børn villa og vovse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

nielsen80

Vi har både villa og biler - mangler hunden bor i et dejligt kvarter med cykelstier til skole m.m....vi har to biler af den simple årsag, at vi begge skal bruge dem for at komme på arbejde.

Er det drømmen at eje sit eget hus - egentlig ikke, men det er en ok investering, når man er forholdsvis sikker på, man skal bo der en årrække. Vi er ikke handymænd, så har købt et nyt hus med en nem have, så vi ikke skal lave meget havde jeg ikke fået drømmen om barn opfyldt, så havde jeg bestemt valgt at bo i byen i en fed lejlighed - men jeg synes personligt det er dejligt at kunne give mit barn en dejlig have at lege i og en opvækst i et kvarter, hvor bilerne kører langsom da man ved der er børn, og der er plads til at lege.

Mht tvangsaktioner m.m så kan man jo aldrig sikre sig helt, men man kan jo lade vær med at sætte sig så hårdt, at man ikke har råd til ubehagelige overraskelser ...... Også har jeg det sådan lidt, om ens hus skal på tvangsaktion eller man ikke kan betale sin leje og skal flytte, låne til indskud m.m, er for mig et fedt.

Så er det drømmen for alle, næ egentlig ikke, men for mig er det den løsning, jeg har valgt...også er der selvfølgelig både ulemper og fordele ved det valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Kløver

Jeg synes det afhænger af hvad man vil med sit liv, og hvilke muligheder man byder sig, ved ikke om man er længere fremme som der blev snakket om i den anden tråd, der er bare sket nogle ting hurtigt og der har været muligheder, det kommer jo an på i forhold til hvad, jeg synes det er vigtigt man tager det hele i det tempo man har mulighed for, og som er godt for en selv.
Hvad drømmen er, er i min verden også individuelt, har selv hus, bil, hund og indtil videre 2 børn, men drømmen afhænger jo også ønsker om feks udd. Ønsker man at rejse, har man uforudsete ting som kan give ens vej i livet en ny drejning, og længere fremme, så er der jo andre ting hvor andre er længere fremme, hvis man vil bruge det udtryk.
De fleste vil jo gerne have børn, men ikke alle, og er jo også stor forskel på antal børn, hus, tja er fordele og ulemper ved ved fast ejendom vs lejemål, så kommer an på hvad man er til og hvad økonomien er til, hvilken udd man ønsker, hvor lang tid den tager. Så i min verden er drømme nok meget forskellige, men at flere nok deler drømmene om børn, bil og hus da det er nogle ret generelle ønsketing

Blev vist en del rodet, håber i kan finde rundt i det hele

Anmeld

9. juni 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Ja inspireret af tråden om at være "længere fremme".

Er børn villa og vovse bare drømmèn hos os alle? 

Vi har barn, er igang med pb, skal giftes, og har styr på tingene. 

Men hus? Nej... er det et punkt på min liste? Nej.. det kunne være fedt engang, måske. Men jeg tror bare ikke vier husejere. Så hellere leje et fedt hus med forkøbsret måske, og så se tiden an.. 

Lige nu bor vi i en fed lejlighed, som nok mere et et rækkehus, har skønne naboer, bor i et dejligt område, og vi elsker det! Vi ringer til udlejeren hvis der er problemer, og så fixer de det 

Ingen af os er handy mænd, boede vi i hus ville det være,min far vi skulle ringe til, og det kan jeg kun forestille mig ville blive trættende for os alle..... 

Men brylluppet står for døren.

Bilen lader sig vente, for jeg vil ikke gøre mig afhængig af Noget som vi egentlig ikke har behov for. Ingen af os dør af at gå, eller cykle   Men det er ikke fordi vi ikke har råd skal det lige siges 

Men, er jeg virkelig den eneste der har det sådan? 

tror bestemt ikke det er en drøm for alle men nogen FØLER nok at man '' skal '' have disse ting. 

men på den anden side, min  drøm er ikke vila, vovse osv... men den drøm har min mand  

lige nu bor vi i rækkehus , har snart 2 børn, og så har vi en lille chihuahua pige som vi holder meget af men hvis det stod til mig, skulle vi bo i en lækker stor hyggelig lejlighed, men min mand ( som er min kæreste , fordi vi er ikke gift endnu) vil meget gerne have eget hus... han siger dog han godt kan nøjes med at leje et hus, men hans drøm er da hans ejet sted. 

så der er vi ret forskellige, og lige nu har vi slet ikke mulighed for at flytte, desværre..

det med at blive gift har min kæreste slet ikke travlt med, vi har været sammen i 8 år, og jeg har egentlig heller ikke travlt med det, men jeg tænker : er det ikke meget godt når man har børn sammen?  

tjah, her stræber vi ikke som sådan efter noget, men mange vil gerne have '' den der status'' hvis du forstår hvad jeg mener altså med vovse, vila og volvo  

Anmeld

9. juni 2013

Annette A

Mange af os drømmer vel om det lykkelige familieliv, men derfor kan man jo godt have forskellige måder at gøre det på.

Vi har prøvet lidt af hvert efterhånden i de 12 år vi har kendt hinanden. Fik vores første barn to år efter vi mødtes, mens de to næste er kommet indenfor de seneste to år. Vi har haft hus, hunde, heste og bil, men også prøvet at miste det hele igen pga ydre omstændigheder.

Vi har boet til leje i dårlige lejligheder med fugt og skimmelsvamp samt stiftet en masse gæld og haft hus på tvangsauktion. Vi er gået fra hinanden utallige gange og har mistet troen på det hele om og om igen.

Idag er vi stærkere end nogensinde. Jeg har taget min bachelor som pædagog, min mand er godt igang med sit webbureau. Vi har en gammel men god bil, kat, kanin og bor til leje i en super skøn stor 4-værelses lejlighed med lækker stor terasse ungerne kan lege på.

For os var huset en alt for stor mundfuld, da vi var alt for unge og umodne og ikke anede hvad vi gik ind til. Vi kunne ikke gennemskue de ting der stod med småt og min mand er slet ikke den handytype og huset var en evig byggeplads til sidst uden strøm og varme. Idag er vi lykkelige for vores lejebolig der giver os den nødvendige frihed, men det er lidt ligesom at bo i hus, da vi har udsigt til smuk natur og lige kan smutte ud på terassen og vi synes det er helt perfekt. Vi har skov, park og marker i 5-10 min afstand samt et center med masser af butikker mindre end 10 min væk.

Ja vi har en masse gæld endnu, men omvendt er meget af gælden en af årsagerne til at vores liv fungerer nu og alt kører på forsvarlig, organiseret vis. Det er medvirkende til at vi kan give vores børn trygge og stabile rammer, også fordi vi har lært så utrolig meget af modgangen og de udfordringer der har været på vejen. Fortryder intet, for de hårde år og slidet henimod det vi har idag har givet os en masse sunde værdier idag og et meget solidt forhold.

Vi har ingen planer om at blive gift, men kan da ikke helt afvise at det ikke sker engang. De fleste jeg kender er meget opsatte på at blive gift og gøre tingene i den rigtige rækkefølge og kan godt mærke at mange drives af drømmen om bryllup, børn, hus osv. Jeg synes ikke at ægteskabet gør noget for mig eller min mand, som vi ikke har nu, andet end det koster en hulens masse penge og synes lidt det er spild at bruge så mange penge på en enkelt dag (også selvom vi havde råd til det). Har heller ikke den romantiske drøm om det med bryllup, men min mor er også blevet gift og skilt to gange, så måske er det lidt derfor. Men jeg nærer stor respekt og ydmyghed for ægteskabets løfter for det er en meget stor opgave at elske et andet menneske for livet i alt hvad der kommer på den vej sammen.

Så her er drømmen det vi har nu (måske en hund når børnene er blevet større) og udfordringer vil der jo altid være og komme flere af, men man skal finde den model der passer til ens liv og ikke den model som man føler sig "presset" til at følge. Det bliver man i hvert fald ikke lykkelig af.

Anmeld

9. juni 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg vil gerne købe et hus en dag, men jeg tror, det bliver ved tanken. Så i stedet har jeg lejet et hus med dejlig have mm, og det er fint for os

Gift har jeg været - endda to gange, og jeg har ikke den vilde lyst pt til at gøre det igen.

Jeg har lovet ungerne en kat, så flueben der

Bil har jeg, men har lige sat den til salg, da vi ikke bruger den særlig meget.

Villa, Volvo og vov har aldrig været min drøm som så. Jeg kan godt lide,jeg ikke er bundet af noget men fri til at tage hvorhen, jeg lyster

Anmeld

9. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Startede som "ung" med at have drømmen om villa og bil og børn...

MEN efter jeg er blevet mere "voksen" i min tankegang så har jeg det faktisk bedst med at bo til leje...

Kan få en lækker stor 3-værelses lejlighed til kun 7.700 kr om mdr inkl. vand og varme og et minimalt beløb til at der er foretaget forbedringer af boligen indenfor de sidste par år...

det er en lejlighed på 82 kvm... beliggende tæt på både Vuggestue integreret med Børnehave, og skolen ligger 100 meter længere henne end VS og BH... Der ligger en Fakta lige overfor og vi kommer i gå afstand til Svømmehallen og vi kan stadig tage klapvognen og gå til andre handlemuligheder...

der kommer stadig til at være busstoppested lige udenfor døren næsten så det er stadig lige nemt for mig at komme afsted til trods for manglede kørekort...

Der er igen legeplads på begge sider af bygningen og igen har lejligheden vinduer lige ud til så når sønnen bliver større kan han godt selv være nede og lege alene lidt og vi kan se og høre ham selvom vi er i lejligheden...

Tror faktisk det er der vi ender med at bo til vi bliver gamle medmindre der sker noget drastisk med økonomien så vi får færre penge pludseligt...

Glæder mig så meget til næste mandag når vi flytter ind

Anmeld

9. juni 2013

Victoria2013

Jeg er 31 og har kæreste (forlovet faktisk), vi har været sammen i snart 13 år. Kæresten har haft bil i årevis, vi har begge uddannelse og flyttede i ejerlejlighed sidste år - og i næste uge bliver vi forældre  derudover har kæresten også et godt betalt fast job... jeg har så været ledig de sidste 9 mdr og skal være på barsel indtil februar 2014. Vi mangler bare lige at blive gift, men nu tog det jo kæresten 12½ år før han friede til mig, såååå... det når vi nok

Jeg ville egentlig gerne bo i hus og det tror jeg også godt kæresten vil, men der følger bare så meget vedligehold med et hus og vi er ikke rigtig handy på den måde eller gør-det-selv mennesker nogle af os. Så vi har det også godt med vores perfekte lejlighed, hvor der bare skulle males da vi flyttede ind. Vi har en terrasse hér og en lille frimærkehave hvor jeg har et højbed til mine krydderurter og det passer os egentlig også udemærket. Der er lidt at holde i orden men ikke voldsomt meget

Så mangler vi bare, når jeg er færdig med at være på barsel, at jeg får mig et godt fast job

Jeg ville også gerne have et kæledyr en dag, men det må blive når lilleprinsessen er et par år gammel. Og så er jeg slet slet ikke færdig med at rejse, så håber på at kunne tjene penge nok til at vi kan tage på gode ferier hvert år, igen når den lille er et år eller to kan vi begynde på det igen

Anmeld

9. juni 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Ja inspireret af tråden om at være "længere fremme".

Er børn villa og vovse bare drømmèn hos os alle? 

Vi har barn, er igang med pb, skal giftes, og har styr på tingene. 

Men hus? Nej... er det et punkt på min liste? Nej.. det kunne være fedt engang, måske. Men jeg tror bare ikke vier husejere. Så hellere leje et fedt hus med forkøbsret måske, og så se tiden an.. 

Lige nu bor vi i en fed lejlighed, som nok mere et et rækkehus, har skønne naboer, bor i et dejligt område, og vi elsker det! Vi ringer til udlejeren hvis der er problemer, og så fixer de det 

Ingen af os er handy mænd, boede vi i hus ville det være,min far vi skulle ringe til, og det kan jeg kun forestille mig ville blive trættende for os alle..... 

Men brylluppet står for døren.

Bilen lader sig vente, for jeg vil ikke gøre mig afhængig af Noget som vi egentlig ikke har behov for. Ingen af os dør af at gå, eller cykle   Men det er ikke fordi vi ikke har råd skal det lige siges 

Men, er jeg virkelig den eneste der har det sådan? 

Nix, du er ikke den eneste 

Hus? No way - jeg har det fint med at ringe til varmemesteren hvis der er noget der er i stykker  Jo, jeg kunne da godt savne en have hvor jeg kan slippe Bella løs, men vi har et stort græsareal lige i "baghaven" af vores blok + en stor fredet sø hvor der lige er kommet ællinger. 

Bil kan jeg da godt savne engang imellem, men vi har ikke brug for den. Jeg pendler dagligt 5 timer med DSB - og det ville være for kedeligt at kigge på striberne på motorvejen flere timer om dagen 

Bryllup - naaaai.... Det kan ikke betale sig for os at gifte os 

Anmeld

9. juni 2013

wamse

Been there done that 

Jeg er 39 nu, og har haft hus, været gift og hele svineriet. Nu er jeg skilt og huset røg på tvangsauktion, og jeg har en gæld på ca. 800.00, men jeg er lige her hvor jeg skal være i mit liv. Jeg har et lejet rækkehus med en dejlig stor have, jeg bor i den by jeg hører til i, både mine børn og jeg er glade og tilfredse, og min kæreste flytter her ned om 2½ måned  Jeg har lige købt en lille bitte spand af en bil til 5000 kr, som holder så længe som den kan. Jeg vil ikke bo andre steder eller anderledes end jeg gør nu. 

Anmeld

9. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min kæreste har en drøm om at købe sine forældres hus. det er et fantastisk hus og vores dreng elsker at være der. 

Bil har vi ingen drøm om. Vil heller ikke kategorisere bil som drøm, men som et behov. vi køber en bil den dag vi synes det bliver en nødvendighed. 

Hund skal vi ikke have medmindre vi bor i hus. Det tror jedekan begrundes i at både min kærestes og mine forældre har hund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.