Er han bare langsom? eller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

modesty

LilleChelle skriver:

Var det bare ud af den blå luft han begyndte? 

Nej, han havde stået på alle fire og rokket frem og tilbage i noget tid. Men det er vist meget forskelligt om de gør det eller ej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

christina92

LilleChelle skriver:

Jah - det gør de selvfølgelig  

GÅ væk med tiger der allerede går med hende gåvogn :p 

Hun er for det første ældre, og for det andet en pige! Det kan du slet ikke sammenligne

Han bruger jo bare hans energi på at lære andre ting! Spiste han ikke lige to portioner kødsovs? Det tror jeg nok lige han gjorde, han er jo Mega dygtig, bare til andre ting

Anmeld

9. juni 2013

LilleChelle

Robin Hood. skriver:

Min veninde har en søn på 8 mdr , han kan intet andet end at trille fra mave til ryg , de var indlagt for kort tid siden pga noget astma , der havde børnelægen sagt at han skulle kunne sidde inden for den næste måned

Så de skal kunne sidde når de er 9 måneder? 

Anmeld

9. juni 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Nej, han havde stået på alle fire og rokket frem og tilbage i noget tid. Men det er vist meget forskelligt om de gør det eller ej. 

ja okay  

- Her er der ingenting - han ruller om på maven konstant og trækker benene op som om han gerne vil skubbe fremad, men kan ikke finde ud af at skubbe sig op, så han kan flytte vægten fremad  

Anmeld

9. juni 2013

LilleChelle

christina92 skriver:

Hun er for det første ældre, og for det andet en pige! Det kan du slet ikke sammenligne

Han bruger jo bare hans energi på at lære andre ting! Spiste han ikke lige to portioner kødsovs? Det tror jeg nok lige han gjorde, han er jo Mega dygtig, bare til andre ting

Hehe :p Det er rigtigt Er piger hurtigere end drenge? 

HA HA - ja, spise kan han :p Hvor han gør af det, aner jeg ganske enkelt ikke. For han er absolut ikke tyk på nogen måde. 

Anmeld

9. juni 2013

christina92

LilleChelle skriver:

Hehe :p Det er rigtigt Er piger hurtigere end drenge? 

HA HA - ja, spise kan han :p Hvor han gør af det, aner jeg ganske enkelt ikke. For han er absolut ikke tyk på nogen måde. 

Jeg har ofte hørt at piger er hurtigere end drenge,  men ved ikke om det er en and   nej nej han har den perfekte str som han skal have. Det kræver jo også energi at se så vakker ud! 

Anmeld

9. juni 2013

Tona

LilleChelle skriver:

Nu er min basse 8 måneder om 11 dage, og han kan ikke rigtig noget andet end at sidde pænt og spise  

Men han kan hverken sidde selv, kravle eller skubbe sig frem eller tilbage :/ 

Er han langsom ? eller er det helt normalt? 

Når jeg læser rundt omkring, synes jeg alles børn bare kan ALT :/ 

Det er da rigtig flot at et barn på kun knap 8 mdr kan sidde pænt og spise selv. Det er der ikke mange der kan

Alt det andet du nævner er fuldstændig indenfor det normale. Den lidt tunge ende rent motorisk, men stadig indenfor de normale rammer. Min datter var også lidt langsom rent motorisk og blev undersøgt for det på sygehuset. Der fortalte de mig, at bare barnet begynder at kravle/gå senest som halvanden-årig er det indenfor normal-rammen hvor man ikke gør yderligere ved det. Så ro på, I når det nok 

Det eneste jeg bider mærke i er at barnet ikke kan siddde selv. Dit barn skal helst kunne sidde selv uden at vælte ved udgangen af 8. måned. Kan det ikke det, så skal lægen måske lige henvise til en fys, som kan se på barnet. Men der er garenteret ikke noget i vejen. Nogle børn er bare langsomme grov-motorisk. Det skal såmænd nok vise sig, at dit barn til gengæld vil være utrolig hurtigt sprogligt. Sådan er det ofte. Det er også helt klassisk at dit barn er god til at spise selv, for det er nemlig fin-motorik  Sådan et barn som dit vil tit også være mere opmærksomt og "på" end de fleste børn

Anmeld

10. juni 2013

LilleChelle

christina92 skriver:

Jeg har ofte hørt at piger er hurtigere end drenge,  men ved ikke om det er en and   nej nej han har den perfekte str som han skal have. Det kræver jo også energi at se så vakker ud! 

Ja, det kan der egentlig være noget om, nu når du siger det  

Hehe - vi takker og bukker pænt for den fine kompliment til ham

Anmeld

10. juni 2013

Hyacinth

LilleChelle skriver:

Nu er min basse 8 måneder om 11 dage, og han kan ikke rigtig noget andet end at sidde pænt og spise  

Hej

Min søn bliver 8 mdr. om 4 dage og kan ca. det samme. Har en veninde, som også har en søn på knap 8 mdr. og det er det samme

Tror det er noget med de drengebørn, for har en pige på 2 år, som kunne alt (kravle, sidde, stå op ad ting) i samme alder

Anmeld

10. juni 2013

Lenaogkasper

Min dreng er 9 måneder (8 måneder korrigeret)

han kan sidde (vælter dog stadig engang imellem)

han kan rulle begge veje men gør det ikkE ret tit.

han kan skubbe sig rundtur sig selv (i en ring)

han kan ikke krybe (men prøver ihærdigt)

han kan ikke kravle. (Han trækker dog benen op under sig)

vi har genoptræning med ham hver 3 uge med en fysse da han har været meget bagefter.

han ligger nu inden for normalen. Vi er nu igang med at træne krybe, kravle, sidde og stå..

jeg har rigtig mange øvelser så sig til hvis du vil navne nogen af dem.

jeg har også  en blog hvor alt er beskrevet. Der ligger også billeder af nogen af øvelserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.