Er han bare langsom? eller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

LilleChelle

Robin Hood. skriver:

Det syntes han i hvert tilfælde  personligt syntes jeg også det er lidt unaturligt at de ikke sidder endnu , men børn er jo ikke ens ,

Hvorfor er det unaturligt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

gokkelok

Robin Hood. skriver:

Det syntes han i hvert tilfælde  personligt syntes jeg også det er lidt unaturligt at de ikke sidder endnu , men børn er jo ikke ens ,

Jamen, hvis de ikke kan kravle endnu, så er det jo meget normalt de ikke kan sidde. Så jeg kan ikke se hvorfor det er unaturligt

Anmeld

10. juni 2013

L&V

Langsom er måske et stærkt ord, men jeg ville nok begynde og opsøge noget babysvømning, sansemotorik what ever for at få stimuleret kroppen lidt så der kommer gang i det da det ellers ka blive sent han kommer igang med det..

Anmeld

10. juni 2013

Happiness

Lukas kunne ikke kravle før han var 10-11 mdr. Og han gik altså da han var 12 mdr Og han sad ikke voldsomt godt, blev ved med at tilte til siderne, og var nok 10 mdr før han sad ordentligt.

Børn udvikler sig forskelligt, så ville bestemt ikke være urolig Jeg "trænede" ikke med ham, da jeg har den mening at de nok selv skal lære det når de er klar! Både motorisk og psykisk! Og det var min SP enig i. Hun var slet ikke bekymret.

Så du skal bare nyde ham, og lade ham tage det i hans tempo  

Anmeld

10. juni 2013

Robin Hood.

gokkelok skriver:

Jamen, hvis de ikke kan kravle endnu, så er det jo meget normalt de ikke kan sidde. Så jeg kan ikke se hvorfor det er unaturligt

Som oftest sidder de jo før de kravler , det er noget med at rygmusklerne skal være stærke nok der og balancen skulle også helst være der havde ham børnelægen sagt

Anmeld

10. juni 2013

Robin Hood.

LilleChelle skriver:

Hvorfor er det unaturligt? 

Det er jo unaturligt fordi små børns motorik burde være så de kan sidde i en alder af 9 mdr . Deres rygmuskler og balance burde være klar

Anmeld

10. juni 2013

Misser1989

LilleChelle skriver:

Nu er min basse 8 måneder om 11 dage, og han kan ikke rigtig noget andet end at sidde pænt og spise  

Men han kan hverken sidde selv, kravle eller skubbe sig frem eller tilbage :/ 

Er han langsom ? eller er det helt normalt? 

Når jeg læser rundt omkring, synes jeg alles børn bare kan ALT :/ 

Min dreng lærte aldrig at trille fra ryg til mave, sad selv da han var 8 mdr, kravlede da han var 10,5 mdr og gik da han var 16 mdr. SP sagde at det var fordi han var så stor (79 cm og knap 12 kg, som 8 mdr) og så havde han lidt mere at flytte rundt med ;-) og så tror jeg også bare han var lidt doven

Anmeld

10. juni 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Langsom er måske et stærkt ord, men jeg ville nok begynde og opsøge noget babysvømning, sansemotorik what ever for at få stimuleret kroppen lidt så der kommer gang i det da det ellers ka blive sent han kommer igang med det..

Vi har gået til tumlestik siden Januar. Ved ikke om det er det du tænker på som sanse motorik? 

Anmeld

10. juni 2013

gokkelok

Robin Hood. skriver:

Som oftest sidder de jo før de kravler , det er noget med at rygmusklerne skal være stærke nok der og balancen skulle også helst være der havde ham børnelægen sagt

Min sundhedsplejerske fortalte mig, at de skal kunne kravle før de kan sidde, for så kan de selv sætte sig. Det skulle være den naturlige udvikling

Anmeld

10. juni 2013

ledermus

LilleChelle skriver:

Nu er min basse 8 måneder om 11 dage, og han kan ikke rigtig noget andet end at sidde pænt og spise  

Men han kan hverken sidde selv, kravle eller skubbe sig frem eller tilbage :/ 

Er han langsom ? eller er det helt normalt? 

Når jeg læser rundt omkring, synes jeg alles børn bare kan ALT :/ 

Min søn var også længe om at lære at sidde selv på gulvet men sp sagde at det var helt fint. Mener han var over 1 år før han rigtigt kunne og tror han var 11 måneder før han kravlede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.