sandramor skriver:
er helt enig med dig i det er en FORBANDET LORTESYGDOM!!!!
og hvor er jeg ked af det med din veninde..... 
og hvor er det dog forfærdeligt for deres dreng at han inden længe har mistet både mor og far i sådan en ung alder... det fortjener ingen!!!
og ja den sygdom kan ramme som lyn fra en klar himmel og sprede sig i løbet af no time!
vi er ret sikre på at min mor har gået med det RIGTIG længe... i hvert fald for længe.... og hun har sikkert vidst det men ved ikke om hun har været bange for at gå til lægen med det eller hvorfor pokker hun ikke er kommet afsted... men igen det nytter bare heller ikke at stille sig selv alle de spørgsmål 
Jeg frygter selvfølgelig at jeg selv får det RIGTIG svært ved at undvære min mor...... men jeg har mine børn jeg skal være stærk for...... og min far er så stærk lige nu og han skal sikkert samles op bagefter......
men min datter på 8 og min mor har så specielt et bånd og de har stort set været sammen altid lige siden hun blev født og er da rigtig bange for hvor svært det bliver for hende.....
alle siger til mig at det skal jeg ikke tænke på for børn kommer hurtigt videre..... meeeen det tror jeg altså bare ikke altid er tilfældet............
Jaaaah jeg tror du har ret.... tror simpelthen det er hendes forsvarsmekanisme at "benægte" hendes sygdom og ja hun har nok stadig håb.... og det vil jeg bestemt ikke tage fra hende.... hvis man ikke har håb hvad har man så tilbage?
ja håbet er den sidste line at klamre sig til!
Når nu din dater har sådan et stærkt bånd til din mor, så synes jeg faktisk du skal lade hende være med så meget som muligt, hvis hun har lyst, så hun kan se udviklingen og hvad vej det går. Det er også en del af den mentale process man har brug for, for at komme videre bagefter. Det at man kan sige JEG gjorde alt eller JEG var der alt det jeg kunne..det er vigtig og det tror jeg også gælder en 8 årig der har et stærkt bånd.
Det kræver en masse snak mellem dig og din datter om hvad der sker og hvorfor det sker på børneniveau.
Det er rigtig svært bagefter for din far har mistet sin kærlighed, du din mor og dine børn deres mormor..det er hver jeres sorg men lige stor og lige svær, men husk at snak om det - selvom det også er svært.
Anmeld