Baby uinviteret til bryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.964 visninger
35 svar
49 synes godt om
16. juni 2013

Filuka

Ja som overskriften lyder, så har jeg lige brug for andres mening om dette. Vi står i den situation, at vi fik indbydelse til bryllupfor længe siden, det afholdes i september. En måned efter vores datter blev født, talte min mand og gom i tlf, hvor han ved samme lejlighed meddelte at de ikke ville have børn med til bryllup. Det kan jeg delvist sætte mig ind i. Men en 6 måneder gammel baby, der alligevel skal sove? De nærmeste vi har til at passe er mine svigerforældre og der er ca 200 km imellem dem og stedet for bryllup. Min datter er ikke blevet passet ude før, og jeg holder igen fordi mine svigerforældre flere gange har underkuet min mand som forælder! (lang og trist historien).

SU var 1. maj men det har naget mig siden bomben blev smidt. Brudeparret er verdens sødeste mennesker, men de har ingen børn endnu og kan nok ikke ml børn og baby i den situation. Jeg har nu nok bestemt mig, men vil alligevel gerne høre jeres mening...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

Aabye

Hvis ikke de vil have børn med så ville jeg selv blive hjemme og lade manden tage afsted hvis ikke i begge to vil blive hjemme eller hvis ikke de giver lov til at jeres 6 mdrs baby må komme med.. 

Jeg kan faktisk godt forstå at de siger ingen børn et bryllup er i min verden ikke for børn.. Og det kunne jo være der var nogen der fik ondt i røven over at i må tage jeres baby med og så de ikke må tage deres barn med.. 

Anmeld

16. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja som overskriften lyder, så har jeg lige brug for andres mening om dette. Vi står i den situation, at vi fik indbydelse til bryllupfor længe siden, det afholdes i september. En måned efter vores datter blev født, talte min mand og gom i tlf, hvor han ved samme lejlighed meddelte at de ikke ville have børn med til bryllup. Det kan jeg delvist sætte mig ind i. Men en 6 måneder gammel baby, der alligevel skal sove? De nærmeste vi har til at passe er mine svigerforældre og der er ca 200 km imellem dem og stedet for bryllup. Min datter er ikke blevet passet ude før, og jeg holder igen fordi mine svigerforældre flere gange har underkuet min mand som forælder! (lang og trist historien).

SU var 1. maj men det har naget mig siden bomben blev smidt. Brudeparret er verdens sødeste mennesker, men de har ingen børn endnu og kan nok ikke ml børn og baby i den situation. Jeg har nu nok bestemt mig, men vil alligevel gerne høre jeres mening...

Jeg ville nok melde afbud, med begrundelsen at i ikke kan hvis i ikke kan tage den lille med. Det lyder bestemt ikke optimalt med hverken afstand eller pasningsmuligheder. 6 mdr er heller ikke meget, og det bliver hurtigt til mange timer væk fra mor og far. Især hvis i ikke er i nærheden. Så herfra klart nej, hvis i ikke må tage den lille med. Og eller må manden evt. tage afsted alene...

Anmeld

16. juni 2013

EnGodMor

Jeg kan godt forstå brudeparret, men en baby kan jeg ikke se skader og tage med.  Men jeg var  klart blevet hjemme.

Anmeld

16. juni 2013

FruStolpe

Jeg var blevet hjemme med den lille og havde evt. sendt manden afsted...

Anmeld

16. juni 2013

Muhmi

Som de andre skriver så ville jeg altså heller ikke tage med... 6 mdr. er simpelthen for ung til at blive passet i længere tid hos bedsterne og især når der er så langt imellem dig og baby...

Nej bliv du hjemme, send manden afsted og så kan i to derhjemme have jer en rigtig hyggeaften

Anmeld

16. juni 2013

Putte8283

Forstår fuldt ud bryllupsparret, jeg ville have sagt det samme og bedt om ingen børn inklusiv baby!

Hvis i ikke kan få jeres baby passet, ville jeg selv blive hjemme men manden skal da helt sikkert tage afsted, kan ikke se hvorfor (som nogle foreslår) skulle blive hjemme også????

Anmeld

16. juni 2013

Kildebakken

Det lyder som om at deres udmelding skyldes uvidenhed. Jeg ville tale med brudeparret om jeres dilemma. Måske ved de ikke at det er skadeligt for den lille at være så længe væk fra mor og far i den alder. Selvom vores bryllup var børnefrit, ville jeg hellere have omgået reglen end undværet gode venner.

Jeres barn skal ikke passes lang tid af bedsteforældre som i ikke er 100 % trygge ved. Men måske kan i finde en ordning, hvor farmor er med som barnepige til brylluppet og I går lidt fra og til. Så kan i trække jer tilbage ved en 11-12 tiden. Og samtidig få mulighed for at fejre jeres venner.

Kh

Anmeld

16. juni 2013

Lotus86

Jeg kan slet ikke forstå brudeparret, kan sagtens forstå man ikke vil have børn med, men en så lille baby der er så afhængig af sine forældre, det er altså noget andet. Jeg havde nok taget en snak med dem, og hvis holdningen stadig var den samme, så var jeg blevet hjemme.

Anmeld

16. juni 2013

(august)

Vi havde et venner par med til vores bryllup og de fik deres datter på 3mdr passet også kørte de hjem da hun skulles ammes til natten (der var malket ud til om aftenen.

Vi var selv til bryllup sidste år på Bornholm hvor vi betalte for at mine forældre kunne komme over og passe pigerne (24mdr og 7mdr)  mens vi var til bryllup. De var sågar med i kirken for at hjælpe mig da min mand var forlover og pigerne var brudepiger. Jeg ammede hende så efter kirken og inden middagen til aften. De blev passet ca. 10. kørsel derfra, så kom i seng kl. 03.30 og blev ringet efter 06.00 næste morgen for at komme og amme igen. 

Jeg var træt dagen efter, men ville ikke undvære brylluppet og havde jo ikke mulighed for at lade pigerne blive på Sjælland pga amning.

Jeg synes klart i skulle leje et sted til dem som kan passe i nærheden af festen, så er I tæt på hvis der skulle være brug for jer.

P.S var selv rigtig nervøs, da min lille pige kun var blevet passet en gang før om natten, men måtte sande at det gik helt uden problemer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.