Er han bare langsom? eller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

Ciss

I følge vores SP er noget af det værste, man kan gøre, at begynde at sætte ungerne oprejst, før de selv sætter sig på den måde.

I følge hende både hæmmer det deres motoriske udvikling, og det kan være med til, at de ikke får udviklet rygmuskulaturen godt nok = ryggen er svagere med det resultat, at de lettere får dårlig holdning og rygproblemer senere i livet.

Ungerne skal have lov til at gøre tingene i deres eget tempo og på deres egen måde.

Min den ældste satte sig aldrig op som lille - hun satte sig ned, så det begyndte hun først med efter, at hun var begyndt at rejse sig efter ting.

Nr to satte sig meget tidligere op selv men var senere til at begynde at rejse sig og gå selv osv.

Børn er forskellige, og det skal de have lov til at være. Det er hverken unormalt eller et faresignal, hvis barnet ikke kravler ved 8 mndr og går ved 12. Det som er et faresignal er jo, hvis barnet af forældrerne er blevet trænet til at kunne ting, før deres krop og hjerne er klar for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Robin Hood.

Ja, de lærer vel stadig at sætte sig selv på et tidspunkt. 

Pointen er bare, at når de selv kan sætte sig op, så kan man være sikker på, at de er stærke nok og deres knogler ikke er bløde mere. 
Hvis man lærer dem at sidde, er det ikke sikkert, at deres lille krop kan holde til det endnu. 

Min veninde fik direkte af vide af børnelægen at hun skulle træne det så han sad som 9 mdr . Jeg har aldrig trænet med mine børn , de har aldrig haft en bumbo stol , de har først fået lov at sidde når de var klar og det var de som 6 mdr . Det skal vel heller ikke diskuteres ? Trådstarter spurgte om hendes dreng var langsom og så svarer jeg ærligt , ja det syntes jeg at han er  

Anmeld

11. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Børn burde kunne sidde selv når de er 9 måneder , har du altid noget i ryggen af ham ? For så bør du fjerne det og bare sidde på vagt!

Min pige er 10 måneder og kan:
Sidde selv
Pincetgreb
Krybe
Sætte sig selv op fra liggende på maven
Fra at sidde og ned på maven
Rulle begge veje
Sidder også pænt når hun blir madet
Ka næsten drikke selv af kop

Hun mangler at ku:
Kravle rigtigt

Der er mange ting man kan gøre for at hjælpe dem motorisk min pige blir svunget hver dag, gynger i gynge, har hovedet ned af, forsøger at få hende til at krybe ved at ligge favorit ting lidt fra hende, samme måde hvis hun skal trille... Go ide hvis du lige snakket med sp der er self ikke noget galt i han er langsom, alle er forskellige, men vi kan jo prøve at hjælpe

Anmeld

11. juni 2013

Nadja+Baby+2012

Lenaogkasper skriver:

Min dreng er 9 måneder (8 måneder korrigeret)

han kan sidde (vælter dog stadig engang imellem)

han kan rulle begge veje men gør det ikkE ret tit.

han kan skubbe sig rundtur sig selv (i en ring)

han kan ikke krybe (men prøver ihærdigt)

han kan ikke kravle. (Han trækker dog benen op under sig)

vi har genoptræning med ham hver 3 uge med en fysse da han har været meget bagefter.

han ligger nu inden for normalen. Vi er nu igang med at træne krybe, kravle, sidde og stå..

jeg har rigtig mange øvelser så sig til hvis du vil navne nogen af dem.

jeg har også  en blog hvor alt er beskrevet. Der ligger også billeder af nogen af øvelserne.

Krybe - kravle øvelse vil jeg os meget gerne høre om :-)

Anmeld

12. juni 2013

gokkelok

Robin Hood. skriver:

Min veninde fik direkte af vide af børnelægen at hun skulle træne det så han sad som 9 mdr . Jeg har aldrig trænet med mine børn , de har aldrig haft en bumbo stol , de har først fået lov at sidde når de var klar og det var de som 6 mdr . Det skal vel heller ikke diskuteres ? Trådstarter spurgte om hendes dreng var langsom og så svarer jeg ærligt , ja det syntes jeg at han er  

Nej, men det er jo heller ikke noget at diskutere. Vi har fået hvert vores at vide af fagfolk 

Jeg har heller ikke trænet min datter til noget. Hun er 8 mdr og kan kravle, selv sætte sig og er slet ikke til at holde styr på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.