Baby uinviteret til bryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

2babygirls

Filuka skriver:

lleJa som overskriften lyder, så har jeg lige brug for andres mening om dette. Vi står i den situation, at vi fik indbydelse til bryllupfor længe siden, det afholdes i september. En måned efter vores datter blev født, talte min mand og gom i tlf, hvor han ved samme lejlighed meddelte at de ikke ville have børn med til bryllup. Det kan jeg delvist sætte mig ind i. Men en 6 måneder gammel baby, der alligevel skal sove? De nærmeste vi har til at passe er mine svigerforældre og der er ca 200 km imellem dem og stedet for bryllup. Min datter er ikke blevet passet ude før, og jeg holder igen fordi mine svigerforældre flere gange har underkuet min mand som forælder! (lang og trist historien).

SU var 1. maj men det har naget mig siden bomben blev smidt. Brudeparret er verdens sødeste mennesker, men de har ingen børn endnu og kan nok ikke ml børn og baby i den situation. Jeg har nu nok bestemt mig, men vil alligevel gerne høre jeres mening...

SÅ ville jeg blive hjemme. Vi var også inviteret til bryllup da min ældste var 6 mdr, og hende måtte vi godt tage med. Vi valgte dog at kører hjem til midnat og lade moster passe hende, så hun vågnede op til os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

EKBJ

Mor og meget mere skriver:

Men at hygge sig og slappe af forudsætter jo, at man er tryg ved at få barnet passet, og det er ikke tilfældet her. Jeg kunne ikke have ladet mine passe så længe, før de var 6-7 mdr., da de ikke tog flaske - og så virker det voldsomt at kaste et barn ud i mange timers pasning langt væk. 

Er helt med på at man selv skal være tryg ved, at få sit barn passet... 

Hvis tilfældet er at man utryg ved den lange afstand eller hvad det er... så syndes jeg det er en fantastisk ide med barnepigen på hotelværelset!!

Anmeld

16. juni 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er så af stik modsat mening... Jeg synes klart bryllup er for børn.. Måske fordi jeg ikke ser børn som en hindring for at have en fest... Vi havde bryllup sidste år og der havde alle deres børn med, som ville.. Og ungerne havde en fed dag og det havde jeg uden tvivl også... Det ødelagde på ingen måde vores bryllup.... Vi festede til kl. 4 om morgenen... de børn der var tilbage havde det sjovt og nogen sov rundt omkring.... Og ingen var fulde, så de væltede rundt, men dansede og dansede, sammen med vores børn... Dem med helt små børn tog hjem ved elleve tolv tiden.... Vi selv havde en dreng på 2, som sov i hans barnevogn i køkkenet med alarm... Vi arrangeret barnepige til vores børn og hun havde overblik over dem alle.... Vi var 80 stk til brylluppet og der var ca 15 børn alle aldre.....

synes måske du skal tage ånd snak og står de fast, jamen så ville jeg blive hjemme og lade det være op til manden om han vil Afsted.... 

Mvh Mette

Anmeld

16. juni 2013

FruK

Filuka skriver:

Tak for gode svar - er stort set enig i dem alle. Mit dilemma gik heller ikke på at forcere at jeg måtte tage min datter med alligevel. Jeg respekterer deres valg og har det fint med at jeg må blive hjemme. Men det er mit første barn, og var i tvivl om hvorvidt det bare var mig der var for pylret. Hun kender ikke og ser ikke mine svigerforældre ret tit, grundet afstanden. De har desuden udtalt at min mand intet har at skulle sige når de skal passe hende, og at han ikke får noget at vide. Det vil jeg ikke honorere med at aflevere min 6mdr gamle datter hos dem i et døgn...

Jeg har en datter fra d. 2/1 og hun er lige blevet passet to gange - for første gang.

Den ene gang af farmor og farfar og den anden gang af faster. Det gik helt fint, selvom hun ikke ser nogen af dem tit nok til at kunne kende dem endnu. Vi tog afsted først på aftenen og de puttede hende - og så var vi hjemme før midnat. Et bryllup er jo en noget længere historie...

Det bekymrede mig ikke så meget, at hun ikke kendte dem godt - vigtigst for mig var, at det var nogen, jeg var tryg ved at overlade hende til. Og nogen som ville ringe til mig, hvis hun blev alt for ulykkelig. Jeg tror måske det bliver sværere, når de bliver lidt større og mere bevidste.

Min søn blev ikke ammet så længe, og dengang var vi til bryllup, da han var knap tre måneder. Fra eftermiddag til over midnat. Men han havde også været rigtig meget sammen med sin mormor, så jeg var helt tryg ved, at lade hende passe hjemme hos os, i vante rammer.

Jeg forstår i øvrigt godt brudeparret. For mig gælder det der med at tage babyer med til børnefri fester kun for helt små som kun bliver ammet - og som man derfor ikke har andre muligheder med.

Hvis I må tage jeres med, så er der måske også nogen med en på 8 mdr... Eller 10... Hvor skal man så sætte grænsen?

Hvis I ikke ønsker at hun skal passes eller ikke synes at hun er klar, så er det jeres valg - men så er der bare nogle ting, man ikke kan deltage i. Det er jo meget forskelligt hvornår man er klar, det er kun dig, der kan mærke det. 

Jeg ville nok prøve at finde nogen til at passe hende hjemme, og så planlægge at tage tidligt hjem. Og være parat til at køre hjem før, hvis det slet ikke gik.

Når det er sagt, så tror jeg under alle omstændigheder ikke at jeg selv ville tage til sådan en fest med min. For det første får hun jo ingenting ud af det - andet end måske forvirring over alle de mennesker. For det andet ville jeg ikke selv få meget ud af det. Hun skal underholdes, skiftes, ammes, der skal laves grød, trøstes, puttes osv. Jeg ville være nervøs for om det forstyrrede for meget - og ikke mindst om jeg selv ville få noget som helst ud af festen, eller mest ville komme til at tilbringe den "i køkkenet". 

Anmeld

16. juni 2013

FruK

Mathias Villads skriver:

Jeg er så af stik modsat mening... Jeg synes klart bryllup er for børn.. Måske fordi jeg ikke ser børn som en hindring for at have en fest... Vi havde bryllup sidste år og der havde alle deres børn med, som ville.. Og ungerne havde en fed dag og det havde jeg uden tvivl også... Det ødelagde på ingen måde vores bryllup.... Vi festede til kl. 4 om morgenen... de børn der var tilbage havde det sjovt og nogen sov rundt omkring.... Og ingen var fulde, så de væltede rundt, men dansede og dansede, sammen med vores børn... Dem med helt små børn tog hjem ved elleve tolv tiden.... Vi selv havde en dreng på 2, som sov i hans barnevogn i køkkenet med alarm... Vi arrangeret barnepige til vores børn og hun havde overblik over dem alle.... Vi var 80 stk til brylluppet og der var ca 15 børn alle aldre.....

synes måske du skal tage ånd snak og står de fast, jamen så ville jeg blive hjemme og lade det være op til manden om han vil Afsted.... 

Mvh Mette

Det lyslidsom en vildt god fest! 

Men det kommer jo helt an på, hvordan man gerne vil have sit bryllup. Hvis man gerne vil have det meget formelt med timelang middag og bunkevis af taler, så er det måske ikke så børnevenligt... 

Anmeld

16. juni 2013

modesty

FruK skriver:

Jeg har en datter fra d. 2/1 og hun er lige blevet passet to gange - for første gang.

Den ene gang af farmor og farfar og den anden gang af faster. Det gik helt fint, selvom hun ikke ser nogen af dem tit nok til at kunne kende dem endnu. Vi tog afsted først på aftenen og de puttede hende - og så var vi hjemme før midnat. Et bryllup er jo en noget længere historie...

Det bekymrede mig ikke så meget, at hun ikke kendte dem godt - vigtigst for mig var, at det var nogen, jeg var tryg ved at overlade hende til. Og nogen som ville ringe til mig, hvis hun blev alt for ulykkelig. Jeg tror måske det bliver sværere, når de bliver lidt større og mere bevidste.

Min søn blev ikke ammet så længe, og dengang var vi til bryllup, da han var knap tre måneder. Fra eftermiddag til over midnat. Men han havde også været rigtig meget sammen med sin mormor, så jeg var helt tryg ved, at lade hende passe hjemme hos os, i vante rammer.

Jeg forstår i øvrigt godt brudeparret. For mig gælder det der med at tage babyer med til børnefri fester kun for helt små som kun bliver ammet - og som man derfor ikke har andre muligheder med.

Hvis I må tage jeres med, så er der måske også nogen med en på 8 mdr... Eller 10... Hvor skal man så sætte grænsen?

Hvis I ikke ønsker at hun skal passes eller ikke synes at hun er klar, så er det jeres valg - men så er der bare nogle ting, man ikke kan deltage i. Det er jo meget forskelligt hvornår man er klar, det er kun dig, der kan mærke det. 

Jeg ville nok prøve at finde nogen til at passe hende hjemme, og så planlægge at tage tidligt hjem. Og være parat til at køre hjem før, hvis det slet ikke gik.

Når det er sagt, så tror jeg under alle omstændigheder ikke at jeg selv ville tage til sådan en fest med min. For det første får hun jo ingenting ud af det - andet end måske forvirring over alle de mennesker. For det andet ville jeg ikke selv få meget ud af det. Hun skal underholdes, skiftes, ammes, der skal laves grød, trøstes, puttes osv. Jeg ville være nervøs for om det forstyrrede for meget - og ikke mindst om jeg selv ville få noget som helst ud af festen, eller mest ville komme til at tilbringe den "i køkkenet". 

Tja, nu er der jo en del der fuldammer til 6 mdr. så TS burde vel efter den logik have lov til at tage sin baby med.

Anmeld

16. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mathias Villads skriver:

Mvh Mette

Det er jo en helt anden sag, der mere handler om, hvilken slags bryllup, man selv ønsker. Jeres fest lyder fantastisk, men langt fra vores også fantastiske bryllup, hvor eneste barn var vores ældste datter og hendes veninde, der begge blev hentet først på aftenen - hun var seks dengang. 

Hvis man som værter ønsker en voksenfest med en vis højtidelighed og ro til taler osv., er man selvfølgelig i sin gode ret til kun at invitere voksne. 

Anmeld

16. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Filuka skriver:

Ja som overskriften lyder, så har jeg lige brug for andres mening om dette. Vi står i den situation, at vi fik indbydelse til bryllupfor længe siden, det afholdes i september. En måned efter vores datter blev født, talte min mand og gom i tlf, hvor han ved samme lejlighed meddelte at de ikke ville have børn med til bryllup. Det kan jeg delvist sætte mig ind i. Men en 6 måneder gammel baby, der alligevel skal sove? De nærmeste vi har til at passe er mine svigerforældre og der er ca 200 km imellem dem og stedet for bryllup. Min datter er ikke blevet passet ude før, og jeg holder igen fordi mine svigerforældre flere gange har underkuet min mand som forælder! (lang og trist historien).

SU var 1. maj men det har naget mig siden bomben blev smidt. Brudeparret er verdens sødeste mennesker, men de har ingen børn endnu og kan nok ikke ml børn og baby i den situation. Jeg har nu nok bestemt mig, men vil alligevel gerne høre jeres mening...

Nu måtte vores baby gerne komme med til brylluppet men jeg valgte jeg ikke ville have hende med. Der var 2 timers kørsel mellem bryllup og vores/pasningens hjem. Jeg valgte at betale lidt ekstra og havde så min mor og baby til at være på hotel kun 15 min fra bryllup, så var jeg derinde en tur om eftermiddagen oh kørte derind og sov til nat det var en mulighed..

Anmeld

16. juni 2013

FruK

modesty skriver:

Tja, nu er der jo en del der fuldammer til 6 mdr. så TS burde vel efter den logik have lov til at tage sin baby med.

Ja da, hvis hun fuldammer. Men det er der nok ingen der ved, om hun gør til september. 

Anmeld

16. juni 2013

StudPsyk

Lenchick skriver:

Jeg synes godt nok det er underligt at man ikke må tage sin 6 måneder gammel baby med.

Vi har lige haft konfirmation hvor det kun var familiens børn med, men et vennepar tog selvfølgeligt deres 5 måneder gammel datter med mens storesøster på 2,5 blev passet.

Jeg kan virkeligt ikke se problemet, hun kommer jo bare til at sove i sin barnevogn.

Synes ikke man kan sammenlign en konfirmation og et bryllup. En konfirmation er jo i sagens natur med unge mennesker og generelt mere børneegnet. De bryllupsfester jeg har været til, har der været meget mere FEST og alkohol involveret, og det synes jeg ikke egner sig til børn. Hvis bryllupsfesten starter sent om eftermiddagen, vil babyen jo ikke sove hele tiden, og man risikerer - som andre nævner - at barnet ikke kan overkomme alle de mennesker og skriger og skriger.

Vores bryllups bliver også uden børn - men der er så heller ikke nogen under et år.

Hvis jeg blev inviteret til børnefrit bryllup nu imens James er så lille, ville jeg bare melde afbud. Og går ud fra brudeparret forstår den risiko er der, når de inviterer uden børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.