lignende, men at mor står for sko, jakker, dragter osv.

Enig

Sådan gør vi her. Jeg sørger for alt overtøj, sko, støvler osv. Og så har han bukser, bluser, strømper osv ved hans far/farmor (det er hos hende de har samvær).

Det kan godt være at far/samværsforælderen betaler børnebidrag men det dækker jo på ingen måde "halvdelen" af udgifterne som bopælsforælderen har!

Anmeld

25. juni 2013

Patriark

Anonym skriver:

Jamen jeg har det også lidt blandet over det, for jeg kan sagtens følge ham. Der hvor mit problem er, at skal vi vende hver en krone, så synes jeg ikke at det er ok, at vi skal bruge penge på noget, som vi ikke som udgangspunkt burde gøre 

Det kan sagtens virke egoistisk, men jeg har et fastboende barn, og det er altså hende, som først og fremmest skal have det nødvendige, for der er ingen anden forældre til at dække det der. 

Jeg syntes ikke du virker egoistisk. Jeg mener det er en relevant bekymring du har.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Enig

Sådan gør vi her. Jeg sørger for alt overtøj, sko, støvler osv. Og så har han bukser, bluser, strømper osv ved hans far/farmor (det er hos hende de har samvær).

Det kan godt være at far/samværsforælderen betaler børnebidrag men det dækker jo på ingen måde "halvdelen" af udgifterne som bopælsforælderen har!

Jeg har bare aldrig krævet det af min eks til mine store børn, og ville heller ikke gøre det ved min yngste. Ud over det så har jeg det sådan, at når statsforvaltingen siger at det er min udgift, så er det sådan jeg ser det.

det er da også fint, at ville dele en udgift, men når pengene ikke er der, så er det da problematisk, for jeg har et barn her, som vi har forsørgelsespligten overfor. 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Jeg syntes ikke du virker egoistisk. Jeg mener det er en relevant bekymring du har.

Jeg synes bare hurtigt, at det kan blive et issue om dine og mine børn, og sådan ønsker jeg det slet ikke  

Anmeld

25. juni 2013

klmf

Anonym skriver:

Jeg har mulighed for at gemme noget fra mit barn til den ene af hans, men han vil altså at vi skal give dem nyt, og en hel garderope.

Men måske en løsning kunne være, at vi deler vores økonomi skarpt op, og vi deler fællesudgifter og kost, og resten er så til os selv på hver vores konto.  

I kunne måske gøre det sådan, at det første år har I det lidt mere skarpt opdelt, så har I lidt tid til at se hvordan det er. Men egentlig synes jeg jo, at når man flytter sammen med børn, så bør sådanne ting være en fællesudgift - men ikke når han vil have en hel NY garderobe til dem... Det virker helt hen i vejret, om man så havde pengene til det eller ej Fair nok for enkelte ting, men alt og så fra nyt? Er det noget eksen har snakket om eller hvor har han fået den ide? Så er det da bedre at han foreslår moren, at han giver en tusse mere til vintergarderoben hvis han gerne vil at de skal have noget ordentligt.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

I kunne måske gøre det sådan, at det første år har I det lidt mere skarpt opdelt, så har I lidt tid til at se hvordan det er. Men egentlig synes jeg jo, at når man flytter sammen med børn, så bør sådanne ting være en fællesudgift - men ikke når han vil have en hel NY garderobe til dem... Det virker helt hen i vejret, om man så havde pengene til det eller ej Fair nok for enkelte ting, men alt og så fra nyt? Er det noget eksen har snakket om eller hvor har han fået den ide? Så er det da bedre at han foreslår moren, at han giver en tusse mere til vintergarderoben hvis han gerne vil at de skal have noget ordentligt.

Jeg har det også sådan, at det er udgifter, som man burde dække sammen, så derfor er den heller ikke helt nem at sluge 

Han har bare ladet hans eks styre rigtig meget generelt, og det her er så en af tingene.  Kan jo også godt følge ham, at han gerne vil give hans børn nogle ting, men jeg ville da hellere, at vi kunne lave nogle ting med dem, frem for at bruge penge på en udgift, som vi ikke burde dække.

Men måske vil det være en løsning, at vi deler økonomien op, så alle udgifter i forbindelse med mit barn dækker jeg, og han dækker alt omkring hans børn. Men det er sgu ikke en løsning, som jeg synes er helt fed. 

Anmeld

25. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

De har lavet et kompromis, hvor de henter og afleverer midtvejs  Det er dog stadig en ret stor transport udgift, når man har ældre bil, som sluger benzin, og som benzin priserne er i dag. Det giver jo 600 km hver anden weekend. 

Jeg sørger nemlig også for, at mit barn har alt, hvad hun skal bruge på en weekend, når hun er afsted, og det er en udgift, som jeg ved er min. 

super. men var i hvert fald også bare så i var klar over der også var en billigere løsning der

men ja, har også selv 2 dele børn, de ser dog ikke deres far mere fordi han er en klap hat og ikke vil se dem :/ MEN da han gjorde pakkede jeg da også til dem, så han ikke skulle stå og mangle... og pakkede også altid ekstra, dog var det sjælendt jeg fik det hele med tilbage igen... men så det bare som at jeg jo gjorde hvad jeg kunne for at det skulle fungere....

Anmeld

25. juni 2013

Benjamins'mor

Min personlige mening er, at så længe de er weekend børn, så er det unødigt at købe en garderobe til dem, de bruger det jo kun hver 14 dag.

Anmeld

25. juni 2013

KTP86

I virker uenige allerede,en stram økonomi oveni vil kun skabe splid. Jeg forstår godt at din kæreste også vil købe nye ting ind til hans børn,men hvis i ikke har pengene til det så har i ikke pengene til det,hvis han ikke kan forstå det så er i måske ikke klar til at flytte sammen endnu?   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.