Er han bare langsom? eller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

LilleChelle

Mor til Amanda og Tobias skriver:

Det er da rigtig flot at et barn på kun knap 8 mdr kan sidde pænt og spise selv. Det er der ikke mange der kan

Alt det andet du nævner er fuldstændig indenfor det normale. Den lidt tunge ende rent motorisk, men stadig indenfor de normale rammer. Min datter var også lidt langsom rent motorisk og blev undersøgt for det på sygehuset. Der fortalte de mig, at bare barnet begynder at kravle/gå senest som halvanden-årig er det indenfor normal-rammen hvor man ikke gør yderligere ved det. Så ro på, I når det nok 

Det eneste jeg bider mærke i er at barnet ikke kan siddde selv. Dit barn skal helst kunne sidde selv uden at vælte ved udgangen af 8. måned. Kan det ikke det, så skal lægen måske lige henvise til en fys, som kan se på barnet. Men der er garenteret ikke noget i vejen. Nogle børn er bare langsomme grov-motorisk. Det skal såmænd nok vise sig, at dit barn til gengæld vil være utrolig hurtigt sprogligt. Sådan er det ofte. Det er også helt klassisk at dit barn er god til at spise selv, for det er nemlig fin-motorik  Sådan et barn som dit vil tit også være mere opmærksomt og "på" end de fleste børn

Han spiser dog ikke selv  

- Men han sidder ikke og har mad i hele hovedet og over det hele. 

Jeg må tage en snak med SP her til åbent hus  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

l.kjoeller

LilleChelle skriver:

Nu er min basse 8 måneder om 11 dage, og han kan ikke rigtig noget andet end at sidde pænt og spise  

Men han kan hverken sidde selv, kravle eller skubbe sig frem eller tilbage :/ 

Er han langsom ? eller er det helt normalt? 

Når jeg læser rundt omkring, synes jeg alles børn bare kan ALT :/ 

altså min datter var en af dem der var hurtig grovmotorisk men er jo MEGET forskelligt og man skal huske på ikke to børn er ens. så er han sikkert dygtig til så meget andet. og ligepludselig kommer skal han nok komme efter det Man siger vidst også at drenge ofte er lidt længere om at få rumpen med end piger mener jeg

Anmeld

10. juni 2013

LilleChelle

l.kjoeller skriver:

altså min datter var en af dem der var hurtig grovmotorisk men er jo MEGET forskelligt og man skal huske på ikke to børn er ens. så er han sikkert dygtig til så meget andet. og ligepludselig kommer skal han nok komme efter det Man siger vidst også at drenge ofte er lidt længere om at få rumpen med end piger mener jeg

Selvfølgelig er de ikke ens - men man kommer da til at tænke om han er langsom, når man læser over det hele, om alle dem der kan det hele :/ 

Anmeld

10. juni 2013

LilleChelle

Hyacinth skriver:

Hej

Min søn bliver 8 mdr. om 4 dage og kan ca. det samme. Har en veninde, som også har en søn på knap 8 mdr. og det er det samme

Tror det er noget med de drengebørn, for har en pige på 2 år, som kunne alt (kravle, sidde, stå op ad ting) i samme alder

Ja okay - det kan da godt være drengene bare er en tand mere langsomme  

Anmeld

10. juni 2013

LilleChelle

Lenaogkasper skriver:

Min dreng er 9 måneder (8 måneder korrigeret)

han kan sidde (vælter dog stadig engang imellem)

han kan rulle begge veje men gør det ikkE ret tit.

han kan skubbe sig rundtur sig selv (i en ring)

han kan ikke krybe (men prøver ihærdigt)

han kan ikke kravle. (Han trækker dog benen op under sig)

vi har genoptræning med ham hver 3 uge med en fysse da han har været meget bagefter.

han ligger nu inden for normalen. Vi er nu igang med at træne krybe, kravle, sidde og stå..

jeg har rigtig mange øvelser så sig til hvis du vil navne nogen af dem.

jeg har også  en blog hvor alt er beskrevet. Der ligger også billeder af nogen af øvelserne.

Dejligt det går fremad med ham  

- Jeg har skrevet en pb til dig  

Anmeld

10. juni 2013

l.kjoeller

LilleChelle skriver:

Selvfølgelig er de ikke ens - men man kommer da til at tænke om han er langsom, når man læser over det hele, om alle dem der kan det hele :/ 

det forstår jeg godt. en pige fra min mødregruppe var også lidt længe om at komme i gang men da hun blev 11 måneder lærte hun at kravle, 11,5 at rejse sig midt på gulvet, og 12 mnd gik hun så det kan sagtens accelerere . men synes du skal forhøre dig ved en fys hvis du er i tvivl

Anmeld

10. juni 2013

LilleChelle

l.kjoeller skriver:

det forstår jeg godt. en pige fra min mødregruppe var også lidt længe om at komme i gang men da hun blev 11 måneder lærte hun at kravle, 11,5 at rejse sig midt på gulvet, og 12 mnd gik hun så det kan sagtens accelerere . men synes du skal forhøre dig ved en fys hvis du er i tvivl

Hold da op - det gik da godt nok stærkt så  

Anmeld

10. juni 2013

l.kjoeller

LilleChelle skriver:

Hold da op - det gik da godt nok stærkt så  

ja det er nemlig det så han kan sagtens nå at komme efter det

Anmeld

10. juni 2013

heidi prettyface hansen

LilleChelle skriver:

Nu er min basse 8 måneder om 11 dage, og han kan ikke rigtig noget andet end at sidde pænt og spise  

Men han kan hverken sidde selv, kravle eller skubbe sig frem eller tilbage :/ 

Er han langsom ? eller er det helt normalt? 

Når jeg læser rundt omkring, synes jeg alles børn bare kan ALT :/ 

min søn er 4 mdr i morgen har to tænder på vej op.. kan måve sig triller fra mave til ryg og omvendt men han er os meget hurtigt ifølge fyssen

Anmeld

10. juni 2013

Robin Hood.

LilleChelle skriver:

Så de skal kunne sidde når de er 9 måneder? 

Det syntes han i hvert tilfælde  personligt syntes jeg også det er lidt unaturligt at de ikke sidder endnu , men børn er jo ikke ens ,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.